imac 27 inch ( laatste intel gemaakt )

Status
Niet open voor verdere reacties.

KBE

Well-known member
iTrader: 100% (33/33)
Zou graag eens weten wat de effectieve waarde ervan nog is.

Als ik sommige sites mag geloven, dan zouden ze mij niet al te veel geven.

Gaat dus over de Imac 27 inch 2020 model, met de Intel i7 8 core 3.8 ghz.
16gb ram
amd pro 5500 xt 8GB gpu
1TB ssd

Ook de originele muis en toetsenbord.
 
200 eur ofzo... is echt waardeloos gezien de slechte langetermijnondersteuning van Apple hun producten. Je bent tegenwoordig beter van er linux op te zetten en te doneren aan iemand die het echt kan gebruiken.
 
Mac2sell.net blijft een aanrader voor prijsschattingen van Apple producten. Zij schatten voor die iMac tussen de 1400 en 1900 euro.
Ik denk zelf wel dat dit wat aan de hoge kant is. Het gaat vooral moeilijk worden om die verkocht te krijgen doordat Apple ondertussen is overgeschakeld naar hun eigen silicon.

200 euro daarentegen is volgens mij echt wel veel te weinig. Dat krijg je zelfs nog voor een MacBook uit 2015 met 8gb RAM.
 
200 is inderdaad wat laag, maar zelf toch recent een 27" 2017 gekocht met i7-7700k voor 175€. Niet echt een logische aankoop, maar mooi toestel met fantastisch scherm aan een hele mooie prijs, die mijn echtgenote nu gebruikt om wat te browsen, emails te doen etc.

Een 2020 i7, zou zeggen een 800€. Met (heel) veel geluk, omdat er echt héél weinig zinnige redenen zijn om nog een Intel Mac te kopen.

Ik heb een jaar geleden een top specced 16" Macbook Pro 2019 gekocht (i9/Radeon pro 5600m/64GB) voor 900€. Dacht dat ik een koopje gedaan had, ik gebruik op mijn Macs regelmatig Windows (native of via parallels) voor technische Windows only software.

Alleen zie je die toestellen vandaag zelfs aan vraagprijzen van 600-700€ nog niet verkocht geraken (wel meestal maar met 16 of 32GB ram), pak daarbij dat Windows nu bijna beter dan perfect draait via parallels 19 op Apple Silicon machines.

Enige pluspunt dat je (nog even misschien) hebt is dat er geen vergelijkbaar Apple Silicon (AIO) toestel bestaat.
 
200 is inderdaad wat laag, maar zelf toch recent een 27" 2017 gekocht met i7-7700k voor 175€. Niet echt een logische aankoop, maar mooi toestel met fantastisch scherm aan een hele mooie prijs, die mijn echtgenote nu gebruikt om wat te browsen, emails te doen etc.

Een 2020 i7, zou zeggen een 800€. Met (heel) veel geluk, omdat er echt héél weinig zinnige redenen zijn om nog een Intel Mac te kopen.

Ik heb een jaar geleden een top specced 16" Macbook Pro 2019 gekocht (i9/Radeon pro 5600m/64GB) voor 900€. Dacht dat ik een koopje gedaan had, ik gebruik op mijn Macs regelmatig Windows (native of via parallels) voor technische Windows only software.

Alleen zie je die toestellen vandaag zelfs aan vraagprijzen van 600-700€ nog niet verkocht geraken (wel meestal maar met 16 of 32GB ram), pak daarbij dat Windows nu bijna beter dan perfect draait via parallels 19 op Apple Silicon machines.

Enige pluspunt dat je (nog even misschien) hebt is dat er geen vergelijkbaar Apple Silicon (AIO) toestel bestaat.
Als ik kijk zou Lab9 er nog 900 euro voor geven, nu ik wilde gewoon even weten hoeveel hij effectief zou waard zijn.
Verliest alvast heel veel zijn waarde tov vroeger dan, wetende dat deze 2.8k gekost heeft. Mocht Apple hun eigen chips niet hadden, dan was de prijs nu wat hoger vermoed ik.

Zolang mijn software erop draait, dan blijf ik hem gebruiken.
 
Mac2sell.net blijft een aanrader voor prijsschattingen van Apple producten. Zij schatten voor die iMac tussen de 1400 en 1900 euro.
Ik denk zelf wel dat dit wat aan de hoge kant is. Het gaat vooral moeilijk worden om die verkocht te krijgen doordat Apple ondertussen is overgeschakeld naar hun eigen silicon.

200 euro daarentegen is volgens mij echt wel veel te weinig. Dat krijg je zelfs nog voor een MacBook uit 2015 met 8gb RAM.
Mac2sell zijn onrealistische prijzen. Die geeft voor mijn 2019 Macbook Pro 1544€, terwijl je hem op de meeste refurbished stores met garantie voor tussen de 1000 en 1200€ kan kopen, privé ergens tussen de 600 en 900€.

Een betere is Sellyourapple.be, die komt voor de iMac op net boven de 800€ uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Als ik kijk zou Lab9 er nog 900 euro voor geven, nu ik wilde gewoon even weten hoeveel hij effectief zou waard zijn.
Verliest alvast heel veel zijn waarde tov vroeger dan, wetende dat deze 2.8k gekost heeft. Mocht Apple hun eigen chips niet hadden, dan was de prijs nu wat hoger vermoed ik.

Zolang mijn software erop draait, dan blijf ik hem gebruiken.
Echt?

Ik zou zeggen doe er 200€ af!



Maar je hebt helemaal gelijk, Intel Macs, zelfs relatief recente high end toestellen, kan je beter bijhouden of iemand in je familie blij mee maken.

---edit--- met muis en toetsenbord komt er nog 75€ bij.
Die "tot 900€" die jij zag is met 2TB SSD en 128GB ram
 
Laatst bewerkt:
Echt?

Ik zou zeggen doe er 200€ af!



Maar je hebt helemaal gelijk, Intel Macs, zelfs relatieve recente high end toestellen, kan je beter bijhouden of iemand in je familie blij mee maken.

---edit--- met muis en toetsenbord komt er nog 75€ bij.
Die "tot 900€" die jij zag is met 2TB SSD en 128GB ram
Zal inderdaad iets mis bekeken hebben, die sellyour apple geeft dan wel iets meer dan lab9.

Goed mocht lab9 dat effectief gegeven hebben, dan zou ik misschien wel een macbook gekocht hebben met m2 chip.
 
Zal inderdaad iets mis bekeken hebben, die sellyour apple geeft dan wel iets meer dan lab9.

Goed mocht lab9 dat effectief gegeven hebben, dan zou ik misschien wel een macbook gekocht hebben met m2 chip.
Het is zoals je zegt, jouw iMac is nog steeds een mooi en best krachtig toestel (ram bijvoorbeeld makkelijk zelf nog goedkoop uit te breiden).
Zolang het goed werkt, blijven gebruiken!
Apple silicon is héél snel, maar voor dagdagelijks gebruik merk je daar héél weinig van.

Video producers die joekels van 4K of 8K videofiles moeten editen en renderen, yup, die doen stevige productiviteitswinsten met Apple Silicon, de rest? Niet zo veel!

Voor laptops is het nog iets genuanceerder in de vorm van batterijduur, die Apple silicon is zo idioot efficiënt, mijn i9/2019 met heavy use geeft na twee uur de geest, na half de kamer met 5°C opgewarmd te hebben :cool:
De M2 kan bijna de hele dag mee op batterij! En de ventilator hoor je zelfs nooit (in tegenstelling met die kleine jet motor in de mijne).

Maar ik zal er nog wel even mee leven!
 
  • Leuk
Waarderingen: KBE
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan