"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Dat is in het geval je het geld eigenlijk wel kon leggen, en die lening gewoon een fiscale optimalisatie is (y)

Als je leent voor een auto omdat je hem eigenlijk niet kan betalen, is dat natuurlijk een andere zaak. Een starter die nog geen spaargeld opgebouwd heeft, heeft vaak geen andere keuze. Maar ik heb ook al mensen geweten die al lang aan het werk waren, leenden voor een duurdere auto, een paar jaar erna perte totale en ze mochten verder die lening afbetalen voor een stuk schroot :thinking:

Meer on-topic: vorige week nog eens een Bentley Bentayga zien rijden. Achteraan ziet dat er imho echt uit als één of ander Aziatisch model, vooral met die achterlichten in combinatie met die grote achterklep...
Het viel me op dat ik dat veel minder heb met de Continental GT (zag die deze week rijden), ook al zijn dat dezelfde achterlichten.
Denk dat meer dan 70% in België mensen leningen afsluiten voor wagens die los over hun budget zitten. Hoeveel BMW's x3 of X5 of Land Rovers je niet ziet rondrijden. Allemaal wagens boven de 50k. Als je hier een lening afsluit bij de bank ben je altijd meer dan 750€ per maand kwijt. Leven is al duur genoeg en er zijn er genoeg die puffen op hun zichtrekening de laatste weken.

Denk dat meer dan 70% in België mensen leningen afsluiten voor wagens die los over hun budget zitten. Hoeveel BMW's x3 of X5 of Land Rovers je niet ziet rondrijden. Allemaal wagens boven de 50k. Als je hier een lening afsluit bij de bank ben je altijd meer dan 750€ per maand kwijt. Leven is al duur genoeg en er zijn er genoeg die puffen op hun zichtrekening de laatste weken.
Vanaf welke verhouding % prijs wagen - inkomen is het binnen je budget klasse?

Ik vermoed dat weinig van die X5 en Land rovers die je ziet particuliere eigenaars hebben hoor. Het aantal mensen dat een X5 los uit de pols koopt als particulier is volgens mij hééél beperkt.

en een lening aangaan voor een auto zou ik nu ook nooit doen
Ik ook niet, ik ben altijd van gedacht geweest, als ik het niet kan betalen, dan zoek ik mij wel een goedkoper model, of ik blijf wat langer met mijn huidige auto rijden.
Is wel een beetje een old-mindset. Leningen zijn niet perse slecht. Ik kon voor mijn motor bijvoorbeeld lenen aan 0,8%. Die lening meteen op 5 jaar gepakt. Met inflatie etc heeft die lening me al redelijk wat opgebracht. + het bedrag van de motor kon ik in aandelen steken die ook weer leuk gestegen zijn.
Dat klopt ook wel, als het geld er is en je kan door middel van een lening uiteindelijk een goede zaak doen, ja waarom zou je het dan uiteindelijk niet doen he.

Allemaal wel leuk enzo. Maar dat is toch gewoon 1000 euro door de wc flushen omdat het kan 🤷‍♂️ Nouja. Eenieder doet met zijn zuurverdiende centjes wat hij wil natuurlijk.

Ik heb ook 2 gepersonaliseerde platen. Mits er wat betekenis achter zit kan het wel geslaagd zijn.
Is bij mij intussen een running gag geworden.

IMG-5523.jpg

Had een Lotus Emira (direct verkocht, ging GOT-RADIO) zijn.
Op een oude restomod Alfa die ik door men vingers heb laten glippen wou ik GOT-RUST :laugh:

Ik krijg er toch voornamelijk leuke reacties op mede omdat het toch enigszins met zelfspot is.
Enkel zo platen als CEO, BOSS, ... vind ik dan weer echt idioot :wink:

Amaaai wist niet dat gij een Apex-player waart, hoge rank? :unsure:
Als mensen vragen of het van Apex Legends is, is het vaak sneller om gewoon ''ja hoor'' te zeggen dan de hele uitleg te doen wat een apex is precies :crazy:

Als ons klein geboren is in november kan ik op de Range aka familywagon zetten GOT-KIDS :biglaugh:

Op de Emira was het ook wel lollig geweest.

c7a6ceae-84e1-4b5f-acbe-190dc6eabe66.jpg

Een Lotus met een (werkende) radio, ook een zeldzaamheid :biglaugh:
Was toch wel de perfecte spec zo al zeg ik het zelf.

Als mensen vragen of het van Apex Legends is, is het vaak sneller om gewoon ''ja hoor'' te zeggen dan de hele uitleg te doen wat een apex is precies :crazy:

Als ons klein geboren is in november kan ik op de Range aka familywagon zetten GOT-KIDS :biglaugh:
Mocht ge het ooit beu geraken, kunt ge altijd GOT-SWAG erop zetten. :cool:

Dat is dus exact het type plaat dat ik haat :tongue:

CATCH-ME toestanden zijn dat.
Met zo'n prachtbak kan ik me niet inbeelden da ge vaak ingehaald wordt, dus GOT-ALPHA. :D

En mocht ik het verkeerd hebben over dat inhalen, dan GOT-BETA.

Advies gratis en voor niks, zijt welkom!

Waarom die emira eigenlijk direct verkocht? Ferme bak.
Niet excited genoeg om te houden, had kort ervoor de Exige aangekocht, alsook flip met profit.
Als ik moest kiezen tussen Exige of Emira zou ik altijd Exige gekozen hebben met beiden op de oprit dus leek me zonde van het geld.
Het is niet omdat iets kan, dat het moet I guess :)

Terug
Bovenaan