you can live in a car but can't race a house
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
you can live in a car but can't race a house
VVPR BIS kan pas na 3 jaar om zen gordijnen te betalen, wagen leasen kan meteenIn mijn straat is er ook zo eentje. Rijdt met een Velar rondt maar ondertussen heeft hij geen gordijnen, nog geen oprit, geen postbus enzovoort maar wel een Velar. Prioriteiten.

Amai, ik weiger sowieso al om op de NB-ring te rijden, laat staan met een motoDe 25ste ook naar de Nurburgring geweest (met de motor dan wel) en het blijft toch een leuke omgeving. Een hoop Manthey porsches, paar track-prepped M3's en 4's, een R8GT. En dan natuurlijk bijna van de ring geknalt door een platgelegde 316 but hey
Dit weekend met de Amerikaanse schoonfamilie nog eens tot daar. Het zijn autofanaten dus dan moeten ze dat wel gezien hebben natuurlijk.

Viel eigenlijk al bij al heel goed mee. Vorige keer met een (veel) tragere motor gedaan. Toen wel doorheen de week gegaan en bij de eerste paar voertuigen de ring op. Dan zie je de rest van je rit alleen nog maar performance wagens die wel breed en bewust genoeg rond je heen gaan.Amai, ik weiger sowieso al om op de NB-ring te rijden, laat staan met een moto
Ik ben dit allebei, maar dan nog heb ik geen auto van 100k hoor. Ook al kan je het afschrijven/aftrekken, je kost je nog altijd klauwen geld. Ik verbaas er me ook vaak over in de file richting Antwerpen, dat ik met een Volvo V60 vaak omringd ben door allemaal (veel) duurdere wagens.In verband met die x5'en en Range rovers en andere GLE voertuigen. Dat zijn meestal managers of ondernemers die dit op de zaak kopen. Die x5'en die je ziet zijn hybrids en zelfs de range rovers. Dus perfect af te schrijven.
Het hangt er maar van af waar ge uw geld aan wilt geven zeker. Je komt als zelfstandige/ondernemer vrij snel op het punt dat het nu ook weer niet zo'n gigantisch verschil uitmaakt of uw auto nu eentje van 70k of 100k is. Zeker als het fiscaal voordelig kan.Ik ben dit allebei, maar dan nog heb ik geen auto van 100k hoor. Ook al kan je het afschrijven/aftrekken, je kost je nog altijd klauwen geld. Ik verbaas er me ook vaak over in de file richting Antwerpen, dat ik met een Volvo V60 vaak omringd ben door allemaal (veel) duurdere wagens.
Volvo V60 nieuw type kost ook al makkelijk 85k..Ik ben dit allebei, maar dan nog heb ik geen auto van 100k hoor. Ook al kan je het afschrijven/aftrekken, je kost je nog altijd klauwen geld. Ik verbaas er me ook vaak over in de file richting Antwerpen, dat ik met een Volvo V60 vaak omringd ben door allemaal (veel) duurdere wagens.
Mijn vorige zaakvoerder of collega kwam van al het range rover gedoe en rijdt nu gelukkig met ne V-klasse 400d.Het hangt er maar van af waar ge uw geld aan wilt geven zeker. Je komt als zelfstandige/ondernemer vrij snel op het punt dat het nu ook weer niet zo'n gigantisch verschil uitmaakt of uw auto nu eentje van 70k of 100k is. Zeker als het fiscaal voordelig kan.
Ik heb ook al zelfstandigen geweten die een camionette kopen, omdat ze niks om auto's geven. Maar dan wel bvb een zeilboot hebben...
In verband met die x5'en en Range rovers en andere GLE voertuigen. Dat zijn meestal managers of ondernemers die dit op de zaak kopen. Die x5'en die je ziet zijn hybrids en zelfs de range rovers. Dus perfect af te schrijven.
Ik weet niet waar ik het las, maar ergens stond er een artikel (denk Knack) dat er in België enorm veel startende ondernemers (jongelui oa) direct een X5 grijpen of dikke Benz en na een jaar al die al moeten afgeven omdat ze deze niet kunnen betalen.
In mijn straat is er ook zo eentje. Rijdt met een Velar rondt maar ondertussen heeft hij geen gordijnen, nog geen oprit, geen postbus enzovoort maar wel een Velar. Prioriteiten.
Slim omgaan met de cijfers en de regeltjes.Klopt uiteraard - eigenlijk is dat gewoon het effect van de overheid en de fiscaliteit natuurlijk, buurman (zelfstandig tuinaannemer) doet het wat omgekeerd - zijn loods/stallingen (oude hoeve) zijn een deel van de woning, die laat dus nu massaal werken uitvoeren aan de loods en woning (tegelijk en door dezelfde aannemer), in combinatie met een verschuiving van de facturen privé naar bedrijf is dat een gouden zaak natuurlijk - de fiscus is nogal vriendelijk en niet in staat om dat perfect af te lijnen - ook de opbouw van bvb. een dak is niet meteen zichtbaar of te controleren. Dat is eigenlijk nog één van de beste situaties. Zijn wagen is redelijk bescheiden (Toyota Land Cruiser VIP uitvoering) naar normen van zelfstandigen, na de verbouwingen wordt dat een Porsche ofzo - als de fiscaliteit dat nog toelaat tenminste.
De dag dat die mens zijn gordijnen fiscaal kan inbrengen ... letterlijk gouden randen
En dit is raar omdat...?Valt mij ook op hoeveel jongelui van buitenlandse origine soms wel rijden het zwarte geschut van mercedes. Soms G-klasse of ML of GLE350d zoals je zegt.
Ik wil hier geen reacties uitlokken maar het zijn echt jongelui van 20 jaar met iphones achter het stuur met armen waar Hercules van kan dromen soms - locatie Borgerhout, Turnhoutsebaan enzovoort-. Ik betwijfel soms wel dat 100% koosjere ondernemers zijn. Lijkt me toch soms straf deze eerlijk op zo'n jonge leeftijd met bakken van 135k rondrijden.En dit is raar omdat...?
Ze zullen raar maar waar ook werken, andere zijn ook ondernemers enja sommige zullen die wagen samen met het 'gezin' kopen of eens huren.
Ondernemers regel #1: Geen enkele ondernemer is koosjer.Ik wil hier geen reacties uitlokken maar het zijn echt jongelui van 20 jaar met iphones achter het stuur met armen waar Hercules van kan dromen soms - locatie Borgerhout, Turnhoutsebaan enzovoort-. Ik betwijfel soms wel dat 100% koosjere ondernemers zijn. Lijkt me toch soms straf deze eerlijk op zo'n jonge leeftijd met bakken van 135k rondrijden.
Ik heb jaren gewerkt waar veel buitenlanders wonen. (Mijnwerkersgemeente)Ik wil hier geen reacties uitlokken maar het zijn echt jongelui van 20 jaar met iphones achter het stuur met armen waar Hercules van kan dromen soms - locatie Borgerhout, Turnhoutsebaan enzovoort-. Ik betwijfel soms wel dat 100% koosjere ondernemers zijn. Lijkt me toch soms straf deze eerlijk op zo'n jonge leeftijd met bakken van 135k rondrijden.
Vriend van mij werkt bij de bank en doet onder andere in autoleningen. Hij vertelde dat de meeste van die leningen worden aangegaan door meerdere (+- 5) jongeren die dan zo een dikke auto delen. De ene dag mag de ene er mee rondrijden, de andere dag de andere etc. Dus meestal is die wagen eigendom van meerdere mensen én hebben die mensen waarschijnlijk een lening lopen en dus geen spaargeld.Ik wil hier geen reacties uitlokken maar het zijn echt jongelui van 20 jaar met iphones achter het stuur met armen waar Hercules van kan dromen soms - locatie Borgerhout, Turnhoutsebaan enzovoort-. Ik betwijfel soms wel dat 100% koosjere ondernemers zijn. Lijkt me toch soms straf deze eerlijk op zo'n jonge leeftijd met bakken van 135k rondrijden.
Ja is ook zo, dat ben ik zeer vaak tegen gekomen. Die mannen mogen om de week die auto dan gebruiken. We hebben daar op mijn vorig werk vaak mee gelachen. Das zoals co-ouderschap maar dan voor een autoVriend van mij werkt bij de bank en doet onder andere in autoleningen. Hij vertelde dat de meeste van die leningen worden aangegaan door meerdere (+- 5) jongeren die dan zo een dikke auto delen. De ene dag mag de ene er mee rondrijden, de andere dag de andere etc. Dus meestal is die wagen eigendom van meerdere mensen én hebben die mensen waarschijnlijk een lening lopen en dus geen spaargeld.
Ik weet niet meer waar ik het gehoord heb, maar onlangs hoorde ik de uitspraak "Een auto is geen symbool van hoeveel je verdient, maar van hoeveel je uitgeeft" (disclaimer: dit is uiteraard wat kort door de bocht, want zelf vind ik auto's mooi en ik zou er dan ook wel wat voor over hebben om mijn droomauto te kopen, maar ik geef dan weer heel weinig uit aan andere dingen zoals reizen, op restaurant gaan,... en een lening aangaan voor een auto zou ik nu ook nooit doen)

Is wel een beetje een old-mindset. Leningen zijn niet perse slecht. Ik kon voor mijn motor bijvoorbeeld lenen aan 0,8%. Die lening meteen op 5 jaar gepakt. Met inflatie etc heeft die lening me al redelijk wat opgebracht. + het bedrag van de motor kon ik in aandelen steken die ook weer leuk gestegen zijn.en een lening aangaan voor een auto zou ik nu ook nooit doen)
Is wel een beetje een old-mindset. Leningen zijn niet perse slecht. Ik kon voor mijn motor bijvoorbeeld lenen aan 0,8%. Die lening meteen op 5 jaar gepakt. Met inflatie etc heeft die lening me al redelijk wat opgebracht. + het bedrag van de motor kon ik in aandelen steken die ook weer leuk gestegen zijn.

Je neemt dan ook een omnium voor een nieuwe wagen.Dat is in het geval je het geld eigenlijk wel kon leggen, en die lening gewoon een fiscale optimalisatie is
Als je leent voor een auto omdat je hem eigenlijk niet kan betalen, is dat natuurlijk een andere zaak. Een starter die nog geen spaargeld opgebouwd heeft, heeft vaak geen andere keuze. Maar ik heb ook al mensen geweten die al lang aan het werk waren, leenden voor een duurdere auto, een paar jaar erna perte totale en ze mochten verder die lening afbetalen voor een stuk schroot![]()