Auto Ideale (unisex) tweedehands gezinswagen

Vierkant

Well-known member
Wij zoeken een upgrade voor de Twingo van mijn vriendin gezien er een tweede kindje op komst is. Het is een moeilijke tweedehandsmarkt en de prijzen liggen best hoog, met dan ook nog de voorkeur voor een automaat en achteruitkijk camera. In principe is het maar voor sporadisch gebruik en voor woon-werkverkeer à 20 km per dag gezien ik een auto met tankkaart heb. We zijn op onderstaande (twee verschillende modellen) uitgekomen.


Iemand ideeën over deze aanbiedingen of misschien interessante modellen om te bekijken? Ik ga er af en toe ook mee rijden dus liever niet te vrouwelijk. De Kadjar is al op het randje voor mij en de Golf is dan weer het andere uiterste vrees ik. Wat is jullie ideale (unisex) gezinswagen?
 
Vitara was hier de favoriet tot de scheiding er tussen kwam 😂.
S-cross is gelijkwaardig, die vond mijn ex mooier maar ik niet 🤪

Vonden we beide het aangenaamst rijden en groot genoeg om een buggy in de koffer te zwieren en 2 kinderstoelen.
 
Vitara was hier de favoriet tot de scheiding er tussen kwam 😂.
S-cross is gelijkwaardig, die vond mijn ex mooier maar ik niet 🤪

Vonden we beide het aangenaamst rijden en groot genoeg om een buggy in de koffer te zwieren en 2 kinderstoelen.
Suzuki schrikt mij precies toch wat af. Staan toch consistent als minst betrouwbare voertuigen op de lijstjes. Nooit problemen mee gehad?
 
Mijn schoonbroer heeft een V40 maar ik vind de hoofdruimte op de achterbank niet goed. De koffer is ook kleiner dan bij een Golf. Een V60 zal al een stuk duurder zijn met de opties die we willen vrees ik.
Draaicirkel ook groter van volvo. Ben met golf en volvo gaan rijden.
Uiteindelijk eerste gedacht gedaan en de golf gekocht. Nog altijd erg content van na 7j en 200k km's.
 
Eigenlijk bestaat hier maar 1 antwoord op en dat is een Honda Jazz. Of iets gelijkaardigs maar Honda is de enigste die nog zoiets durft/wil maken.
Sinds de laatste emissie normen is het aanbod in die categorie volledig weg gevallen. Vroeger had je nog de Kia Venga/Hyundai IX20, ...
Maar iets gelijkaardigs heb ik de laatste jaren toch niet meer gezien
 
En ik maar denken dat elke wagen in feite unisex was, een mens kan zich toch nogal vergissen in het leven! We zijn gelukkig nooit te oud om bij te leren :sarcastic:
Er zijn nu eenmaal 3 klassen aan wagens:

- die die voornamelijk mannen aanspreken (vb jeeps, sportwagens,...)
- die die voornamelijk vrouwen aanspreken (al veel mannen met de Peugeot 108 zien rijden bvb? Of een Fiat 500?)
- diegene voor jonge gezinnen en bejaarden (ja Peugeot partner, Nissan Note en Kia C'eed ik heb het op jullie!)
 
Er zijn nu eenmaal 3 klassen aan wagens:

- die die voornamelijk mannen aanspreken (vb jeeps, sportwagens,...)
- die die voornamelijk vrouwen aanspreken (al veel mannen met de Peugeot 108 zien rijden bvb? Of een Fiat 500?)
- diegene voor jonge gezinnen en bejaarden (ja Peugeot partner, Nissan Note en Kia C'eed ik heb het op jullie!)
Ik dacht dat jij zo een van die ruimdenkende progressieve types was?
 
De Golf uit de openingspost ziet er geweldig uit! Ik heb namelijk exact dezelfde, met als enige twee verschillen de velgen en de motor.
Die velgen zou ik wel willen, zien er magnifiek uit 😍
In jouw geval zou ik toch ook voor een benzine kiezen. Als 2de wagen voor sporadisch gebruik is een diesel niet the way to go
 
Er zijn nu eenmaal 3 klassen aan wagens:

- die die voornamelijk mannen aanspreken (vb jeeps, sportwagens,...)
- die die voornamelijk vrouwen aanspreken (al veel mannen met de Peugeot 108 zien rijden bvb? Of een Fiat 500?)
- diegene voor jonge gezinnen en bejaarden (ja Peugeot partner, Nissan Note en Kia C'eed ik heb het op jullie!)
Ik kan echt de tel niet meer bijhouden hoeveel mannen ik al in een 500 abarth heb zien rijden. Ook de 595 competizione’s met mannen in valt niet bij te houden.
 
Terug
Bovenaan