Auto Ideale (unisex) tweedehands gezinswagen

Ik heb ook een Fiat 500 als tweede wagen. :unsure:
Met de ramen open pas ik er net in. Valt wel op dat ik daarmee nooit bumperklevers of iets heb, met de Volvo heb ik dat wel, terwijl ik daarmee sneller rij. Waarschijnlijk de perceptie van geen ruzie te maken met iemand die breder is dan zijn auto. In de Volvo zie ik er nog steeds klein en mager uit.
 
Nuja, Nijntje van op 9lives (C64, Z4 en Lotus Elise) heeft ook een Fiat 500 he :D

Op zich vind ik dat best toffe autootjes eigenlijk.

On-topic: is de beste uni-sex auto niet gewoon 1 van de premium breaks? Handig genoeg, relatief sportief, ziet er goed uit, ... Enige (grote) nadeel is de prijs.

Of een Peugeot 508 ofzo, knappe wagen, en toch ook handig.
 
Nuja, Nijntje van op 9lives (C64, Z4 en Lotus Elise) heeft ook een Fiat 500 he :D

Op zich vind ik dat best toffe autootjes eigenlijk.
Die rijden trouwens ook opvallend goed. Prijs-kwaliteit is dat eigenlijk wel een topper, geen verrassing dat je ze zoveel ziet.
 
Puur voor het gezin: partner/Berlingo,... Enz.. ziet niet uit, maar o zo handig.

Aangezien we een gezin van 6 zijn, hebben we een expert. Zo veel plaats in de koffer dat we de koets zelfs niet moeten toevouwen (we hebben een 2ling koets) met de juist velgen en een rode spoiler, voel ik me BA van het a-team.
 
Er zijn nu eenmaal 3 klassen aan wagens:

- die die voornamelijk mannen aanspreken (vb jeeps, sportwagens,...)
- die die voornamelijk vrouwen aanspreken (al veel mannen met de Peugeot 108 zien rijden bvb? Of een Fiat 500?)
- diegene voor jonge gezinnen en bejaarden (ja Peugeot partner, Nissan Note en Kia C'eed ik heb het op jullie!)

The Land Rover Defender has been named Supreme Winner Women’s World Car of the Year 2021.​


:unsure:
 
Dit is zelfs geen slechte grap meer....
toch normaal? Heel veel vrouwen rijden met een SUV om talloze redenen. Maar vooral omdat ze zich er veiliger in voelen.

Een vrouw moet niet in een koekendoos rijden of moet ook niet slecht kunnen rijden hoor.
 
Een land rover Defender is geen suv, dat is een speeltje om op een patattenveld te rijden als 'm niet in de garage staat. En daar nog eens bovenop is het van een prijscategorie die weinigen zich kunnen permitteren.

Als een vrouw geld heeft én graag rijdt, zal ze wel een lexus of porsche kopen 😜
 
Toen we ons eerste kindje kregen hebben we de Citroen C1 blikken doos omgeruild voor een quasi nieuwe Peugeot 208. Best tevreden van, ruime koffers voor allerlei buggy's en boodschappen. Ook voor de bestuurder en passagiers plek zat voor zo'n kleine wagen.

Wat dat unisex gehalte betreft, akkoord dat sommige wagens iets vrouwelijker zijn maar dat je daar als man niet mee wilt rijden sorry hoor maar :rofl:
 
Eigenlijk bestaat hier maar 1 antwoord op en dat is een Honda Jazz.
Ruimte binnenin van die Jazz is gewoon heel praktisch ingericht. Beter dan een Yaris, vind ik. Goedkoop in onderhoud, tax, inschrijving, verbruik,... Honda heeft alleen hybride in z'n nieuwe Jazz. Tweedehands zal dus moeilijk zijn om die te vinden. Toyota staat daar een heel stuk verder in (zowel in de Yaris als de Auris). Als particulier zou ik bij een Japanner blijven. Decennia aan bewezen, wereldwijde betrouwbaarheid. Het ontwerp is niet voor iedereen even aantrekkelijk, maar heb liever gemoedsrust dan e-peen.

Heb overigens de indruk dat middenklasse Duitsers (en sommige Fransen ook) van de laatste 6 jaar zijn toch enkel maar gebouwd voor de lease. Heel vroeg serieuze mankementen vertonen. Vaak niet eens onder garantie verholpen (voor een leasebak natuurlijk minder van toepassing). Heb er zelf genoeg mijn gat aan verbrand, dus die fout maak ik niet meer. Meestal zijn de kleinere wagens daar wel beter in (Polo, Clio, Corsa, 208,...), want die gaan minder naar de lease. Moeten dus iets goedkoper in de markt liggen en gebruiken daarom oudere, maar bewezen techniek.
 
Ruimte binnenin van die Jazz is gewoon heel praktisch ingericht. Beter dan een Yaris, vind ik. Goedkoop in onderhoud, tax, inschrijving, verbruik,... Honda heeft alleen hybride in z'n nieuwe Jazz. Tweedehands zal dus moeilijk zijn om die te vinden. Toyota staat daar een heel stuk verder in (zowel in de Yaris als de Auris). Als particulier zou ik bij een Japanner blijven. Decennia aan bewezen, wereldwijde betrouwbaarheid. Het ontwerp is niet voor iedereen even aantrekkelijk, maar heb liever gemoedsrust dan e-peen.

Heb overigens de indruk dat middenklasse Duitsers (en sommige Fransen ook) van de laatste 6 jaar zijn toch enkel maar gebouwd voor de lease. Heel vroeg serieuze mankementen vertonen. Vaak niet eens onder garantie verholpen (voor een leasebak natuurlijk minder van toepassing). Heb er zelf genoeg mijn gat aan verbrand, dus die fout maak ik niet meer. Meestal zijn de kleinere wagens daar wel beter in (Polo, Clio, Corsa, 208,...), want die gaan minder naar de lease. Moeten dus iets goedkoper in de markt liggen en gebruiken daarom oudere, maar bewezen techniek.
Hier ook destijds de Jazz overwogen. Dat is gewoon goede value for money voor een klein gezin in mijn ogen. Enkel was de nieuwe, hybride, toen een pak duurder (en ik denk zelfs nog niet beschikbaar) dan de Skoda Kamiq die we ook aan het overwegen waren, en de oudere 2dehands Jazz was dan de atmosferische 1.5 liter. Dus toch de Kamiq genomen, aangezien de running costs voor zo'n 1.5 turbobenzine wel zouden moeten meevallen. Ik heb er geen spijt van maar als deze moet vervangen worden ga ik toch wel opnieuw bij Honda (of Toyota) kijken.
 
Terug
Bovenaan