En dan nu het langverwachte vonnis in eerste aanleg.
Eerst staat er een korte bondige opsomming van ons beider verklaringen.
Verder heeft hij (de rechter) het over een forfaitair bedrag dat rekening houdend met de vetusteit 1250€ zou zijn.
Dit voor 2 ingedrukte wc wanden , wandspiegelgaatjes in badkamer , beschadiging wasbak badkamer , terras en muurboordtegels , foliebeschadiging voordeur en geboorde gaten in venster profiel.
Verder moet de kost van de deurwaarder 50/50 verdeeld worden zijnde 175€ elk.
Alsook de franchise die we sowieso moesten betalen voor het schuifraam. Dit was 310€
Alles samen komt dit uit op 1735€
Min 406.24 die de huisbaas ons nog moest wegens vermindering onroerende voorheffing van 2 jaar.
Wij zouden dus 1329€ moeten betalen.
Nu zijn we er nog niet uit wat te doen. In beroep gaan of het zo laten en de zure appel doorbijten en dokken.
De advocaat heeft bedenkingen bij enkele denkwijzes vd rechter.
Vooral omdat alle schade begroot is op forfaitaire bedragen zonder ook maar 1 factuur of offerte van de huisbaas.
Met de franchise van het schuifraam heb ik geen probleem.
Wel met die andere zever dat eigenlijk z'n eigen schuld is. Zoals die 2 deuren die tegen elkaar slaan als ze beide open waren.
Waardoor de folie vd voordeur geraakt werd.
De tegels vh terras vind ik ook onrechtvaardig.
15 jaar ergens wonen en dan zagen en nog deels gelijk krijgen over roestvlekken van de tafelpoten en stoelen die er gestaan hebben.
Idem met die wc's . Ik had duidelijke foto's en video dat die beide nog volledig functioneerden.
Idem met de lavabo op de badkamer , daar was een tikske email weg van nog geen halve cm². Waarschijnlijk is daar ooit wel eens iets in gevallen maar dat was zeker niet storend. Maar het was er idd wel.
De gaatjes van de wandspiegel waren er pertinent niet. Ik snap dus niet dat de rechter dit aanhaalt. Ik heb die spiegel de dag van vertrek nog afgehaald en de gaatjes dichtgemaakt. Heb ik op foto en film staan.
En dan de gaatjes van het vliegenraam in het raamprofiel.
Z'n nicht en zus die er nu wonen hebben mijn vliegenraam overgekocht.
Dat hangt dus gewoon op dezelfde manier op als ik dat 10+ jaar heb gedaan.
Dat ze dat nu aanhalen en daar dus nog poen voor krijgen vind ik onbegrijpelijk.
Nu hebben we dus nog 3 weken om beroep aan te tekenen.
Betalen en gedaan met het gezeik. Hoe onrechtvaardig we het ook vinden.
Of in beroep gaan en nog minstens een jaar met stress en eventueel een nog ergere uitspraak als gevolg.
En natuurlijk weer extra kosten voor advocaat enz...