Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Staat al een hele poos te koop, krijgen het precies niet verkocht
Is ook logisch hé. Als dat voor een miljoen te koop stond was dat weg . Maar 3 miljoen is nu niet direct aan iedereen gegeven hé. Je zit naast de aanschafkost met lopende kosten. Want dat onderhouden doe je niet op uw eentje.

Heck het wordt aangeprezen als B&B maar dat zie ik er nu niet echt in. Noch zie ik hoe je die aanschafprijs daarmee zou kunnen terugverdienen in die regio. Wie wil er uberhaupt naar een B&B in lier...

Is ook logisch hé. Als dat voor een miljoen te koop stond was dat weg . Maar 3 miljoen is nu niet direct aan iedereen gegeven hé. Je zit naast de aanschafkost met lopende kosten. Want dat onderhouden doe je niet op uw eentje.

Heck het wordt aangeprezen als B&B maar dat zie ik er nu niet echt in. Noch zie ik hoe je die aanschafprijs daarmee zou kunnen terugverdienen in die regio. Wie wil er uberhaupt naar een B&B in lier...
Er zijn best veel B&B's in Lier hoor :p. Don't ask me why, maar het is best een stadje dat wat toeristen trekt...
Maar zelfs voor een B&B zou het een zéér luxueuze B&B zijn, en daar is in België gewoon geen vraag naar. Voor mij is dé use-case voor dit soort huizen, eigenlijk een hoop kameraden die beslissen dat ze hier samen gaan wonen. Ik vermoed dat het wel verkocht zou worden aan 2.5M, en met 8 slaapkamers kom je dan op 312500€ per persoon. Dat is de prijs voor een appartementje, en dan krijg je er toch véél meer voor terug.

Maarja, hoeveel groepen van mensen kan je zo vinden?

Er zijn best veel B&B's in Lier hoor :p. Don't ask me why, maar het is best een stadje dat wat toeristen trekt...
Maar zelfs voor een B&B zou het een zéér luxueuze B&B zijn, en daar is in België gewoon geen vraag naar. Voor mij is dé use-case voor dit soort huizen, eigenlijk een hoop kameraden die beslissen dat ze hier samen gaan wonen. Ik vermoed dat het wel verkocht zou worden aan 2.5M, en met 8 slaapkamers kom je dan op 312500€ per persoon. Dat is de prijs voor een appartementje, en dan krijg je er toch véél meer voor terug.

Blijkbaar 0 :) .

Zou jij dat kopen met kameraden? Wat als er iemand een partner vindt en ergens anders wil gaan wonen? Wat als jullie collectief beslissen om terug te verkopen, de kans is toch veel te groot dat je dat niet tegen een fatsoenlijke prijs terug kan verkopen?

Het lijkt me veel te duur voor zo'n case. Tenzij het om 8 miljonairszonen gaat of zo, maar hoe groot is je doelpubliek dan?

En een stuk of 4 of 5 zwembaden/waterpartijen? Dat is ook al niks voor kleine kinderen qua omgeving.

De use case is voor mij coucke of gertje verhulst. Maar voor hen ligt het in mijn ogen dan gewoon verkeerd...

Of als playboymansion.

Mooi voorbeeldje van de koopgekte tegenwoordig. Collega heeft in oktober vorig jaar ( dan werd akte verleden) een huis gekocht in Kalmthout ( Heide) voor 450k. Ondertussen heeft ze het net terug verkocht voor 590k.

140k winst op nog geen jaar. :crazy: Nu toen ze het me toonde vond ik 450 wel heel laag, maar dacht dat dat aan de locatie la ofzo...
Lekker cashen, maar wel meerwaarde belasting of zie ik iets over het hoofd?

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe zou dat scenario er moeten uitzien volgens jou?

Ik heb altijd het idee gehad dat zolang je een huis koopt om er in te wonen en je de lening kan blijven betalen de uiteindelijke waarde er niet toe doet. Stel dat er dan toch rare dingen gebeuren in de huizenmarkt dan kiezen mensen waarschijnlijk gewoon om te blijven zitten, waardoor er alsnog geen extra huizen vrijkomen.

En bij grotere macro-economische problemen heeft iedereen (ook niet-eigenaars, huurders,...) andere zaken om rekening mee te houden, zoals werkloosheid bijvoorbeeld. En dat is dan los van het feit dat de huizenmarkt een belangrijk onderdeel is van de economie, bij calamiteiten daarop draagt iedereen de gevolgen denk ik zo.

Dus vandaar mijn vraag, hoe kan de huizenmarkt 'instorten'? En kan zoiets zonder kwalijke gevolgen voor iedereen?
Wel ik had gedacht dat door Corona er een grote sterfte ging komen onder babyboomers en er hierdoor veel huizen gingen vrij komen, dit is niet gebeurd.

Das klote, krijg geen deftig bedrag afgehaald tegen het weekend.
En bank wil weten waarom enzo
Kunnen ze een bedrag weigeren te geven?
Als ik bv zeg voor de aanschaf van een auto
Of kan je onder de tafel betalen met een bankcheque of toch een overschrijving op 1 of andere manier

Overschrijving doen voor de inboedel of zo?
De helft van uw rekening halen en de helft van die van uw vriendin? Of delen door 3 als ge nog een gemeenschappelijke hebt.
Of via de app van uw bank uw daglimiet veranderen en afhalen aan de automaat. Eventueel gespreid over meerdere dagen.

En vanaf een bepaald bedrag dat je cash afhaalt wordt je geflagt in de systemen, dus kan je wel eens ambetante vragen krijgen. Als je zo een zaken doet heb je beter wat geld in een envelop liggen thuis.

Terug
Bovenaan