Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Er moet sowieso 3 maand tussen de compromis en akte.. soms zelfs 4maand
Dat is niet waar.

Onderling overleg, maar de notaris van de koper legt de datum vast. Bij ons vroeg de bank bv om voor een bepaalde datum te tekenen. Dus nu gaan we onze akte tekenen de 17e april (uiterste datum die de bank vroeg) met clausule dat de sleutel ten laatste de 28e overhandigd moet worden.
Tekenen gebeurt bij de notaris van de verkoper, maar onze notaris gaat mee tot daar. Die mag onze akte niet mee ondertekenen maar volgt alles op.
Dat is ook niet waar. In de praktijk neemt de notaris van de koper, op vraag van de koper, als eerste contact op met de notaris van de verkoper om een datum voor te stellen.

De notaris van de koper kan dat niet vastleggen.

De akte wordt normaal gezien getekend bij de notaris van de koper, al zijn er enkele uitzonderingen bij nieuwbouwprojecten, basisaktes, verkavelingen, bewind,...

De akte moet maximaal 4 maanden na het ondertekenen van de verkoopsovereenkomst verleden worden, anders riskeer je een boete van de fiscus, die graag zijn registratierechten op tijd krijgt:

In de praktijk geeft de notarissen dat de tijd om wat digitale documentjes op te zoeken, en de koper om zijn lening volledig in orde te brengen (meestal wordt een compromis getekend met een voorakkoord van de banklening).

En daarom is het aangenamer om met aankoop/verkoop belofte te werken wat aanzienlijk meer flexibiliteit geeft.

HOB inderdaad, maar dat deert ons niet. Officieel is mijn huis ook HOB nu, het is wel open gebouwd en er staat een carport+tuinberging tussen mijn buur en mij (en zijn carport staat daar tegen en dan zijn huis).
Dit is natuurlijk wel niet hetzelfde, laat dit duidelijk zijn. Uw versie is in weze voor de volledige praktijk een OB. Deze woning is dat niet, aangezien de woongelegenheid hier vlak langs elkaar zit. Niet dat dit een enorm praktisch probleem is, mijn woning is ook zo'n HOB als die woning, en qua geluid valt dat allemaal zeer goed mee. Maar het is niet dat je compleet niets hoort.

Maar het is niet zoals bij mijn grootouders hun woning met een enkele brik waar als uw buren op het toilet zitten je de toilet hoort doorflushen of... ja je weet wel. Of als ze eens goed van jetje geven dat je daar niet deelachtig aan bent.
Zelfs bij een dubbele brik had je daar zelfs nog wat last van. Dus, schrik moet je er op die manier niet echt van hebben. Maar het is een verschil. En ik zou wel eventjes grasduinen in hun as built plan of er effectief iets als partywall of geluidsisolatie is voorzien geweest tussen die 2 gebouwen. Ik denk het wel. Zou mij verwonderen van niet. Maar voor uw gemoedsrust, zeker als je er 500+k aan gaat geven is dat mogelijks iets waar je toch even best naar kijkt.

Mij lijkt die 240m2 bruto te zijn en inderdaad wat overschat, maar alsnog ruim voldoende voor ons. We willen geen mastodont van een huis en geen grote tuin EN liefst in Koersel (dicht bij centrum). En dit huis tikt al die boxen af natuurlijk, daarom dat we ook gaan kijken.
Ah ok, ik ben opgegroeid in Koersel. Ik vind Koersel een zeer mooie en aangename omgeving. En op die locatie zit je nu eenmaal enorm kort bij het kloppende hart, ook al is het nu ook niet zo hard kloppend ;p. Maar Heusden Zolder of quasi elke andere stad is dat ook, in mijn ogen - maar bon, ik ben dan ook halvelings daar opgegroeid. Al kunnen er natuurlijk wel andere zaken zijn zoals school van de kinderen, ouders die in de geburen wonen, wat als extra meerwaarde kan gezien worden.

Jij bepaalt wat uw prioriteiten zijn, en indien Koersel dat als onderdeel is, dan is het 1 van de betere opportuniteiten op dit moment. Al is het niet mijn smaak.
Je gaat gewoon zelf moeten bepalen wat er ontbreekt om het perfect naar uw goesting te maken, en of het iets fixbaars is.

In principe, net zoals U is voor mij een grote tuin waar al dat onderhoud aan is, ook een big nono. Al zou ik wel al eens gaan navragen of er in hun plannen de mogelijkheid is opgenomen om nog een buitengarage te mogen zetten of desnoods een carport. Dat laatste moet niet onnoemelijk duur zijn. En zou dan ook voor mij niet maak of breek zijn. Ik acht de kans klein dat er een kelder is, zelfs een kruipkelder, aangezien men tegenwoordig om de kosten te beperken start vanaf een bodemplaat ipv nog een kruipkelder te voorzien. Waardoor je dan weer wel mogelijks wat breekwerken gaat hebben om de voorzieningen te kunnen treffen voor zaken zoals:

1) In de toekomst het voorzien van warmtepompen, airco's
2) tuinverlichting, een tuin"kot", oplaadpaal voor elektrische voertuigen.
3) Aangezien het effectief een nieuwbouw is, ga ik er wel al vanuit dat er zowel een regenton is als een infiltratieput. Ik zou persoonlijk even nachecken hoe groot die is, en eventueel op termijn indien die beperkt is qua oppervlakte (vb 5k) zien of je er in de toekomst geen kan laten bijzetten om als communicerend vat te laten werken met de bestaande, zodanig dat die capaciteit wat geüpgrade is. Dat kost dan wel wat geld, en je haalt dat er niet noodzakelijk uit, budgettair gezien. Maar als ontzorging zou mij dat wel waard zijn. Dat je iets minder moet opletten op waterverbruik (vb plonsbadje voor de kinderen, toiletten,...)

Meeste zaken zijn kleine dingetjes, maar zoals je al gezegd hebt, dit lijken wel dingen te zijn die als je ze ooit wil voorzien direct breekwerken zijn waar je bij een nieuwbouw liefst toch niet meer hebt.

Als ik jou formule gebruik voor berekening, kom ik op een geschatte prijs van 370k voor mijn huis. En dan heb ik wel een berging buiten + carport, gemetst in de stijl van het huis, waar deze maand nog een sectionaalpoort in komt (die is al besteld en gefabriceerd).

Mja, het is en blijft een ramingstool. In principe / weze zou je ook de oppervlakte van die berging buiten en de dichtgemaakte carport ook nog in de waardebepaling moeten tellen.
Al zou ik persoonlijk ook wel een bezoekje doen op die andere locatie in koersel van nieuwbouw die ik gepost had, om een beetje in te schatten hoe die zich daartoe verhoudt. En op basis van de aantrek, etc kan je dan ook al beter een raming instellen dan op basis van een korte beschrijving van uw woning.

Dus we zien wel wat het geeft volgende week, mss is het al verkocht eer ik kan gaan kijken, you never know :)
Alles is mogelijk natuurlijk. Al blijf ik wel denken, al kan ik daar mis in zijn, dat zulke budgetten toch nog eerder de uitzondering gaan zijn.
Het gebrek aan een garage is toch wel iets dat mogelijks mensen kan tegen steken. En de smaak en indeling die voorzien is, is nu ook niet iedereens zijn dada.

Al blijft het natuurlijk wel een feit dat qua ligging dit goed is (al is het OV vanuit Koersel naar de universiteit, leuven, Brussel nu ook niet denderend (1.5h) met de bus of klein stukje fiets en 20 minuten trein). Dat de grootte van de woning ok is. En dat de prijszetting in vergelijking met de alternatieven ook goed is. Maar belangrijker dat de nadruk op nieuwbouw sinds de verhoging van de energieprijzen de aantrek van nieuwbouw en keuze en dus ook vraag ervoor serieus een invloed heeft gehad.
Case in point : het feit dat zelfs jij ernaar kijkt, terwijl je eerst gewoon een grotere woning huurde.

Ik vind het dan weer VEEL huis voor zijn geld, gezien de zotte prijzen de laatste 2j... Ik vind dat een prachtig huis! 😍😍😍

ik heb dan toch een lichte voorkeur hiervoor :

Maar bon, dat is vooral omdat parket voor mij een no go is. En ik om eerlijk te zijn ook geen voorstander om niet te zeggen hater ben van al die hoge ramen...
En ik met 120k toch wel iets leuks kan doen ;p.

Dat is niet waar.

Dat is ook niet waar. In de praktijk neemt de notaris van de koper, op vraag van de koper, als eerste contact op met de notaris van de verkoper om een datum voor te stellen.

De notaris van de koper kan dat niet vastleggen.

De akte wordt normaal gezien getekend bij de notaris van de koper, al zijn er enkele uitzonderingen bij nieuwbouwprojecten, basisaktes, verkavelingen, bewind,...
Notaris confirmeert jouw antwoord inderdaad.

De bank geeft aan dat een hypotheek geen probleem is, we gaan op 25% van onze inkomsten zitten, kinderbijslag en alimentatie niet meegeteld.

Ik zie bij ons in de buurt wel wat huizen staan die ook veel potentieel hebben en een stuk goedkoper. Velen staan ook wel al een tijdje te koop.
Echter is er niets in Koersel, behalve nieuwbouw en om daar NOG eens aan te beginnen zonder te weten wat de eindprijs is...

Weet echter niet welke strategie we moeten hanteren, onmiddelijk een bod doen laat blijken dat we het wel zouden willen en dan gaan ze mss sowieso pushen naar de vraagprijs. Niet bieden zijn we mss te laat (wss niet, het is bij de duurdere huizen in de regio die te koop staan).

Wat is hier een goede strategie? Of gewoon ervoor gaan omdat (als het in het echt goed eruit ziet) het voor ons alle requirements aftikt?

Ik ben van mening dat je biedt wat je het waard vind.
Vind je dat 480 waard en wijzen ze je bod af: so be it. Vind je het 540 waard, dan ga je ook niet ambetant lopen als anderen gaan zagen dat je "veel te vroeg veel te veel hebt geboden". Het is wat het voor JULLIE waard is, wat telt.

Ik ben van mening dat je biedt wat je het waard vind.
Vind je dat 480 waard en wijzen ze je bod af: so be it. Vind je het 540 waard, dan ga je ook niet ambetant lopen als anderen gaan zagen dat je "veel te vroeg veel te veel hebt geboden". Het is wat het voor JULLIE waard is, wat telt.

540+kosten kom je bij ons in het vaarwater van een nieuwbouw waar je je eigen zin doet en dat is het dus niet waard. Het is niet dat er een aangelegde tuin is en er is geen garage/tuinberging (dat is voor ons het grote minpunt dat we onmiddelijk zien).
We hebben 4 fietsen, een groot springkasteel (5mx4m en 4m hoog) en heel wat werkgerief bvb.

Als ik de minpunten in rekening breng om te fixen dan kom ik op 10-15k en wou dat van de vraagprijs aftrekken als initieel bod... Op voorwaarde dat het in het echt nog steeds onze zin is natuurlijk, we willen wel iets naar ons zin voor onze centjes.

540+kosten kom je bij ons in het vaarwater van een nieuwbouw waar je je eigen zin doet en dat is het dus niet waard. Het is niet dat er een aangelegde tuin is en er is geen garage/tuinberging (dat is voor ons het grote minpunt dat we onmiddelijk zien).
We hebben 4 fietsen, een groot springkasteel (5mx4m en 4m hoog) en heel wat werkgerief bvb.

Als ik de minpunten in rekening breng om te fixen dan kom ik op 10-15k en wou dat van de vraagprijs aftrekken als initieel bod... Op voorwaarde dat het in het echt nog steeds onze zin is natuurlijk, we willen wel iets naar ons zin voor onze centjes.

Ik zou persoonlijk hier eens gaan kijken.
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/koersel/3582/10346315 (edit grmbl verkeerde link)

Grotendeels om te zien of die locatie en indeling meer uw ding is of gaat zijn. Al leek het mij wel eerder in de richting van gewenste oppervlakte en aantal ruimten te zitten.

300k is veel geld voor een casco woning. Maar dit wil wel zeggen dat je grofweg 220 - 240k incl. BTW nog kan spenderen aan de inrichting voordat je aan het bedrag van de aankoop komt.

En dan moet je bekijken of de zaken die je opoffert voor xk meer (als die 525k onvoldoende is (510 *1.03k)), voor u dat wel waard zijn (al moet je wel even nakijken of je uw BTW niet kan meenemen (als aftrek voor registratierechten) als dat nog bestaat en dat niet voordeliger is). Je hebt zelf eens gezegd dat er elk jaar 20-30k bijkomt op uw spaarrekening. Dus als dat project pas over 2 jaar af is, en je woont nog 2 jaar tijdelijk in uw kleinere woning. Dan heb je ook nog wat reserve voor iets dat uw volledige goesting is terug. Zeker als je prijsgarantie kan afdwingen en die keuzes van smaak op voorhand kan maken zodanig dat er geen verrassingen zijn tijdens de uitvoering.

En uiteindelijk is 25% van jullie gezamenlijk inkomen niet noodzakelijk een probleem, zolang jullie samen blijven natuurlijk.

En normaal gezien moet je met 200k er toch wel komen denk ik om die woning kwalitatief ingericht te krijgen. Al gaat het snel op zijn indien je een behoefte hebt van een keuken van 50k ;). Maar rekening houdende met wat je stelde, denk ik niet echt dat dit een probleem zou vormen.

Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk hier eens gaan kijken.
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/koersel/3582/10346315 (edit grmbl verkeerde link)

Grotendeels om te zien of die locatie en indeling meer uw ding is of gaat zijn. Al leek het mij wel eerder in de richting van gewenste oppervlakte en aantal ruimten te zitten.

300k is veel geld voor een casco woning. Maar dit wil wel zeggen dat je grofweg 220 - 240k incl. BTW nog kan spenderen aan de inrichting voordat je aan het bedrag van de aankoop komt.

En dan moet je bekijken of de zaken die je opoffert voor xk meer (als die 525k onvoldoende is (510 *1.03k)), voor u dat wel waard zijn (al moet je wel even nakijken of je uw BTW niet kan meenemen (als aftrek voor registratierechten) als dat nog bestaat en dat niet voordeliger is). Je hebt zelf eens gezegd dat er elk jaar 20-30k bijkomt op uw spaarrekening. Dus als dat project pas over 2 jaar af is, en je woont nog 2 jaar tijdelijk in uw kleinere woning. Dan heb je ook nog wat reserve voor iets dat uw volledige goesting is terug. Zeker als je prijsgarantie kan afdwingen en die keuzes van smaak op voorhand kan maken zodanig dat er geen verrassingen zijn tijdens de uitvoering.

En uiteindelijk is 25% van jullie gezamenlijk inkomen niet noodzakelijk een probleem, zolang jullie samen blijven natuurlijk.

En normaal gezien moet je met 200k er toch wel komen denk ik om die woning kwalitatief ingericht te krijgen. Al gaat het snel op zijn indien je een behoefte hebt van een keuken van 50k ;). Maar rekening houdende met wat je stelde, denk ik niet echt dat dit een probleem zou vormen.

We sparen momenteel inderdaad ruim 25k per jaar, als ik in mijn kleinere woning (vanaf April) zit zal dat eerder richting 40k/jaar zijn.
Ik heb inderdaad de grondplannen van die woning opgevraagd en een afspraak voor bezichtiging. De werken van die huizen zijn wel al ver gevorderd, dus dat gaat geen 2 jaar duren.

Beide huizen liggen overigens op 200m van elkaar en mijn huis ligt 800m verder. Dat is allemaal pal in het centrum.

We sparen momenteel inderdaad ruim 25k per jaar, als ik in mijn kleinere woning (vanaf April) zit zal dat eerder richting 40k/jaar zijn.
Ik heb inderdaad de grondplannen van die woning opgevraagd en een afspraak voor bezichtiging. De werken van die huizen zijn wel al ver gevorderd, dus dat gaat geen 2 jaar duren.

Beide huizen liggen overigens op 200m van elkaar en mijn huis ligt 800m verder. Dat is allemaal pal in het centrum.

Ja, had gezien dat het in het centrum lag en niet zo zeer ver van die andere woning. Daarom dat ik het vermelde - omdat je stelde dat locatie zeer van belang is.

Ja, wist niet of die versie al opgebouwd was, daarom dat ik meldde 2j. Maar dan nog is dat iets dat je altijd kan afspreken natuurlijk - anders gezegd meenemen in de onderhandeling.

Zoals gezegd, op eerste zicht, maar ik zou de grondplannen moeten zien (en die langs die andere woning moeten kunnen leggen) lijkt mij die woning iets korter bij uw totale behoefte aan te sluiten.

Rekening houdende dat je zaken zoals een tuin, inrichten van het 3de verdiep, afsluiting van het perceel, terras nog kan uitstellen naar de toekomst naarmate je wat meer gespaard hebt. Dat is nu niet direct kritisch. En met uw spaarcapaciteit kan je dat toch nog relatief snel in orde stellen als dat toch belangrijk is/wordt.

Enige wat je dan moet overwegen is voor welke prijs, if at all, die andere woning voor u overweegbaar is. Of je toch liever zegt, ik ga all in op die nieuwbouw. Mijn keuze zou eerder naar die nieuwbouw overleunen. Maar dat is omdat ik mijzelf de luxe zou kunnen geven om die keuze te maken.

Sinds eergisteren officieel in onze nieuwe plek ingetrokken. Onze werken (schuren, schilderen, kuisen, organiseren, installeren) hebben langer geduurd dan gedacht, en zijn nog niet helemaal afgerond, maar damn wat ben ik nu al blij. Erg blij om zo in Schaarbeek/Brussel te kunnen blijven wonen in ons eigen appartement, en dat voor hopelijk nog lange tijd. :love2:

https://ibb.co/2Wh6sS0

Voor een nieuwbouw van 200m² ga je toch al richting €500k incl. BTW tegenwoordig. Dat is dan zonder grond en een tuin die niet is aangelegd. Dus nog een pak opleggen t.o.v. dat huis.

Voor een nieuwbouw van 200m² ga je toch al richting €500k incl. BTW tegenwoordig. Dat is dan zonder grond en een tuin die niet is aangelegd. Dus nog een pak opleggen t.o.v. dat huis.

Hangt er echt vanaf hoor. Ikzelf heb mijn woning in functie van een projectprijs aan 833,33/m2 incl BTW gescoord. Als je de bruto woonoppervlakte gebruikt. Terwijl men toen 1500€/m2 excl. BTW als richtingcijfer gebruikte. Gebruik je de effectieve bruikbare oppervlakte (+/- 190m2, dus inclusief kelder en garage) dan zat ik aan 1052,63€/m2 incl. BTW.

Die zijn prijszetting zat toen wel serieus onder de andere in de markt. Maar bon, ik was niet alleen.

De woning in kwestie staat te koop voor 295k€ in casco. Wat normaliter wil zeggen water en winddicht. In principe is er een verdeling tussen 40% ruwbouw en 60% afwerking. Al kan je bij projectbouw er wel geraken met 50/50 of zelfs minder. Afhankelijk van hoe ver je de basis stript.

Stuk grond in die regio is minstens 95k. Dan heb je voor de ruwbouw een 200k. Wat ook gerust al kan vastgelegd geweest, de materiaalkost voor de casco, voor de prijsstijgingen tgv de oorlog. Dan wil dat eigenlijk zeggen dat je tussen de 200 - 300k zou moeten tellen voor die woning volledig af te werken.

240k is dan in principe een zeer haalbare kaart. Ook met de prijsstijging. Zeker omdat in mijn ogen het volgende overblijft:

Elektriciteitswerken : 15k
Sanitaire leidingen : 7.5k
Regenput + pomp : 8k
Keuken : 25k (al kan goedkoper)
Badkamermeubelen en douche etc : 15k
Vloeren : 17k (60€/m2)
Tegels : 5k (overdreven raming, je zou met 3.5k ook perfect moeten toekomen)
Zonnepanelen : 9k
Ventilatiesysteem : 12k
Aansluitingskosten : 5k
Plakwerken inclusief plafond : 40k
Deuren : 10k (20 deuren @500€ per stuk, dat is al redelijk wat)
Vloerverwarming : 15k
Warmtepomp : 12k
Aircoleidingen : 1k
Trappen: 10k
Dan zit ik aan 206.5k€

Tel dan nog manuren ter reserve en eventueel de voorzieningen voor wagen op te kunnen laden : 32000 (4 weken gerekend aan 70€/u voor 2 personen) voor het 1 of het ander dat ik vergeten ben, of om iets duurdere smaak over gestegen prijzen tov mijn raming op te vangen.
Ik denk wel dat ik hierbij zo goed als alles heb.

Maar ja je kan het nog duurder maken vanaf het begin door een keuken van 50k te zetten. Je kan wat besparen door een keuken van 16k te zetten. Je kan naar 100€/m2 gaan voor uw vloeren. Je kan ook in elk lokaal verlichting steken van gezamenlijk 2000€ per ruimte (mijn buren hadden een rekening voor armaturen door de elektricien voorzien van 20k), je kan domotica voorzien en uw elektriciteitsinstallatiekosten stijgen met 20k afhankelijk van wie en wat. Je kan speciale inbraakbestendige deuren voorzien met parlofonie en toegangscontrole en je kan vlot voor die deur 5-9k bijtellen of of voor een alarmcentrale en wat badgelezertjes 5 -10k. Of je steekt speciale blokdeuren van 1500 - 2000€ per stuk of zelfs hier en daar een glazen deur van 5k per stuk Het gaat allemaal snel hoor eens je uw smaak en goesting er echt in begint uit te leven.

En dan heb ik nog niet gesproken over op maat gemaakte kasten of... of zelfs de aanleg van de buitenzijde..

Natuurlijk als je op 295k nog 21% BTW in zijn geheel moet tellen dan zit je in basis al aan 356.95k. Maar gelukkig is de grond maar aan 10% en is er hiernaast eventueel ook mogelijk dat de constructie aan 6% is. Waardoor je toch wat meer geld overhoudt om in de bouw te steken. Maar zoals gezegd, het kan snel gaan. Maar dat hoeft niet.

Er is een reden waarom de verkoper tegen mij aan het klagen was dat hij bij de anderen vlot wijzigingen had gekregen van 50 - 70k in zijn geheel en dat hij bij mij geld verloor omdat ik er voor 10k zaken had uitgehaald die ik in eigen beheer deed waar bij de anderen dan verrekeningen kwamen. En dat ik nen hapchard was. (mijn antwoord : weet ik)

Al moeten we wel eerlijk zijn hé JVC, die andere woning was ook nog opleggen voor de aanleg van de tuin, en je had er geen garage. Wat toch wel iets is dat redelijk hoog op de lijst staat van veel mensen. Zelfs ik, die geen wagen heb, vond dat een meerwaarde voor mijn woning.

Asking for a friend, wat vinden jullie van deze woning.

595k plus btw, in het afgelegen Assenede.

Lijkt mij een aanvaardbare prijs op het gebied van wat zoiets kost om af te werken en te bouwen. Inclusief de grondprijs. Maar afwerking lijkt mij om eerlijk te zijn niet noodzakelijk wow mamma. Lijkt mij redelijk standaard afwerking.
Ik zou andere keuzes gemaakt hebben, en ik begrijp ook niet dat je in dat segment mensen de keuze niet laat maken. Met deze zaken al zelf in te vullen schrik je in mijn opinie zeer veel mensen af. Terwijl je met deftige keuzes toch nog wel ervoor kan zorgen dat je enerzijds dit kwaliteitsvoller kan afwerken terwijl je toch een stukje van de rest van de inrichting naar later stuurt. En ben je daarnaast ook gebonden aan de keuzes die je gemaakt hebt (airco? en geen warmtepomp?)

Ik ken de regio onvoldoende om te zeggen of dat een goede deal is. Het enigste wat ik wel kan zeggen is dat de ruimtes die ik kan zien er redelijk ok van grootte uit zien. Dat het perfect bruikbaar is. En dat je 2 bruikbare garages hebt. Of dat de moeite waard is, laat ik in het midden.
Het heeft niet de charme van een woning zoals deze :

...

Maar bij die woningen mag je ook nog wel iets gaan bijtellen natuurlijk. Die zijn ook nog niet 100% in orde

Of deze :

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/assenede/9960/10320433

Daar mag je ook nog vlot 150 - 200k bijtellen om de noodzakelijke toekomstige zaken te doen om die naar niveau A te brengen ooit. Maar ik kan wel begrijpen dat dit vb meer charme heeft als zo'n neutrale 13 in een dozijn nieuwbouwwoning.

En als ik geld als water had : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/assenede/9960/10417426

Aan de andere kant, dit is een nieuwbouwalternatief : https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/assenede/9960/10241310 Het laat duidelijk zien dat je met andere materiaalkeuzes voor bepaalde mensen een andere vibe kan geven. Deze zou mij meer aantrekken van uiterlijk dan de keuzes die men voor die grotere woning gemaakt heeft. Maar als ik op zoek ben naar die oppervlakte dan valt het nog wel mee.

Al zou ik echter toch ook kijken in de aangrenzende gemeenten om te zien of er daar niets aanwezig is dat u nog meer aanspreekt of desnoods nog niet effectief in afwerkingsmodus is. Zodanig dat je de afspraken kan maken op voorhand, dus voordat je getekend hebt. Dan als je getekend hebt en men dan telkenmale afkomt ah ja dit was voorzien, uw smaak is eerder dit, awel ja dat is dan een nier extra aub :p. Maar evident is dit niet om dat goed te kunnen inschatten, ik zou ook nog altijd zaken anders gedaan hebben als ik wist wat ik nu wist.

Sinds eergisteren officieel in onze nieuwe plek ingetrokken. Onze werken (schuren, schilderen, kuisen, organiseren, installeren) hebben langer geduurd dan gedacht, en zijn nog niet helemaal afgerond, maar damn wat ben ik nu al blij. Erg blij om zo in Schaarbeek/Brussel te kunnen blijven wonen in ons eigen appartement, en dat voor hopelijk nog lange tijd. :love2:

https://ibb.co/2Wh6sS0
Echt een tof gebouw! :love:

Terug
Bovenaan