Ben ik de enige die de woonkamer nogal smal vindt? Voor de rest idd mooi afgewerkt.![]()
Huis te koop in Wichelen - Immoweb
www.immoweb.be
Jullie mening over dit huis en de prijs? Grondige renovatie, of eerder opsmuk?
@Renegadexxripxx![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben ik de enige die de woonkamer nogal smal vindt? Voor de rest idd mooi afgewerkt.![]()
Huis te koop in Wichelen - Immoweb
www.immoweb.be
Jullie mening over dit huis en de prijs? Grondige renovatie, of eerder opsmuk?
@Renegadexxripxx![]()

Je weet dat een woning met gemengd gebruik niet altijd mogelijk is om alleen als gewone woning te gebruiken?Wat vinden jullie van dit gebouw? Het heeft onze interesse gewekt. Staat al op de markt sinds afgelopen augustus. Destijds begonnen aan €320000 als ik mij goed herinner. Zwaar overschat qua prijs en daarom ook nooit verder gekeken. Maar aangezien we in de buurt wonen hield ik het wel in de gaten en onlangs is er nogmaals een prijsverlaging geweest, wat het weer interessanter zou maken.
Aankomende vrijdag gaan we bezichtigen met een architect uit de buurt. Hierbij kunnen we hopelijk wijzer worden naar renovatiekosten toe.
Zijn er hier nog tips waar ik op moet letten en wat de grootste kosten zouden zijn?
Bijgevoegd vind je ook nog 2 foto's waar het plafond/dak iets duidelijker opstaat dan op de immo site. Wil vooral weten of de 'look' gewoon slecht is en hopen dat de structuur geen problemen heeft (vocht, ...). Verbouwen zie ik wel zitten, maar denk dat het een hoop kosten mee brengt als er structurele problemen zijn.
En zien dat de sanitaire leidingen/elektrische kabels niet te oud zijn. Heraansluiten en beetje verleggen kan zonder veel breekwerk. Maar als het oude (loden) buizen en nog 'stoffen' kabels zijn, zouden het grotere werken zijn.
Bekijk bijlage 17576Bekijk bijlage 17575
Het ziet er echt een hoop krotjes uit heel die rij. Men zou beter heel die hoek afbreken en er iets nieuw bouwen...Wat vinden jullie van dit gebouw? Het heeft onze interesse gewekt. Staat al op de markt sinds afgelopen augustus. Destijds begonnen aan €320000 als ik mij goed herinner. Zwaar overschat qua prijs en daarom ook nooit verder gekeken. Maar aangezien we in de buurt wonen hield ik het wel in de gaten en onlangs is er nogmaals een prijsverlaging geweest, wat het weer interessanter zou maken.
Aankomende vrijdag gaan we bezichtigen met een architect uit de buurt. Hierbij kunnen we hopelijk wijzer worden naar renovatiekosten toe.
Zijn er hier nog tips waar ik op moet letten en wat de grootste kosten zouden zijn?
Bijgevoegd vind je ook nog 2 foto's waar het plafond/dak iets duidelijker opstaat dan op de immo site. Wil vooral weten of de 'look' gewoon slecht is en hopen dat de structuur geen problemen heeft (vocht, ...). Verbouwen zie ik wel zitten, maar denk dat het een hoop kosten mee brengt als er structurele problemen zijn.
En zien dat de sanitaire leidingen/elektrische kabels niet te oud zijn. Heraansluiten en beetje verleggen kan zonder veel breekwerk. Maar als het oude (loden) buizen en nog 'stoffen' kabels zijn, zouden het grotere werken zijn.
Bekijk bijlage 17576Bekijk bijlage 17575
Nee dat wist ik niet, destijds opgezocht en leek mij niet heel moeilijk om te laten omzetten.Je weet dat een woning met gemengd gebruik niet altijd mogelijk is om alleen als gewone woning te gebruiken?
Hoe bedoel je? Aan wat zie je dat.Het ziet er echt een hoop krotjes uit heel die rij. Men zou beter heel die hoek afbreken en er iets nieuw bouwen...
klopt ook. Zeker in de straat waar dat huis lag zou dat meestal geen probleem mogen zijn (geen duidelijke handelsstraat). maar toch best navragen bij stad als je dat een volgende keer tegenkomt.Sommige steden/gemeenten geven dan weer subsidies om handelswoningen om te vormen naar gezinswoning.
De makelaar is een kennis; niet de eigenaar(s)En ik had idd gedacht aan een 320k max als ik zou bieden; met een renobudget van een kleine 150k rekening houdende dat ik/we 80% v/d werken zelf doen (wat dan wel gedurende de komende 3 jaar al je weekends opeist). Maar dan zit je idd tegen de prijs van een nieuwbouw voor een pand dat dat bouwfysisch nooit zal zijn en altijd een zekere Vlaamsche koterijvibe gaat bljven hebben.
![]()
Zijn de prijzen echt zo anders dan in Limburg? Ik vind 320K echt dramatisch veel voor wat ik op de foto's zie...
![]()
Reves Vastgoed
Wij bieden graag onze diensten aan voor verkoop, verhuur en advies. Via een doordachte aanpak streven wij steeds naar een optimaal resultaat voor U als klant.www.revesvastgoed.be
Zoveel geld uitgeven voor een huis naast drukke steenweg en quasi zonder tuin want aan de achterkant loopt een andere weg

JaHebben die nu een fitness gephotoshopt op de foto van die kelder?
Inderdaad een pak geld voor een casco woning (en ook al ligt het niet zo ver van Leuven, Aarschot lijkt me normaal geen zo'n dure regio), ook opvallend dat ze nergens de perceeloppervlakte lijken te vermelden.

Is dat niet gewoon bewust casco gebouwd zodat je alles nog kan kiezen (of zelf (laten) doen)?Ik vraag me steeds af wat het verhaal is achter zulke onafgewerkte woningen.
Een scheiding? Een ziekte? Faling? Werkverlies? Lotto gewonnen?
Getrouwd met een BG’er en het grootser zien?
Lijkt me nog wel in trek te kunnen zijn bij mensen die hun eerste woning met (grote) tuin verkopen om van het tuinonderhoud af te zijn. Het heeft superveel opbergruimte dus er moet niet aan oppervlakte worden ingeboet zoals bij de overstap van een woning naar een appartement.![]()
Reves Vastgoed
Wij bieden graag onze diensten aan voor verkoop, verhuur en advies. Via een doordachte aanpak streven wij steeds naar een optimaal resultaat voor U als klant.www.revesvastgoed.be
Zoveel geld uitgeven voor een huis naast drukke steenweg en quasi zonder tuin want aan de achterkant loopt een andere weg
Spannend! Dat zijn eigenlijk de goeie, de huizen die je spontaan tegenkomt en meteen het juiste gevoel bij hebt.We zijn toevallig ook op een interessant huis gestoten, al waren we niet van plan de eerste 2 jaar iets anders te kopen.
Mogelijks wat boven budget momenteel. Zal liggen aan de prijs van het overbruggingskrediet.
Vraagprijs woning = 519k, van 2020, E-peil 2
Inkomen = 5650 netto (+ voordelen +vriendin heeft 500 euro alimentatie/kindergeld, maar dat telt niet)
Waarde huis (gebouwd 2016, E-peil 19, EPC 29, doodlopende straat, volledig af) dat we zouden verkopen is 330k (Schatting dateert van mid 2019), openstaande hypotheek is 163k
Kapitaal om bij te leggen in de aankoop is 120k buiten verkoop woning.
De bank is aan het berekenen, ben benieuwd...

Subjectief. Tuin is heel belangrijk voor mij.Tuinoppervlakte is overrated.. Zoalng ge een terras kunt hebben en nog wat gras is het goed..