Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ken zelf iemand die in het begin van de corona ook op zoek was naar een huis en die waren een huis tegen gekomen maar bezoeken waren met de lockdown niet mogelijk. Die zijn gewoon gaan aanbellen bij dat het huis en uiteindelijk dat huis gekocht. Het is zoals je zelf zegt sowieso lastig want je weet niet hoe de kopers er tegenover staan. Staat er bij het huis zelf ook een bord oid dat het te koop staat? Als dat het geval is zou ik het er zeker op wagen en zeggen dat je zag dat het te koop staat en je sterke interesse hebt.Vraagske naar uw mening:
Er staat in de buurt al lange tijd een huis te koop dat wij echt willen. Alleen, als je een afspraak wil maken via de vastgoedmakelaar dan is het antworod "de eigenaar staat wegens covid voorlopig geen bezoeken toe, we zullen u inlichten als we een update krijgen". Dat is nu ook al meer dan een maand. We krijgen hetzelfde antwoord als we vanaf een ander nummer bellen. We zijn vrij zeker dat we gewoon de vraagprijs willen bieden maar zonder eens te gaan kijken is dat wel echt te gek, toch? Of gebeurt dit soms?
Mijn eigen standpunt is dat we ons daar maar bij moeten neerleggen en bijvoorbeeld niet aan de deur gaan aanbellen of op het professioneel nummer van de eigenaar gaan telefoneren, facebook berichten sturen... om te zeggen dat we dit huis toch willen kopen en sterke interesse. Dat komt nogal pusherig over en die mens krijgt misschien elke week wel van dat soort vragen wie weet zet hij ze vervolgens onderaan de lijst.
Langs de andere kant als we dit huis missen omdat ik niet genoeg gepushed heb en anderen zich daar niet voor genereren, dan zou ik dat ook enorm stom vinden. Zo is er nog eens een huis geweest waar ik direct de makelaar voor gecontacteerd had maar toen die terug belde was het puur om te zeggen dat het verkocht was. Wat denken jullie? Zouden jullie dit doen?
De kans op mogelijke nadelen (het schiet de eigenaar in het verkeerde keelgat en ge moogt na de lockdown niet meer komen) is imo VEEL lager dan de kans op mogelijke voordelen (ge moogt gaan kijken en kopen).Vraagske naar uw mening:
Er staat in de buurt al lange tijd een huis te koop dat wij echt willen. Alleen, als je een afspraak wil maken via de vastgoedmakelaar dan is het antworod "de eigenaar staat wegens covid voorlopig geen bezoeken toe, we zullen u inlichten als we een update krijgen". Dat is nu ook al meer dan een maand. We krijgen hetzelfde antwoord als we vanaf een ander nummer bellen. We zijn vrij zeker dat we gewoon de vraagprijs willen bieden maar zonder eens te gaan kijken is dat wel echt te gek, toch? Of gebeurt dit soms?
Mijn eigen standpunt is dat we ons daar maar bij moeten neerleggen en bijvoorbeeld niet aan de deur gaan aanbellen of op het professioneel nummer van de eigenaar gaan telefoneren, facebook berichten sturen... om te zeggen dat we dit huis toch willen kopen en sterke interesse. Dat komt nogal pusherig over en die mens krijgt misschien elke week wel van dat soort vragen wie weet zet hij ze vervolgens onderaan de lijst.
Langs de andere kant als we dit huis missen omdat ik niet genoeg gepushed heb en anderen zich daar niet voor genereren, dan zou ik dat ook enorm stom vinden. Zo is er nog eens een huis geweest waar ik direct de makelaar voor gecontacteerd had maar toen die terug belde was het puur om te zeggen dat het verkocht was. Wat denken jullie? Zouden jullie dit doen?
als ik het hier zo lees zijn de steden meestal duurder.
Hier in de kempen is het net andersom, de dorpen, waar ik zou willen wonen, zijn bijna onbtaalbaar. Steden zijn goeikoper, en ik heb dus daar een appartement gekocht
uitzondering is wel hoogstraten, das daar echt ni normaal
Hier in onze mooie kempen hebben de steden enkel de nadelen van drukte en niet de ambiance en sfeer van de grotere steden in Belgie.
Ook voor het werk moet er vaak gependeld worden naar de andere steden.
Dat kan verklaren waarom het goedkoper is dan in het drop er naast.
Zou gewoon aanbellen (als die mensen er nog wonen natuurlijk) en zeggen dat je het bordje hebt zien staan.Vraagske naar uw mening:
Stel dat die eigenaars inderdaad extra voorzichtig zijn omwille van Covid dan kan je ook altijd een briefje in de bus droppen met de boodschap dat je echt geïnteresseerd bent enz...Zou gewoon aanbellen (als die mensen er nog wonen natuurlijk) en zeggen dat je het bordje hebt zien staan.
Die mensen weten toch niet dat je de makelaar al hebt gebeld en wat die jou heeft gezegd
Ik zou ook aanbellen als je het echt wilt hebben.Vraagske naar uw mening:
Wat denken jullie? Zouden jullie dit doen?
Belachelijk duur voor een half huis. Het is niet eens een volwaardige halfopen bebouwing, het is een heel standaard huis dat ze gewoon in tweeën hebben opgesplitst. Dit bijv. staat ook te koop in Brasschaat voor knal dezelfde prijs, maar dan krijg je wel wat terug voor je geld:Voor de mensen die aan het zoeken zijn voor woningen in de regio (wuustwezel/kalmthout/brasschaat/kapellen).
Ik ben enorm verschoten van de prijzen dat ze tegenwoordig vragen voor zo'n woning en ook hoe snel deze worden verkocht, zijn er dan toch zoveel kopers die hier in zitten te vissen? En wat denken jullie van die prijs?
Deze woning staat er nog maar net op en staat al in optie.
huis te koop te Brasschaat - 82682 BD
Residentieel gelegen, volledig gerenoveerde halfopen bebouwing op ca. 607 m² met 3 slaapkamerswww.deboerenpartners.be
Toen ik poste stonden ze allebei nog te koop, ondertussen is er al 1 van verkocht. Of het voor de vraagprijs is verkocht weet ik natuurlijk niet.Belachelijk duur voor een half huis. Het is niet eens een volwaardige halfopen bebouwing, het is een heel standaard huis dat ze gewoon in tweeën hebben opgesplitst. Dit bijv. staat ook te koop in Brasschaat voor knal dezelfde prijs, maar dan krijg je wel wat terug voor je geld:
Locatie is wel een stuk minder, grond oppervlakte niet veel meer, en nog wel wat kosten te maken om het up to date te brengen.Belachelijk duur voor een half huis. Het is niet eens een volwaardige halfopen bebouwing, het is een heel standaard huis dat ze gewoon in tweeën hebben opgesplitst. Dit bijv. staat ook te koop in Brasschaat voor knal dezelfde prijs, maar dan krijg je wel wat terug voor je geld:
Ik heb interesse in dit:
Spotted on Immoweb: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/scherpenheuvel/3270/9184867
Maar staat net wat te duur imo, en ik weet niet of ik in Scherpenheuvel-Diest wil wonen.

Wel knap huis en kort bij de oprit van de E314. Kan nog een zwembadje geplaatst worden in de tuin. En toegegeven, er zijn een paar goei koffie- en/of ontbijtzaakjes (De Koffieklets bijvoorbeeld). Diest is imo wel de moeite om kortbij te wonen (winkels, deftige restaurants, veel scholen...).Thanks voor wat feedback. En indeed, Scherpenheuvel is 3 keer niks, 2 straten, een basiliek en een hoop gelovige toeristen. Diest ken ik eigenlijk absoluut niet. Ik denk dat die stad groter en deftiger is, dan eigenlijk in mijn hoofd zit (ik denk wannabe-Aarschot). Het huis ligt eigenlijk dicht bij Diest hé, 8km / 20min fietsen, dusjah IDGAF over Scherpenheuvel denk ik dan?'t Is dat Scherpenheuvel zo'n bruisende gemeente is vol jonge mensen.Wel knap huis en kort bij de oprit van de E314. Kan nog een zwembadje geplaatst worden in de tuin. En toegegeven, er zijn een paar goei koffie- en/of ontbijtzaakjes (De Koffieklets bijvoorbeeld). Diest is imo wel de moeite om kortbij te wonen (winkels, deftige restaurants, veel scholen...).

Rij je dan eerst een beetje in Diest rond om te zien waar je gaat winkelen en dineren?'t Is dat Scherpenheuvel zo'n bruisende gemeente is vol jonge mensen.Wel knap huis en kort bij de oprit van de E314. Kan nog een zwembadje geplaatst worden in de tuin. En toegegeven, er zijn een paar goei koffie- en/of ontbijtzaakjes (De Koffieklets bijvoorbeeld). Diest is imo wel de moeite om kortbij te wonen (winkels, deftige restaurants, veel scholen...).
Thanks voor wat feedback. En indeed, Scherpenheuvel is 3 keer niks, 2 straten, een basiliek en een hoop gelovige toeristen. Diest ken ik eigenlijk absoluut niet. Ik denk dat die stad groter en deftiger is, dan eigenlijk in mijn hoofd zit (ik denk wannabe-Aarschot). Het huis ligt eigenlijk dicht bij Diest hé, 8km / 20min fietsen, dusjah IDGAF over Scherpenheuvel denk ik dan?![]()

Kom kom, genoeg manieren om geen/zeer weinig successierechten te betalen. Mensen met iet of wat geld, betalen hoop en al een paar % successierechten of zelfs gewoon helemaal niets.Nochtans roomt de overheid stevig af van de erfenis hè. Maar ik denk niet dat dat de enige reden is. Tov toen ik een tiener was, is de bevolking met ~2 miljoen aangegroeid. Dus vraag/aanbod zal zeker ook wel meespelen.