Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Buitenkant vind ik mooi, binnenkant moet je niet naar kijken omdat je het toch gaat renoveren.Wat is jullie mening over volgend huis? Ook met het ook op renovaties: klik
Reken vlot een budget van 200-300k voor een diepgaande renovatie, indien je het naar de huidige normen wil brengen. Al kan duurder ook afhankelijk van hoe je de renovatie wil aanpakken.Wat is jullie mening over volgend huis? Ook met het ook op renovaties: klik
groot instapklaar huis waar niks aan 'moet' gedaan worden. Lijkt me een koopje als je daar wil wonenWat is jullie mening over volgend huis? Ook met het ook op renovaties: klik
Reken vlot een budget van 200-300k voor een diepgaande renovatie, indien je het naar de huidige normen wil brengen. Al kan duurder ook afhankelijk van hoe je de renovatie wil aanpakken.
Voor mij is het dan ook minstens 150k te duur. Al is het een grote woning als je het zo bekijkt (lijkt ook onderkelderd te zijn). En is dat tegenwoordig hetgeen men vraagt en vroeger zeker kreeg (durf er nu mij niet over uit te spreken).

Zet dat in Leuven en het is ook duurder. Zet dat in Wallonië en de vraagprijs gaat met 75 - 100k naar onder.Ik ben niet van die buurt dus verschoot er van hoe goedkoop dat was
Moest dat huis hier staan (rand rond brussel), dat ging 6-700.000 euro
.
In het brutolonen-topic zie je soms ontspoorde gesprekken maar hier kan men er ook iets van hoor.200-300k om naar ‘huidige normen’ (whatever that may be) te brengen, dat vind ik een goeieIn het brutolonen zie je soms ontspoorde gesprekken maar hier kan men er ook iets van hoor.
Dat huis is van 1995 en heeft een ok EPC-attest, wat mij betreft is dat perfect comfortabel bewoonbaar mits een aantal aanpassingen naar eigen smaak. Ikzelf zou bv de badkamer op korte termijn strippen, de houten balken luchtgommen, mogelijks een nieuw vloertje en klaar voor nu.
Wel moet je er rekening mee houden dat het geen nieuwbouw is en je geen 40 jaar moet wachten om zwaardere werken te doen, dat wel.
En dat vind ik dan weer zonde. Maar zoals ik gezegd had... als je er geen rekening mee houdt en het dan ook koopt zoals je stelt, dan moet je achteraf niet zagen dat die verwarmingsfactuur toch wel hoog is. Ik heb daar ondertussen geen compassie meer mee.
Het gaat 'm niet alleen om de prijs van de mazout natuurlijk, maar om het comfort dat goed isoleren met zich meebrengt: aangenamer qua temperatuur in de winter op de slaapkamers, aangenamer naar koelte toe in de zomer, esthetische veranderingen zoals die vloer,...Die mag al een tijdje hoog zijn voor het op 200-300k komt

Die mag al een tijdje hoog zijn voor het op 200-300k komt
Ik vermoed ook wel dat energetische subsidies in de toekomst nog veel zullen stijgen omdat de overheid er ook extra druk zal willen opzetten dat de bevolking energiezuiniger woont. Dat kan ook wel compenseren - of zelfs voordeliger zijn om verder te wachten.

Ik vraag mij af of als je toch van plant bent om 300k(+) in een renovatie te steken van een ouder huis en waarbij het niet ondenkbaar is dat je bij het strippen van de woning van de ene verrassing in de andere valt waardoor je misschien noodzakelijkerwijs uw budget nog verder moet oprekken, of je dan niet beter gewoon het geheel met de grond gelijk maakt en er iets nieuws opzet. Als je de woning dat iets minder groot maakt, pak 180m2 ipv de huidige 300m2 dan ga je kwa budget even hoog zitten. Alleen heb je nu een volledig nieuw huis, gebouwd naar uw eigen keus en voorkeur.Kijk het is evident, ofwel doe je het zoals je zegt, en moet je er rekening mee houden dat je met de huidige energieprijzen een 3500-4000€ aan mazout opstookt (2700-3000l mazout). Zonder rekening te houden met nog duurdere mazoutprijzen. Al kan je daarin besparen indien je het comfort verlaagt. Maar ik hoop dat als je zoiets koopt dat je daar rekening mee houdt. En dat je dan achteraf ook niet komt klagen als de prijs van mazout nog verder stijgt...
Dus :
...
Lijkt me sterk dat je de dag van vandaag (volledig met aannemers dan) 180m2 kan bouwen met 300k naar uw eigen keus en voorkeur. Je zal dan toch niet te zot moeten doen qua inkleding en foliekes.Ik vraag mij af of als je toch van plant bent om 300k(+) in een renovatie te steken van een ouder huis en waarbij het niet ondenkbaar is dat je bij het strippen van de woning van de ene verrassing in de andere valt waardoor je misschien noodzakelijkerwijs uw budget nog verder moet oprekken, of je dan niet beter gewoon het geheel met de grond gelijk maakt en er iets nieuws opzet. Als je de woning dat iets minder groot maakt, pak 180m2 ipv de huidige 300m2 dan ga je kwa budget even hoog zitten. Alleen heb je nu een volledig nieuw huis, gebouwd naar uw eigen keus en voorkeur.
1440m², waarvan 200m² groen. Triest.Wat is jullie mening over volgend huis? Ook met het ook op renovaties: klik