Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Is inderdaad een stevige prijs... de categorie 450 - 550 blijkt een haalbare kaart voor heel wat kooplustigen dus alles wat daar in orde is vliegt de deur uit. Dit voorbeeld is een stevig geprijsde woning maar ze lijkt wel in orde. Je kan andere voorbeelden vinden waarbij je veel minder waar voor je geld krijgt in die prijsklasse.
Die categorie is voor mensen die hun instapwoning nu kunnen verkopen voor een veel te hoge prijs (350k) en met wat opleg iets groter kopen

Vreemd ding, dat is een huis dat ze letterlijk in 2 hebben gedaan?

correct, dit is de originele woning

9181-D615-B35-C-45-A7-8-ED3-653150458-FA5.jpg

Die categorie is voor mensen die hun instapwoning nu kunnen verkopen voor een veel te hoge prijs (350k) en met wat opleg iets groter kopen
Inderdaad, in de leeftijdscategorie van +/- 30 tot 40.

De noden zijn iets veranderd dus die eerste woning is verkocht voor veel geld, die spaarcenten en het feit dat je goedkoop kan lenen maakt dat die huizen snel weg gaan.

Ik stel me, vooral voor dat geld, serieuze vragen bij de isolatie naar de buren toe. Dit is duidelijk één woning die in twee gesplitst is, ik denk dat je al heel snel alles van elkaar gaat gaan horen.
Vooral dit. Dat kan toch nooit deftige geluidsisolaat hebben? Ik woon in een oud rijhuis zonder spouw en ik kan bijna horen wanneer de buren een grote boodschap doen. Een van de redenen dat ik dat nooit meer zou willen. Als je dan nog eens zoveel geld betaald zou ik helemaal zot worden.

Ook wel een slechte keuze van bad met van die kleine hoekjes naast.

Laatst bewerkt:
Het is daar wel een dure regio. Ga je daarbuiten dan zal de prijs wel een stuk lager liggen, maar dan nog vind ik het duur niet daarvan. :D

Ik woon daar 10 minuten vandaan. In diezelfde straat staat ook een bouwgrond te koop van 1035m² en vragen ze 385k voor. In mijn straat is er nu net ook een nieuwe bouwgrond van 900m² en daar vragen ze 260k voor (je moet dan nog wel een krot afbreken). Paar straten verder, waar ik nu woon, is nog een stuk bouwgrond van 900m² en vragen ze 285k voor (maar dat vind ik wel zwaar overprijsd).

Omdat ik mijn woning ga verkopen was ik aan het zien hoeveel ik zou kunnen vragen, dus was benieuwd dat die prijsklasse snel verkoopt of niet. Als ik mijn woning vergelijk met dit, tja dan heb ik toch veel meer te beiden.

Het is daar wel een dure regio. Ga je daarbuiten dan zal de prijs wel een stuk lager liggen, maar dan nog vind ik het duur niet daarvan. :D

Ik woon daar 10 minuten vandaan. In diezelfde straat staat ook een bouwgrond te koop van 1035m² en vragen ze 385k voor. In mijn straat is er nu net ook een nieuwe bouwgrond van 900m² en daar vragen ze 260k voor (je moet dan nog wel een krot afbreken). Paar straten verder, waar ik nu woon, is nog een stuk bouwgrond van 900m² en vragen ze 285k voor (maar dat vind ik wel zwaar overprijsd).

Omdat ik mijn woning ga verkopen was ik aan het zien hoeveel ik zou kunnen vragen, dus was benieuwd dat die prijsklasse snel verkoopt of niet. Als ik mijn woning vergelijk met dit, tja dan heb ik toch veel meer te beiden.
Dat lijkt me met de 6% btw regel voor afbraak met nieuwbouw een groot voordeel :p

Dat lijkt me met de 6% btw regel voor afbraak met nieuwbouw een groot voordeel :p
Ja dat is de reden waarom ze dat erop laten staan.

Want je bent eigenlijk verplicht om het af te breken, als ik de huidige toestand nu zie (woning staat niet correct waar de bouwzone is). Is momenteel een groot stuk grond met 2 halfopen woningen op, met daaraan stallen gebouwd en rondom ook nog wat stallen. Dat wordt verkaveld in stukken en dat perceel van 900m² heeft dan blijkbaar de recht om slooppremie te krijgen + 6% BTW.

Maar om die 6% te krijgen, moet je wel aan de voorwaarden voldoen. Als ik dan bij ons rondom kijk zijn alle nieuwe woningen groter dan 200m² bewoonbaar oppervlakte, dus de kans is groot dat de persoon die daar gaat bouwen daar ook boven gaat zitten. Dan heb je daar niets aan. Als ik het zou kopen zou ik ook niet in aanmerking komen om daar tegen 6% te gaan bouwen.
Als je wel aan al die voorwaarde voldoet, is het zeker interessant.

Laatst bewerkt:
Veel succes! Ik heb zelf een zoektocht van een klein jaar achter de rug in de regio dilbeek - gooik - roosdaal en dat is een behoorlijk frustrerende ervaring. Maar plots vind je dan toch iets en komt het allemaal in orde.
Dat moet weer lukken. Gisterenavond kreeg ik geheel onverwacht een telefoontje van de eigenaar van het huis waarop ik afgelopen weekend een bod deed, en het is aanvaard :D

Onverwacht omdat de eigenaar tijdens mijn tweede bezoek zelf nog aangaf nog door te gaan met rondleidingen tot het einde van deze week.
Ik laat het nu nog allemaal bezinken, maar we hebben er alvast op geklonken.

Moet wel een stevige winst geweest zijn voor de oorspronkelijke bewoner, koop één huis en verkoop er twee!

bedoel je die grond in het 2de stuk van de straat aan de linkerkant?

Want die grond is al een jaar geleden verkocht :)

Ja dat is de reden waarom ze dat erop laten staan.

Want je bent eigenlijk verplicht om het af te breken, als ik de huidige toestand nu zie (woning staat niet correct waar de bouwzone is). Is momenteel een groot stuk grond met 2 halfopen woningen op, met daaraan stallen gebouwd en rondom ook nog wat stallen. Dat wordt verkaveld in stukken en dat perceel van 900m² heeft dan blijkbaar de recht om slooppremie te krijgen + 6% BTW.

Maar om die 6% te krijgen, moet je wel aan de voorwaarden voldoen. Als ik dan bij ons rondom kijk zijn alle nieuwe woningen groter dan 200m² bewoonbaar oppervlakte, dus de kans is groot dat de persoon die daar gaat bouwen daar ook boven gaat zitten. Dan heb je daar niets aan. Als ik het zou kopen zou ik ook niet in aanmerking komen om daar tegen 6% te gaan bouwen.
Als je wel aan al die voorwaarde voldoet, is het zeker interessant.
Het is sinds 2021 of slooppremie van 10 000€ of 6%.
Een paar enkelingen die in 2020 hebben vergunning aangevraagd kunnen beide bekomen.

bedoel je die grond in het 2de stuk van de straat aan de linkerkant?

Want die grond is al een jaar geleden verkocht :)
Grond ligt aan de rotonde, staat online nog te koop. (Maar ja, dat wilt niet veel zeggen)

Heb jij dat stuk gekocht een jaar geleden? Want kan me herinneren dat je in Brasschaat had gekocht.

Grond ligt aan de rotonde, staat online nog te koop. (Maar ja, dat wilt niet veel zeggen)

Heb jij dat stuk gekocht een jaar geleden? Want kan me herinneren dat je in Brasschaat had gekocht.
Dat huis dat ze in 2 gedaan hebben staat al een stuk langer te koop bij een andere makelaar.

De grond aan de rotonde krijgen ze imo nooit verkocht aan die prijs. Is qua M2 prijs al hoog, en daarnaast een onpraktisch stuk met die hoek. Locatie is wel goed natuurlijk, en laatste maanden komt er ontzettend weinig te koop in die prijsklasse, dus ze kunnen maar proberen zeker.

Dat huis dat ze in 2 gedaan hebben staat al een stuk langer te koop bij een andere makelaar.

De grond aan de rotonde krijgen ze imo nooit verkocht aan die prijs. Is qua M2 prijs al hoog, en daarnaast een onpraktisch stuk met die hoek. Locatie is wel goed natuurlijk, en laatste maanden komt er ontzettend weinig te koop in die prijsklasse, dus ze kunnen maar proberen zeker.
Die grond vind ik ook zeer duur. 385k voor 1035m2.

Ik zelf zat ook te vissen naar bouwgronden van rond de 1000m2. Het is zoals je zegt zeer moeilijk om er nog goei te vinden, want ze zijn zeer schaars. Dus ze kunnen zeker proberen. Als ze dat te koop zetten voor 300.000 dan is dat denk ik vrij snel verkocht.

Ah ja daar, ik was de verkeerde kant aan’t kijken.

Is idd lastig stuk met die hoek, maar vraagprijs zit denk ik 50k te hoog.

Terug
Bovenaan