Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Je hoeft je niet te excuseren :)

Bekijk het zo:

Jullie kopen niet samen 1 huis maar elk van jullie koopt een deel van dezelfde woning. Indien jullie elk de helft kopen zullen de registratierechten de som zijn van hetgeen voor elk van jullie van toepassing is.

- Jij: indien de enige gezinswoning 3% op het deel van de woning dat jij koopt
- Je vriendin: 12% op haar deel indien ze haar appartement houdt.

Of eender welke andere verdeling die van toepassing is als bijvoorbeeld jij een grotere inbreng doet met spaargeld... Ook de andere kosten worden pro rata berekend.
Dankje voor de reactie 👍

Vraagprijs of er onder? Heb je in die regio veel kans dat je bij vraagprijs nog overboden wordt?
Er boven (maar geen enorme som ofzo). In de regio is dat nog niet de gewoonte, maar de vraagprijs hier is echt vrij laag gezet. Het verschil tussen vraagprijs en mijn bod is 0,2% rendement op huurinkomsten...
Op de kijkdag ook 4 man horen zeggen of ze boven of onder vraagprijs moesten bieden...

Nu, het is als investering, dus als ik het niet heb is het ook geen ramp... Al heeft het wel veel troeven voor ons. Vlakbij ons eigen huis (je ziet het zelfs staan op een foto :D), het is een laagbouw dus ooit nog uit te breiden, net verbouwd maar met oog om er zelf in te wonen ipv te verhuren (dus kwalitatief beter), quasi energieneutraal, ...

Er boven (maar geen enorme som ofzo). In de regio is dat nog niet de gewoonte, maar de vraagprijs hier is echt vrij laag gezet. Het verschil tussen vraagprijs en mijn bod is 0,2% rendement op huurinkomsten...
Op de kijkdag ook 4 man horen zeggen of ze boven of onder vraagprijs moesten bieden...

Nu, het is als investering, dus als ik het niet heb is het ook geen ramp... Al heeft het wel veel troeven voor ons. Vlakbij ons eigen huis (je ziet het zelfs staan op een foto :D), het is een laagbouw dus ooit nog uit te breiden, net verbouwd maar met oog om er zelf in te wonen ipv te verhuren (dus kwalitatief beter), quasi energieneutraal, ...
Foto 18 :p

Check het EPC-rapport en de voorgestelde kosten. Weeg af of deze het voor jou waard zijn.

Was EUR 70K om alles op acceptabele EPC te krijgen (50K dak en 20K muurisolatie)

nujah, we zouden nooit het volledig bedrag hebben geboden voor die redenen (500K). Vandaag gingen we normaal kijken maar net gebeld geweest dat het verkocht is boven de vraagprijs

achja

Net bod gedaan op dit huisje:

Wish me luck!

Dit is dus het voorbeeld van een huisje op biddit gekocht voor een prikje, gerenoveerd voor de snelle verkoop.
(niet dat ik dit wil afbreken, maar het is gewoon te herkenbaar)

Aangezien je zelf de buurman bent zal je de achtergrond wel kennen, maar is dit openbaar verkocht geweest?

Verkoopovereenkomst getekend, het einde is in zicht. Al duurt het nog wel wat, de zekerheid is er nu gelukkig. Dat scheelt vooral mentaal in het feit dat ge nu niet voor niks dingen aant regelen zijt (zoals woonstbezoeken of banksimulaties zonder concreet doel).

Met zo'n telefoonnummer en mailadres gaan er bij mij meteen een paar alarmbellen af.
Terecht, het telefoonnummer staat op deze website https://200k.be.
"Door uw eigendom aan 200K vastgoed te verkopen bent u er zeker van dat deze in goede handen is."

Bizarre praktijken! De achternaam is wel niet volledig gelogen 😀

Laatst bewerkt:
Dat zijn toch malafide en misleidende praktijken, is dat legaal?
Je doen voorkomen als een zieligaard terwijl je financieel ruim zit is niet strafbaar. Anders hadden er hier een aantal vanuit de gevangenis kunnen posten met hun geklaag over hun loontje waar ze 'net' mee toekomen.

Dit is dus het voorbeeld van een huisje op biddit gekocht voor een prikje, gerenoveerd voor de snelle verkoop.
(niet dat ik dit wil afbreken, maar het is gewoon te herkenbaar)

Aangezien je zelf de buurman bent zal je de achtergrond wel kennen, maar is dit openbaar verkocht geweest?
Ik vermoedde dit ook omdat het niet bewoond is voor verkoop. Maar er waren een paar dingen die atypisch zijn voor zo'n woning.
1) veel zonnepanelen. En heel laag EPC. Zo'n typische "Flip"-woning daar gaan ze leidingen etc voorzien maar de zonnepanelen bvb niet plaatsen.
2) meer dan genoeg stopcontacten overal.

Dus nagevraagd en het was gewoon een ouder koppel dat de woning had gekocht om in te gaan wonen. 5 jaar aan verbouwd maar ondertussen een kangoeroewoning met de dochter gekocht. Gegevens ook even gecheckt (die kangoeroewoning is hier ook in de buurt) en verhaal klopt ook.

Ik had trouwens niet het hoogste bod :(. Jammer, want ik vond eigenlijk wel dat ik een heel redelijke prijs geboden had (336k), maar dat is de vastgoedmarkt zeker.

edit: net nagevraagd bij de makelaar en het hoogste bod zat tussen 350 en 360k... Geen onredelijke prijs voor iemand die het als eigen woning koopt, maar te duur als investering...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan