SlashDotDash
Well-known member
Regio Gent, vraagprijs 485k EUR en dan 560k bieden. Maak je dan kans?
Ze hebben uiteindelijk 546k geboden. En ze hadden het huis *niet*. Gent, you crazy.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Regio Gent, vraagprijs 485k EUR en dan 560k bieden. Maak je dan kans?
Meer jonge mensen terug het centrum in was het doel, maar met die prijzen gaan we er niet komen.Ze hebben uiteindelijk 546k geboden. En ze hadden het huis *niet*. Gent, you crazy.
Effectief 7x geboden en ernaast gegrepen? Heel zuur, dat is precies 7x liefdesverdriet dat je moet verwerken.Mijn zus en haar lief zitten ondertussen dus aan 7 mislukte pogingen om iets te kopen...

Echt zuur man. Na een tijd zakt de moed echt in je schoenen met deze prijzen die er ook maar niet beter op lijken te worden.Mijn zus en haar lief zitten ondertussen dus aan 7 mislukte pogingen om iets te kopen...
In een weinig gegeerde regio was het bij mij zelfs pas bij de 5de poging prijs, ik denk dat 5-10x ernaast grijpen zelfs voor panden mooi binnen budget, het nieuwe normaal wordt.Mijn zus en haar lief zitten ondertussen dus aan 7 mislukte pogingen om iets te kopen...
Gemakkelijke conclusie? Simpelweg de enige conclusie die je kan maken, toch?@Lint ja uiteraard is dat voor een stuk het nieuwe normaal, helaas. Dat men dat maar gewoon moet aanvaarden of met geld moet smijten is natuurlijk een gemakkelijke conclusie![]()
Nee het is niet (significant) moeilijker geworden, de parameters liggen gewoon anders. Jij wil een "2018 deal" doen in 2022. Dat gaat uiteraard niet, we leven namelijk in 2022 en de markt is nu eenmaal anders.Ik heb in 2018 ook een huis gekocht met mijn vrouw, meteen succes met een bod van 450k op een huis van 480k vraagprijs. Dit jaar heb ik weet van een (te renoveren) pand, in onze gemeente, dat van 480k startprijs uiteindelijk aan 800k verkocht is. Je kan moeilijk ontkennen dat het op enkele jaren tijd gewoon veel moeilijker is geworden om een goeie deal te doen.
Geen probleem indeedAls uw conclusie is dat het niet moeilijker is geworden gaan we het niet eens geraken vrees ik. Geen probleem uiteraard.
.Dan moet het toch serieus onder de prijs geafficheert geweest zijn...Ze hebben uiteindelijk 546k geboden. En ze hadden het huis *niet*. Gent, you crazy.

Zeer mooi huis gevonden binnen budget.
Zal wss direct weg zijn![]()
Dan moet het toch serieus onder de prijs geafficheert geweest zijn...
Toevallig nog ergens een werkende (cached?) link naar het pand? Can't jinx it anymore now...![]()

We zoeken actief sinds juni 2020”, zeggen Meynen (45) en Trap (48), die een nieuw samengesteld gezin vormen.Mieke Meynen uit Spalbeek en Jan Trap uit Aarschot zouden samen met hun drie kinderen graag een woning vinden in de buurt van Spalbeek-Schulen. Daarom staken ze maar liefst 5.150 flyers in brievenbussen.
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20220227_96138546
We zoeken actief sinds juni 2020”, zeggen Meynen (45) en Trap (48), die een nieuw samengesteld gezin vormen.
Dan lees je verder :
- Eerst rond het station van Schulen, nu: Daarom kijken we nu verder: van Stevoort tot Lummen, van Stokrooie tot Berbroek
- 4 slaapkamers
- 200m² bewoonbare oppervlakte
- liefst open bebouwing
- Meynen is loopbaancoach. “Ik werk dus vaak thuis”, zegt Meynen. “Daarom zoeken we een plek waar ik een kantoor heb zonder inkijk
- Instapklaar ook: we hebben geen tijd of zin meer om te verbouwen.”
En dan : budget van rond de 450.000 euro.
Hun searcharea is wat klein om eerlijk te zijn. Een open bebouwing met 4 slk die quasi zo goed als instapklaar is, dat ga je nu eenmaal moeilijker vinden. Meestal zijn het OB die te renoveren zijn (omdat meme/pepe gestorven is of naar het rusthuis is)We zoeken actief sinds juni 2020”, zeggen Meynen (45) en Trap (48), die een nieuw samengesteld gezin vormen.
Dan lees je verder :
- Eerst rond het station van Schulen, nu: Daarom kijken we nu verder: van Stevoort tot Lummen, van Stokrooie tot Berbroek
- 4 slaapkamers
- 200m² bewoonbare oppervlakte
- liefst open bebouwing
- Meynen is loopbaancoach. “Ik werk dus vaak thuis”, zegt Meynen. “Daarom zoeken we een plek waar ik een kantoor heb zonder inkijk
- Instapklaar ook: we hebben geen tijd of zin meer om te verbouwen.”
En dan : budget van rond de 450.000 euro.
Ja, dat moet lukken in Limburg. Maar als je een open bebouwing zoekt in een stationstraat van een specifieke gemeente, ik zeg maar iets, dan moet je niet verschrikken dat je er niet zo zeer veel vindt.In Limburg moet dat toch lukken? Voor 315 hebben wij een open bebouwing gevonden waar de eerste 10/15 jaar weinig aan moet gebeuren. KLeiner dan 200m² uiteraard, maar wel 5 slaapkamers (3 grote en 2 kleine) en een volledige onderkeldering waar we makkelijk drie hobby ruimtes van kunnen maken in de komende paar jaar.
Ik merk dat de prijzen bij ons echt wel van een andere orde zijn dan buiten Limburg. Hoe lang dat nog duurt, is een andere vraag.