Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Bedankt allemaal voor jullie mening.

Het is idd niet voor mezelf bedoeld, maar wel voor een koppel 60-plussers ;)

Het zijn in feite twee appartementen die zijn samengevoegd, vandaar de vreemde indeling.
Waarom dan niet dit :

Met dat verschil van 170k kun je enerzijds al redelijk wat gas en mazout kopen. En anderzijds kun je daar nog wat geld voor aan de kant zetten voor de vernieuwing van de lift. En het is evengoed al niveau B qua isolatie.
Al blijf ik het enorm veel geld vinden om aan te spenderen...

Dit is idd een 'normalere' prijs. Maar er zijn helaas enkele dealbreakers:

- Te oud (°1999) dus vrees voor bijkomende kosten de komende jaren.
- De keuken lijkt te klein.
- Zoals Mulan zei: mogelijks geen garage.
- Er is geen bad :rolleyes:

Toch bedankt voor de suggestie!
1) gerenoveerd in 2015. Al zal dat waarschijnlijk vooral esthetisch geweest zijn. Desondanks is het leeftijdsverschil 10jaar. Dat is niet echt zo veel. Daarnaast te verifiëren in de notulen van de VME of er renovatieplannen zijn.
2) 170k buffer voor die Kosten op te vangen.
3) dus te verifiëren.
4) te verifiëren
5) te bekijken of met een budget van 10k er een oude mensen bad kan gezet worden :p ergo https://assistep.adaptez.be/badkame...HpXLlldx0Q4i0vZdC8yBwfdEah9oCY7MaAgKPEALw_wcB
Hoe goed dat effectief is gn Idee.

Wij zijn aan het kijken om te bouwen in Oudenaarde en kwamen uit op dit: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/bouwgrond/te-koop/oudenaarde/9700/9700016

Zijn dit normale prijzen voor bouwgrond in centrum Oudenaarde of is dit de prijs niet waard?
Lijkt me wat hoog, en waarom zetten ze in op bouwgrond ipv renovatie terwijl er wel 1 en ander op staat dat er niet bouwvallig uit ziet? Vind ik maar raar/verdacht want ZO groot is dat perceel niet.

Ook 1 tip: BLIJF WEG VAN NOBELS!
Pure maffia, slechte ervaring mee (tot zelfs mijn notaris bellen toe!)

Snel eens rondgekeken en gemiddeld ligt de prijs nu rond de 250/m2.

Dit is bvb dezelfde prijsklasse (maar verder weg van het centrum)

Dit heeft dan weer een perfecte ligging!

Laatst bewerkt:
Met de oorlog die nu begonnen is zou deze markt wel eens kunnen instorten. Mensen gaan massaal hun huizen willen verkopen om de oversteek naar de VS ofzo te maken...

All jokes aside, het is niet compleet ondenkbaar dat dit kan verder escaleren, en serieuze gevolgen voor BE (EU) zal hebben.

Maar nu een uitspraak doen als
Mensen gaan massaal hun huizen willen verkopen om de oversteek naar de VS ofzo te maken...
is natuurlijk belachelijk

Wat denken jullie van de prijs van deze woning? https://www.zimmo.be/nl/assebroek-8310/te-koop/huis/K0HFH/ en naar renovatiekosten toe naar energiezuinige woning?

Ik vind het prijzig, zelfs voor Assebroek, toch voor een woning uit de jaren '70 waar je de leeftijd toch aan redelijk wat elementen ziet (bv. die vloer), zelfs op die foto's die ook in jaren '70 kwaliteit getrokken zijn :)
Ziet er op het eerste zicht wel goed onderhouden uit en sommige delen/elementen lijken me wel vernieuwd te zijn, maar alweer lastig te oordelen op zo'n korrelige low-res foto's...

Veel ruimtes zoals de badkamer en keuken ogen erg klein om 263 m² bewoonbare oppervlakte te zijn, die uitbouw/veranda voegt wel extra ruimte toe, maar dat maakt de andere ruimtes daarom niet groter.

Terug
Bovenaan