Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633

Deze 2 woningen stonden ~1 jaar geleden te koop voor 550K en 580K (als ik me goed herinner). Toen zonder makelaar.
Nu staan ze een pak lager te koop. Locatie is prima. Tuin is klein/lelijk en ook de keuken is allesbehalve top. Maar toch ruime nieuwbouwwoningen in een bijzonder gegeerde buurt.

Wat zou hier aan de hand zijn?

Deze 2 woningen stonden ~1 jaar geleden te koop voor 550K en 580K (als ik me goed herinner). Toen zonder makelaar.
Nu staan ze een pak lager te koop. Locatie is prima. Tuin is klein/lelijk en ook de keuken is allesbehalve top. Maar toch ruime nieuwbouwwoningen in een bijzonder gegeerde buurt.

550 en 580 is echt zeer duur (niet eens 3 are grond wut), en zoals je zegt trekt de tuin op niet veel.
Snap ook niet waarom er geen kookeiland werd geplaatst.

Het is een grond van 200m2.

Het zijn 5slpk op 192m2. Gepropte konijnen koten.

De keuken staat naast de tv bijna.

Wie gaat er nu een kot van een half miljoen kopen zonder tuin?? Wat ga je doen met je 5 gevulde slaapkamers? Elke dag naar het speelplein rijden?

Einde van de tuin ook een muur, dus waarschijnlijk zit je nog in de schaduw helft van den tijd.

Wij hebben ook in dat segment gekocht. Alles onder de 600-800m2 viel al af.

En los daarvan is het ook duur. Wat is die grond waard? 100k. Voor 400k krijg je zo'n kot wel nieuw gebouwd. Veel speciaal is er niet. Keuken 10k misschien. 2 relatief goedkoper badkamers en voor de rest 0 karakter in het huis.

Laatst bewerkt:

Dat dit toch gewoon heel erg duur is voor een GB en HOB met amper tuin, ook al is het redelijk nieuw. Mensen die dit kunnen betalen zijn toch vaak op zoek naar iets anders.

En de Flora is best ok naar bereikbaarheid, maar wel erg verstedelijkt qua bevolking de laatste jaren.

Het is een grond van 200m2.

Het zijn 5slpk op 192m2. Gepropte konijnen koten.

De keuken staat naast de tv bijna.

Wie gaat er nu een kot van een half miljoen kopen zonder tuin?? Wat ga je doen met je 5 gevulde slaapkamers? Elke dag naar het speelplein rijden?

Einde van de tuin ook een muur, dus waarschijnlijk zit je nog in de schaduw helft van den tijd.

Wij hebben ook in dat segment gekocht. Alles onder de 600-800m2 viel al af.

En los daarvan is het ook duur. Wat is die grond waard? 100k. Voor 400k krijg je zo'n kot wel nieuw gebouwd. Veel speciaal is er niet. Keuken 10k misschien. 2 relatief goedkoper badkamers en voor de rest 0 karakter in het huis.
Ik vind het ook te duur voornamelijk door de slecht ingedeelde leef/kookruimte, maar 'geen tuin' is toch overdreven. Klein tuintje, maar voor veel mensen zal dat qua grootte niet het absolute breekpunt zijn aan die woning.

Gewoon te duur. 350-380K lijkt mij de juiste prijs.

Geen idee of dit ik hier kan vragen, maar wat is jullie mening over dit appartement:

3 toiletten en 2 badkamers is wat overdreven voor een twee slaapkamer-appartement. De kleine badkamer en aparte toilet is ook vlak naast de slaapkamer met eigen grote badkamer, vreemd. Zo is er geen toilet vlak bij de leefruimte en bureau.

Geen idee of dit ik hier kan vragen, maar wat is jullie mening over dit appartement:

is nog geen 500K waard imo

@Astrid totaal geen idee van de prijzen in de regio dus daarover ga ik me niet uitspreken.
Ook geen idee of je interesse hebt in het appartement, of dat het van iemand is die je kent die het verkoopt.

Maar de aankleding voelt aan alsof het van oudere mensen is, terwijl het appartement niet zo ontworpen is. Dat clasht een beetje. Voornamelijk de ingemaakte kasten van het bureau vecht wat met de stijl van de badkamers bvb. En dat zijn zaken die je niet zonder noemenswaardige kosten kan veranderen vermoed ik, in tegenstelling tot de gordijnen.
Maar het is heel ruim en lichtrijk, de stijl van het gebouw vind ik prachtig, parking + standplaats is een groot voordeel.
Typische publiek lijkt mij de 60+'ers die niet in ruimte willen inboeten maar wel meer comfort willen genre kleine tuin, meer sociale controle,...
En anders op de 30+'ers die bewust kinderloos blijven want met een kinderwens of gezin in dat budget zou ik absoluut daar niet willen wonen; de stijl van het gebouw ademt eerder "rust" uit dan "gezinsvriendelijk".

Terug
Bovenaan