Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Grootste deel naar containerpark gedaan maar ook een kelder gedempt. Al het hout verzaagd om in de kachel te gooien.
En heel wat werkuren, maar ik vond dat plezant omdat ik toen een bureaujob had en dat fysiek werk wel tof vond.
Voor 1000€ lijkt me dat toch wel onmogelijk... Een standaardwoning is toch rap 250/300 ton steenpuin. Zonder alle andere materialen (asbest,isolatie,...) Op een containerpark is alles nog veel duurder dan bij zo een recyclagebedrijf. Hoe heb je de funderingen uitgegraven en waarom je kelder gevupd en gedempt?

Bijna alles is speciaal/op maat in dat huis. Dat zal dat misschien wel gekost hebben. Maar als ik mijn huis laat tegelen met handgebakken gouden mozaïek zal niemand die meerprijs betalen bij verkoop.
Ik denk dat er wel een publiek voor is. In die prijsklasse zal het mogelijk wel eerder door een vennootschap gekocht worden.

Grootste deel naar containerpark gedaan maar ook een kelder gedempt. Al het hout verzaagd om in de kachel te gooien.
En heel wat werkuren, maar ik vond dat plezant omdat ik toen een bureaujob had en dat fysiek werk wel tof vond.
Zoiets had ik wel verwacht. Best wel direct bij vermelden aangezien het niet representatief is he.

Daar ben je dan toch ook wel lang mee bezig geweest, want normaal gezien (ale bij ons toch) mag je niet meer dan 1kuub per dag binnenbrengen.

En dat er dan nog eens allemaal afscheppen, chapeau!

Ik denk dat er wel een publiek voor is. In die prijsklasse zal het mogelijk wel eerder door een vennootschap gekocht worden.
Welk publiek dan? Voor die prijs zet je zonder problemen een even groot huis met een soortgelijke afwerking? Het enige verschil is dat je dan geen ramen met een boogje vanboven hebt etc...

Dat huis is echt gigantisch overpriced. Realistisch gaat dat misschien over 1 miljoen euro, en dan mogen ze al geluk hebben dat ze iemand vinden met dezelfde smaak...
Dat huis is volledig nieuw gezet hé. Mooie materialen en veel op maat gemaakt. Zet dit in een meer gewilde gemeente en dat gaat zo weg voor die prijs.

Dat huis is volledig nieuw gezet hé. Mooie materialen en veel op maat gemaakt. Zet dit in een meer gewilde gemeente en dat gaat zo weg voor die prijs.
Maar dit huis kost 400k minder, is véél ruimer, volledig verbouwd, ...

Ik denk trouwens ook dat ze hun volledige kelder meetellen als bewoonbare oppervlakte. In dat geval zitten wij hier ook op 450m² en ons huis heeft (als nieuwbouw) maar liefst een miljoen euro minder gekost...

Dit staat hier in de buurt ook te koop. Ondertussen zijn wel alle ramen en deuren dichtgemetst. Ik vraag me af wat je daar nu mee zou kunnen/mogen doen. Het staat op een hoek, dus je moet 6m van die kanten blijven. dus lijkt me de huidige oppervlakte zowat het maximum dat je mag bebouwen. Maar dan heb je wel een heel kleine oppervlakte voor een vrijstaand huis. Ook 2 gevels die, hoewel ze vrijstaand zijn, totaal geen lichtinval hebben. En de anderen zijn Noord gericht.
Ik ben echt benieuwd wat daar uiteindelijk gaat gebeuren.
Waar zie je dat van die 6m van de kanten blijven op een hoekperceel? Ik woon op een hoek en ik moest voor mijn uitbouw gewoon 3m van de zijkant en 2m van de achterkant wegblijven?

Waar zie je dat van die 6m van de kanten blijven op een hoekperceel? Ik woon op een hoek en ik moest voor mijn uitbouw gewoon 3m van de zijkant en 2m van de achterkant wegblijven?

Een hoekperceel heeft in principe 2 rooilijnen en dus 2 voortuinen.
Het kan natuurlijk anders zijn in uw gemeente/verkaveling, maar hier in de verkaveling moesten de hoekpercelen toch ook 6m aan beide straatzijdes houden. Heeft te maken met zichtbaarheid als je de baan op rijdt.

Een hoekperceel heeft in principe 2 rooilijnen en dus 2 voortuinen.
Het kan natuurlijk anders zijn in uw gemeente/verkaveling, maar hier in de verkaveling moesten de hoekpercelen toch ook 6m aan beide straatzijdes houden. Heeft te maken met zichtbaarheid als je de baan op rijdt.
Kzal dan maar eens een afspraak maken op de gemeente, want dat is mij enkel telefonisch bevestigd. Zou hier allesinds onmogelijk impact hebben op de zichtbaarheid bij het oprijden van de straat. Staat overal haag en bomen rond mijn perceel. Alsook nog trottoir en een berm van 4 meter aan de zijstraat..

Het enige dat ik echt jammer vind: zo prachtig als het vanbinnen is, zo hondslelijk is het aan de buitenkant.
Die garage cava nog, maar het huis zelf is precies gezet in vuile betonblokken.

En voor 1.7 miljoen euro verwacht ik wel dat den hof en den oprit op zen minst functioneel zijn aangelegd.

Mijn zus heeft voor 95% dezelfde woning (linkerkant is volgens mij bij haar iets groter/garagepoort staat aan rechtermuur) gezet zo'n 4 a 5jaar geleden.
Geloof me, dat kostte alles behalve zoveel geld.

1.6 mio voor zo'n lelijke gevel en geen tuin , goed zot als ge dat eraan geeft. (Binnenkant is natuurlijk wel zeer hoogwaardig/luxueus afgewerkt)

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/beigem/1852/8930513?searchId=6021221b75597

Eufemistisch taalgebruik in de wondere wereld van immobiliën (#2).

Lees: Ruim herenhuis (hoeve geweest). Uitzonderlijke eigendom...

Begrijp: oude boerderij met stallen, ooit 's verbouwd maar grotendeels opnieuw te doen. Huis is even donker als de money pit die je nog moet vullen om het een beetje up-to-date te krijgen maar hey, het ligt in de groene rand rond Brussel dus we vragen meteen stevig door.

Zotte prijs dus.

2 miljoen euro (inclusief kosten) voor een huis op 7 are 🤪
Vind dit echt een vet huis. Maar staat op veel te weinig grond en die prijs is absurd. De tuin is zelfs nog niet aangelegd.

Maar dit huis kost 400k minder, is véél ruimer, volledig verbouwd, ...

Ik denk trouwens ook dat ze hun volledige kelder meetellen als bewoonbare oppervlakte. In dat geval zitten wij hier ook op 450m² en ons huis heeft (als nieuwbouw) maar liefst een miljoen euro minder gekost...
Da's wel nog 1000x vetter. :unsure:

Is uw kelder nu geen cinema geworden? Dat telt dan sowieso als bewoonbaar he. :p

Da's wel nog 1000x vetter. :unsure:

Is uw kelder nu geen cinema geworden? Dat telt dan sowieso als bewoonbaar he. :p
Een stuk is cinema, een ander stuk is berging, en er is ook nog een stukje fitness momenteel :p. Maar enkel de berging en de cinema zijn nu wat afgewerkt :D
Er zijn ook wel veel ingebouwde kasten als berging...

Maar dat is "bewoonbaar", maar het is verre van hetzelfde niveau afgewerkt als een normale verdieping he. Er is ook niet overal verwarming, er is geen daglicht, ...
Dusja, tel je dat dan mee of niet... Anyway, dat huis in Puurs is echt enorm overpriced.

Terug
Bovenaan