Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En al die landbouwgrond opgeven terwijl men er al te kort heeft in België?

)
Ben ik de enige die dat een rare volgorde vindt?Ons huis is verkocht en dat is een pak beter gegaan dan verwachtNu zelf op zoek!
Ben ik de enige die dat een rare volgorde vindt?
Heb je verkocht met een latere verhuisdatum of wat ga je in de tussentijd doen?
Heb je nu geen zotte tijdsdruk om een nieuwe woning te vinden?
Ik heb dat ook zo moeten doen (alleenstaande en kon geen lening extra meer bijkrijgen, zelfs geen overbruggingskrediet) en ik was er op voorzien dat ik tijdelijk ging moeten huren. De koper bleek het als opbrengsteigendom te kopen, tegen dat de akte werd gerekend had ik een compromis voor dit huis dus met haar akkoord gesloten en in de akte opgenomen dat ik nog 6 maand als huurder (helaas wel aan marktconforme prijs, maar geen verhuiskosten dus) in mijn huis kon blijven.Ben ik de enige die dat een rare volgorde vindt?
Heb je verkocht met een latere verhuisdatum of wat ga je in de tussentijd doen?
Heb je nu geen zotte tijdsdruk om een nieuwe woning te vinden?
+ je eigen inbreng kom je al wat verder.Random bedenking op tweede kerstdag, ik was eens aan het kijken naar een groter huis.
Stel dat je €2000 per maand wil/kan afbetalen (een hoog bedrag), leent aan 0% (onrealistisch) op 20 jaar, dan is je leenbudget nog altijd maar €480000. Héél ver spring je daar ook niet mee.

Mooie belegging toch als je huisje ieder jaar zoveel percenten meer waard wordt.Ik wou het niet moeilijker maken dan het is, eigen inbreng aan €2000 per maand opbouwen, of €2000 per maand afbetalen is dezelfde actie![]()
Oude schoenen - nieuwe schoenen?Ons huis is verkocht en dat is een pak beter gegaan dan verwachtNu zelf op zoek!
Wel ik realiseerde dat onlangs ik kocht voor 215K een OB in 2015. Loon is niet hoger nu dan toen. Diezelfde woning zou nu 350-400 kosten in dezelfde staat. Dus mocht ik nu pas de markt betreden zou dit al niet meer gaan om alleen een OB af te betalen...Random bedenking op tweede kerstdag, ik was eens aan het kijken naar een groter huis.
Stel dat je €2000 per maand wil/kan afbetalen (een hoog bedrag), leent aan 0% (onrealistisch) op 20 jaar, dan is je leenbudget nog altijd maar €480000. Héél ver spring je daar ook niet mee.
Gevoelsmatig dacht ik dat je met €2000 per maand af te betalen echt al iets nice zou hebben.
We evolueren naar een markt waar je reeds geld moet hebben voor je een woning kan kopen. Toen ik net begon te werken en mijn eerste appartementje kocht dan was het nog normaal om de volle 100% of zelfs meer (de kosten erbij) te lenen. 480.000 is tegenwoordig geen ruim budget meer op de woningmarkt dus stel dat je de echte grote huizen wilt verkennen dat zal je heel wat meer nodig hebben. In mijn regio (rond Brussel) flirt je tussen de 750 en een miljoen voor een echt grote en piekfijn afgewerkte woning.Random bedenking op tweede kerstdag, ik was eens aan het kijken naar een groter huis.
Gevoelsmatig dacht ik dat je met €2000 per maand af te betalen echt al iets nice zou hebben.
Met 2 is dat al een ander verhaal. Wij betalen nu met twee 1700 af. Dat is 850 de man. 450k geleend.Random bedenking op tweede kerstdag, ik was eens aan het kijken naar een groter huis.
Moet wel opletten met de schuldsaldo op latere leeftijd bij grotere bedragen. Wij hebben nu 470k geleend op 20 jaar. Rentevoet onder de 1% omdat vrijwel alle variabelen voor de bank goed zitten. Echter moest het geleend bedrag niet veel hoger te gaan voor de schuldsaldo. Wij hebben 100% dekking genomen, dat is voor de bank best wat risico. Wij hebben een medische screening daarvoor moeten doorstaan.Met 2 is dat al een ander verhaal. Wij betalen nu met twee 1700 af. Dat is 850 de man. 450k geleend.
Ik heb bijna 10y geleden als alleenstaande een app gekocht waarvoor ik 830 per maand betaalde. Toen was dat ongeveer een 3e van mijn loon. Bank deed niet echt moeilijk.
Nu 10y later 850 de man per maand valt wel mee. Zeker als je al 10y iets afbetaald hebt, verkoopt, in het huis steekt.
Een kot van een half miljoen moet je ook niet op je 20 willen kopen als je kinderen hebt. Staat toch 10y leeg.
Eens je 35-40 bent, 100k hebt afbetaald aan je vorige kleinere huis, en met 2 doorsnee middenklasse verdient, is dat goed te doen....
Crepi wordt snel vuil, zeker wit. Hier beetje verder staat een wit huis in crepi, het is amper 5 jaar oud en de gevel slaagt al groen uit :/.@iamhollywood als je spierwit en zonder voegen wil, is crepi dan geen optie?
Eens gekeken naar spuitkurk?? https://www.renovatie-gids.be/gevelwerken/spuitkurk-vs-crepi/Crepi wordt snel vuil, zeker wit. Hier beetje verder staat een wit huis in crepi, het is amper 5 jaar oud en de gevel slaagt al groen uit :/.
Aan een gevel van spuitkurk heb je in principe weinig werk. Je kunt je gevel met een klassieke tuinslang afspuiten, aangezien spuitkurk waterafstotend werkt. Crepi, daarentegen, kan je zelf niet reinigen. Daarom ziet witte crepi er na enkele jaren vaak grauw uit. Reinigen door een professionele firma is dan de boodschap!
Da's als ge daar niks aan doet idd. Hier gewoon een hydrofuge iedere 5j en da's hier spierwit.Crepi wordt snel vuil, zeker wit. Hier beetje verder staat een wit huis in crepi, het is amper 5 jaar oud en de gevel slaagt al groen uit :/.
Doe je die hydrofuge zelf? Welk product gebruik je hier voor en welk materiaal? Een gewone sproeier?Da's als ge daar niks aan doet idd. Hier gewoon een hydrofuge iedere 5j en da's hier spierwit.
Mensen die crepi pakken en dan verwachten daar niks aan te moeten doen.. dan krijg je idd die toestanden.
Heb dat de laatste keer laten doen omdat ik ze professioneel heb laten reinigen. (minerale crepi, vorige eigenaars hadden het wat verwaarloosd)Doe je die hydrofuge zelf? Welk product gebruik je hier voor en welk materiaal? Een gewone sproeier?