Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Met de recente ontwikkelingen op de oude mijnsites is Genk thans één van de leukere steden van Limburg. De achillishiel blijft toch het stadscentrum waar weinig bezieling of écht lokale handel te vinden is. Veel natuur (Kattevenia/Nationaal Park/Thor Park), cultuur (C-mine/La Biomista), veel goede horeca (met nadruk op de re),....

Eenmaal een weekend of twee op kot overbrugt begrijp je absoluut niets van al die "plakkers" na hun studies!

Oud Termien is HOT bij iedereen die daar afkomstig is, lijkt me dus nog wel een faire prijs!
Akkoord hoor, ik had het vooral over het stadscentrum dat te wensen overlaat.

Gebrek aan goeie cafés is ook wel een minpunt, maar dat kan je tegenwoordig op veel plaatsen niet meer vinden.

Restaurants dan weer zeker in overvloed. (vorige week nog bij de kristallijn gaan eten :drool: )

En natuur.. ja ik woon midden in het nationaal park hoge Kempen, dat is Limburg zijn grootste troef imo. :)

Krijg hier gat voor verlichting niet geboord :(
Heb al makita boor van iemand maar zit op metaal.

Mag ik daar door boren (is welfsel) of beter gat ernaast boren? Precies wel maar speciale boor nodig (P4S) :(

Laatst bewerkt:
Krijg hier gat voor verlichting niet geboord :(
Heb al makita boor van iemand maar zit op metaal.

Mag ik daar door boren (is welfsel) of beter gat ernaast boren? Precies wel maar speciale boor nodig (P4S) :(
Je kan als je een heel goeie boor hebt daar gewoon doorboren.
Hoe diep is uw gat nu? Niet op te lossen met korte plug en kortere schroef?

Je kan als je een heel goeie boor hebt daar gewoon doorboren.
Hoe diep is uw gat nu? Niet op te lossen met korte plug en kortere schroef?
Heb al 10min geboord en schiet geen milimeter op :p

En nee heb grote kop nodig dus kleine schroef heeft te kleine kop

Zouden metsers dat hebben? Hier zijn 2 werven bezig :p

Daar zou ik dus nooit willen wonen, slechter kan niet, een drukke steenweg die bijna door je living heen rijdt.
Ken iemand die daar woont, huis staat wel verder van straat (zeker 40m). Grote grond (relatief goedkoop voor de streek) en erachter weiland, achteraan het huis is het op zich nog wel rustig. Je hoort verkeer wel maar valt nog wel mee

Ken iemand die daar woont, huis staat wel verder van straat (zeker 40m). Grote grond (relatief goedkoop voor de streek) en erachter weiland, achteraan het huis is het op zich nog wel rustig. Je hoort verkeer wel maar valt nog wel mee
Je kan er toch niet langs kijken he, elke keer als je een raam hebt openstaan hoor je het, je hebt massa's uitlaatgassen tegen je huis aan, ... Ik zou persoonlijk ook niet in Herent gaan wonen, ik vind dat veel te vol gebouwd voor wat het is en er is op zich ook niet veel te doen (het ligt nog een stuk van Leuven af). Een collega van mij nam vroeger de trein van Herent naar Brussel, die stoptrein deed er langer over dan de trein vanuit Brugge of Hasselt om tot in Brussel centraal te geraken (voor 28 km ...).

ook grote kans op vliegtuigen als het net in het verlengde van de landingsbanen ligt

Je kan er toch niet langs kijken he, elke keer als je een raam hebt openstaan hoor je het, je hebt massa's uitlaatgassen tegen je huis aan, ... Ik zou persoonlijk ook niet in Herent gaan wonen, ik vind dat veel te vol gebouwd voor wat het is en er is op zich ook niet veel te doen (het ligt nog een stuk van Leuven af). Een collega van mij nam vroeger de trein van Herent naar Brussel, die stoptrein deed er langer over dan de trein vanuit Brugge of Hasselt om tot in Brussel centraal te geraken (voor 28 km ...).
Je hebt vanuit Herent ook treinen die minder stoppen :p
ook grote kans op vliegtuigen als het net in het verlengde van de landingsbanen ligt
Dat is overal in deze streek, hier vliegen ze ook over.
Allemaal door slechte spreiding, vuile Brusselaars!

Dat is overal in deze streek, hier vliegen ze ook over.
Allemaal door slechte spreiding, vuile Brusselaars!

inderdaad, maar er is een verschil met er vlak onder te zitten en ze op 100m voorbij zien vliegen.
wij horen ze ook (en stoort me niet per se), maar als je er vlak onder zit is het wel echt irritant.

tijdens eerste lockdown was het ook wel grappig, megawarm weer waardoor je altijd buiten zat, en nooit meer een vliegtuig horen :lol:

Ik ben eigenlijk blij dat ik aan die kanten geen huis moet zoeken. Je zit ver af van Brussel en superveel werkgelegenheid is er niet, maar je zit wel met de hoge vastgoedprijzen. Ik zou een andere regio aanraden voor je zoektocht :tongue:
Hebben hier al 2 eigendommen, OB en appartement. Zoeken gewoon iets groter.

Werkgelegenheid: slechtst betaalde regio van België...

Heb al 10min geboord en schiet geen milimeter op :p

En nee heb grote kop nodig dus kleine schroef heeft te kleine kop

Zouden metsers dat hebben? Hier zijn 2 werven bezig :p
Met een boor van 6 of 8mm is het moeilijk om daar door te geraken, is te klein. Met een 16mm en deftige combihamer geraak je daar gemakkelijk door maar is wat te dik natuurlijk.

Heb een Makita van iemand geleend, dacht dat dat merk toch degelijk materiaal altijd is :unsure:
Maar waarschijnlijk geen combihamer? Voor verlichting e.d. gebruik ik meestal een klopboormachine en hoop ik dat ik geen ijzer tegenkom want daar geraak je niet door dan.

Geen idee wat verschil is, is een stand kloppen op :p
Als het zoiets is dan zal het moeilijk worden:
Accuboormachine-Makita-Header.jpg

Je hebt minstens zoiets nodig:
dhr202z_accuboorhamer_makita_mastertools.nl_768x768.jpg

Terug
Bovenaan