Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630

Die in Lede goed op hun kop gevallen.
Nog steeds immoweb aan het afschuimen terwijl jullie gekocht hebben? :tongue:
Mijn vriend wordt daar zot van ‘Blijf van Immoweb, we hebben niets meer nodig’ :unsure:.

Dit is toch gewoon de moeite niet om te verbouwen? Gewoon platgooien en opnieuw beginnen :unsure:
zeker zo'n lap grond.

Vanavond gaan wij zo'n nieuwbouw (die al jaar bewoond is) bezoeken. Ben eens benieuwd.
Immo heeft al gezegd dat er meerdere biedingen van vraagprijs waren en dat het huis sowieso verkocht zal worden, maar dat we nog een kans kregen om hoger te bieden. Vuile gangsterpraktijken

Dit is toch gewoon de moeite niet om te verbouwen? Gewoon platgooien en opnieuw beginnen :unsure:
zeker zo'n lap grond.
Neen jong,

De structuur zelf is ok. Enkel als de ruimtes u niet bevallen zoals ze zijn, moet je dat dan platgooien.

In principe, moet je dat behandelen als een ruwbouwfase. Vloer eruit, uitgraven, elektriciteit eruit, bijvoorzien met slijpwerk waar nodig voor sanitair en elektro en verwarming. Nieuw ramen steken, desnoods als de verdieping voor u te klein is dak eraf en hoger opmetsen (maar dan kost het kluiten ;p) regenput + riolering bekijken en desnoods opnieuw doen. Dan terug chappen, pleisteren, vloerverwarming leggen, etc etc etc.

Maar voor de totale renovatie die je wilt doen is het duur. of je moet het bekijken als platgooien, verkavelen in 3 stukken en de 2 andere lappen doorverkopen aan 200-255k. Enkel bekijken of het verkavelbaar zou zijn.

Amai, hoe duur is die grond daar... Is dat zo een exclusieve buurt? Ik ben mijn te renoveren (openstaand) huis (met 13 are) in één van de rustigere wijken in Genk aan het verkopen voor 265 en dat wordt hier al als redelijk duur beschouwd.

Amai, hoe duur is die grond daar... Is dat zo een exclusieve buurt? Ik ben mijn te renoveren (openstaand) huis (met 13 are) in één van de rustigere wijken in Genk aan het verkopen voor 265 en dat wordt hier al als redelijk duur beschouwd.
265 voor 13a is thans ook vooral grondprijs die doorweegt, in die prijsklasse koopt ge vooral de grond waar dan toevallig nog een gebouw op staat, de staat daar van doet er niet zo toe.

Natuurlijk is te renoveren en te renoveren ook 2.... welke wijk?

Mja, herent is in de omgeving van Leuven. Dat is zoals verwonderd zijn dat men voor een verouderde hoekwoning in leuven vlot 500k moet neerleggen. https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/leuven/3000/9659039?searchId=61b37883372ba
of voor een benepen rijhuisje 400k+ moet neerleggen ;).

Daar verschiet men al lang niet meer van hoor. Maar uiteindelijk is genk ook niet leuven of herent ;).

Mja, herent is in de omgeving van Leuven. Dat is zoals verwonderd zijn dat men voor een verouderde hoekwoning in leuven vlot 500k moet neerleggen. https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/leuven/3000/9659039?searchId=61b37883372ba
of voor een benepen rijhuisje 400k+ moet neerleggen ;).

Daar verschiet men al lang niet meer van hoor. Maar uiteindelijk is genk ook niet leuven of herent ;).
breedte grond op straat : 4m
en totaal 292m² --> Lengte perceel iets van een 73m? :laugh:

valt nu toch niks te doen met die tuin behalve een curlingbaan in de winter?

breedte grond op straat : 4m
en totaal 292m² --> Lengte perceel iets van een 73m? :laugh:

valt nu toch niks te doen met die tuin behalve een curlingbaan in de winter?
1/10de van de breedte van een olympisch zwembad voorzien hé

Maar neen, dat is om te kunnen zeggen dat je toch maar een tuin hebt. Vroeger zou je daar al wat patatjes en groentjes op hebben kunnen kweken en dan had dat nog een beetje nut. Nu ga je daar waarschijnlijk 20 - 25 m in de lengte van gebruiken, en de rest laat je verwilderen.

265 voor 13a is thans ook vooral grondprijs die doorweegt, in die prijsklasse koopt ge vooral de grond waar dan toevallig nog een gebouw op staat, de staat daar van doet er niet zo toe.

Natuurlijk is te renoveren en te renoveren ook 2.... welke wijk?

Oud Termien. Dus het deel voorbij de spoor-brug richting het kanaal.

Ge gaat Genk en Leuven toch niet gaan vergelijken :lol:

Terug
Bovenaan