Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Ik vind het te duur. De prijs was correct geweest indien:

- halfopen of open bebouwing en geen gesloten bebouwing met het uitzicht van een banale rijwoning
- grond is erg klein, voor die prijs mocht dat minstens het dubbele zijn
- ligging: die buren die altijd voorbij je achtertuin rijden... veel in uwe blote gaat ge niet door tuin moeten struinen :)
- ligging (2): het ligt in in regio Dendermonde, da's niet de duurste coté van België

Alternatief voor heel wat minder geld. Akkoord het is kleiner maar als je de foto's bekijkt van het eerste kot in Zele dan vraag je je toch af hoe ze aan die oppervlakte komen...

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/zele/9240/9444998?searchId=619fc584d43b9
Deze is wel nieuwbouw, de andere registratierechten. Scheelt ook een pak. Sinds Juli nog steeds niet verkocht

- halfopen of open bebouwing en geen gesloten bebouwing met het uitzicht van een banale rijwoning
- ligging: die buren die altijd voorbij je achtertuin rijden... veel in uwe blote gaat ge niet door tuin moeten struinen :)
- ligging (2): het ligt in in regio Dendermonde, da's niet de duurste coté van België

Alternatief voor heel wat minder geld. Akkoord het is kleiner maar als je de foto's bekijkt van het eerste kot in Zele dan vraag je je toch af hoe ze aan die oppervlakte komen...

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/zele/9240/9444998?searchId=619fc584d43b9
In deze markt lijkt me dat redelijk correct geprijsd. Zele ligt ook vlak aan de E17, terwijl Dendermonde ongelukkig tussen E17 en E40 ligt met slechte/trage verbinding naar beide.

Wat Dogo zegt, ik vind zijn link gewoon correct geprijsd in de huidige markt.
En de 2 huizen kosten gewoon even veel hoor:
459 => 6% => 486
398 => 21% => 481

En dan heeft uw huis maar liefst 100m2 bewoonbaar minder... dat is niet zomaar "wat" kleiner heh.

Wat Dogo zegt, ik vind zijn link gewoon correct geprijsd in de huidige markt.
En de 2 huizen kosten gewoon even veel hoor:
459 => 6% => 486
398 => 21% => 481

En dan heeft uw huis maar liefst 100m2 bewoonbaar minder... dat is niet zomaar "wat" kleiner heh.
en met 3% binnenkort zelfs goedkoper :)

Deze zal ik ook een bezoekje brengen. Mooi afgewerkt, heel ruim, voldoende kamers. Tuin lijkt wel klein, en de oprit vanachter is toch ook niet super praktisch.
En? Al gezien ondertussen?

Zonet bod gedaan van 410k :)
Gisteren bericht gekregen van de makelaar dat de eigenaar op meer had gehoopt maar er een nachtje over ging slapen. Benieuwd 🤞🏼

Deze zal ik ook een bezoekje brengen. Mooi afgewerkt, heel ruim, voldoende kamers. Tuin lijkt wel klein, en de oprit vanachter is toch ook niet super praktisch.
oppassen met die oprit vanachter: vraag goed of dat recht van doorgang (om door die andere persoon zijn eigendom te rijden) beschreven staat in de akte.

ik zal het hem zeggen :p
Veel onderhandelingsmarge heeft hij ook niet. Feit dat hij op mij wilt ingaan wilt zeggen dat er nog geen ander bod is geweest. Het huis staat ook al 2 maand online. En de eigenaar heeft zelf een eigendom gekocht in ongeveer zelfde prijscategorie, maar een renovatieproject.

Eens gekeken regio Zele, op Lokeren gebotst bij Danneels Vastgoed, nav @Dogo Argentino zijn post .

Als je dat vergelijkt, opp perceel 129m2, heel smalle ruimtes, achteraan 5,70m vrije ruimte waar je én kookeiland én eettafel moet kwijtkunnen ( stoelen die achteruit schuiven? Kast etc?).

Mijn huis is 8m breed achteraan (7,5m vrije ruimte) voor dezelfde setting (eettafel en keukeneiland) en ik vind dat ik al geen overschot heb.

Lot 14 (320k plus kosten aan 21% btw-tarief met standaard lastenboek)

Eens gekeken regio Zele, op Lokeren gebotst bij Danneels Vastgoed, nav @Dogo Argentino zijn post .

Als je dat vergelijkt, opp perceel 170m2, heel smalle ruimtes, achteraan 5,70m vrije ruimte waar je én kookeiland én eettafel moet kwijtkunnen ( stoelen die achteruit schuiven? Kast etc?).

Mijn huis is 8m breed achteraan voor dezelfde setting (eettafel en keukeneiland) en ik vind dat ik al geen overschot heb.

Lot 14 (320k plus kosten aan 21% btw-tarief met standaard lastenboek)
129 grond opp. Schrijnend

Overeengekomen voor 420
Je hebt u nog emotioneel laten meeslepen in het spel. 10k teveel betaald. Als je bied moet je uw bod beperken 24h in tijd. Gaan ze niet akkoord en doen ze een tegenbod zeggen dat je veel intresse hebt maar op iets anders bent uitgekomen. 70% kans dat ze u een week later bellen en dat uw bod toch aanvaard is.

Sowieso betaalt iedereen die nu koopt te veel. Er is weinig aanbod, er is veel vraag. Vele huizen worden nu verkocht aan 2-3 keer de aankoopprijs. Mensen die paar jaar terug kochten als investering kunnen nu zwaar cashen...

Terug
Bovenaan