Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Huis staat al 2 maanden online. Makelaar heeft me gezegd dat ze tot op heden geen bod hebben ontvangen.
Dit is de reactie van de makelaar op mijn bod:
“Ik heb jullie bod ontvangen. Ik kan niet ingaan op het laten weten van andere biedingen. Van belang is dat jullie direct maximaal gaan dat het geen braderie wordt. Ik laat jullie na het overlopen met de eigenaar iets weten maar vrees dat dit te laag is. Mvg Marik” 😅🤔

Edit: de eigenaar heeft ook reeds een andere woning gekocht en zijn huis staat intussen 2 maanden te koop. Ik vind mijn bod meer dan logisch.

Eigenaar wilt gewoon maximaal cashen, net als makelaar. Doorgaans heeft de makelaar 6 maand om dat huis te verkopen, nadien zal er een andere komen.

Soms denk je inderdaad het staat al lang te koop, maar als de eigenaar al een andere woning heeft en de middelen niet nodig heeft kan dat nogal raar uitdraaien en blijven woningen soms 1-2 jaar te koop staan ...

Eigenaar wilt gewoon maximaal cashen, net als makelaar. Doorgaans heeft de makelaar 6 maand om dat huis te verkopen, nadien zal er een andere komen.

Soms denk je inderdaad het staat al lang te koop, maar als de eigenaar al een andere woning heeft en de middelen niet nodig heeft kan dat nogal raar uitdraaien en blijven woningen soms 1-2 jaar te koop staan ...
En het kan evengoed zijn dat ze nog willen meeliften op het corona effect terwijl de markt nu wat meer stabiliseert, zeker naar de winter toe.

Niet geschoten is altijd mis. 🤷🏼

:)

Woning is ook gelegen in agrarisch gebied. Die grond is dus nagenoeg niets waard.
Dat is ook zo een zever, vriendin haar oma haar huis stond ook in 'agrarisch waardevol gebied' en verbouwen kon enkel 'als het opging in de omgeving' volgens de gemeente

Die dat gekocht hebben, hebben daar een nieuwbouw-villa witte blok gezet (en de achterste muur een stukje laten staan en dat is nu hun voorste muur en dat is het)

Ik heb zelfs nog meegemaakt dat de eigenaar nog geen andere woning had en de middelen effectief nodig had om zijn nieuw huis te zetten, en toch 1-2 jaar zijn huis te koop zette aan een te hoge prijs. Pas 2 jaar erna met een andere makelaar een kleine 20K van de prijs afgedaan (en ik spreek hier over tijden ruim voor de corona-boom)

Ja mijn vriendin sloeg al in paniek. Nu ja ik ben dit gewoon, zit zelf in de verkoop in een zeer competitieve markt.
Precies. Als de verkoper niets van zijn prijs wil afdoen en er langse beiden kanten geen tijdsdruk is om onmiddelijk te kopen/verkopen, move on. Er zijn genoeg andere huizen op de markt waarbij de eigenaars wel binnen de 6 maanden een verkoopovereenkomst willen.

Je kan beter snel zijn bij nieuwe huizen die te koop geplaatst worden en de goede deals in optie nemen, dan hopen dat de eigenaar na maanden / jaren beslist om zijn prijs te verlagen.

PS. welke labo instrumenten verkoop je? :)

Huis staat al 2 maanden online. Makelaar heeft me gezegd dat ze tot op heden geen bod hebben ontvangen.
Dit is de reactie van de makelaar op mijn bod:
“Ik heb jullie bod ontvangen. Ik kan niet ingaan op het laten weten van andere biedingen. Van belang is dat jullie direct maximaal gaan dat het geen braderie wordt. Ik laat jullie na het overlopen met de eigenaar iets weten maar vrees dat dit te laag is. Mvg Marik” 😅🤔

Edit: de eigenaar heeft ook reeds een andere woning gekocht en zijn huis staat intussen 2 maanden te koop. Ik vind mijn bod meer dan logisch.

Buiten ambetante uren en wat administratief werk is de job van een makelaar toch echt een grap. Het verkopen zelf? “Zorg dat ge maximaal gaat want ik heb geen zin om prijzen te discussiëren”.. was het voor mij maar zo makkelijk om mijn labo instrumenten te verkopen

De makelaar heeft in sé geen zeggenschap in de prijs. Kan enkel maar de eigenaar adviseren. Dus als die bij zijn standpunt blijft, dan kan de makelaar daar niets aan doen. Ik weet niet hoeveel uw bod onder de prijs ligt, maar een makelaar verkoopt liever voor wat minder dan nog x aantal bezoeken te doen de komende maanden. Op zich maakt 20k op het totaalbedrag in de commissie niet zoveel verschil. Los daarvan vind ik het wel een belachelijke mail (dat het geen braderie wordt) die hij stuurt.

De makelaar heeft in sé geen zeggenschap in de prijs. Kan enkel maar de eigenaar adviseren. Dus als die bij zijn standpunt blijft, dan kan de makelaar daar niets aan doen. Ik weet niet hoeveel uw bod onder de prijs ligt, maar een makelaar verkoopt liever voor wat minder dan nog x aantal bezoeken te doen de komende maanden. Op zich maakt 20k op het totaalbedrag in de commissie niet zoveel verschil. Los daarvan vind ik het wel een belachelijke mail (dat het geen braderie wordt) die hij stuurt.
29k onder de vraagprijs

Precies. Als de verkoper niets van zijn prijs wil afdoen en er langse beiden kanten geen tijdsdruk is om onmiddelijk te kopen/verkopen, move on. Er zijn genoeg andere huizen op de markt waarbij de eigenaars wel binnen de 6 maanden een verkoopovereenkomst willen.

Je kan beter snel zijn bij nieuwe huizen die te koop geplaatst worden en de goede deals in optie nemen, dan hopen dat de eigenaar na maanden / jaren beslist om zijn prijs te verlagen.

PS. welke labo instrumenten verkoop je? :)
HPLC's, IC's, MS'en, ICP's..

29k onder de vraagprijs
Dat komt ruw geschat overeen met 500€ voor de makelaar (als hij zijn commissie al helemaal zelf mag houden). Dus denk dat hij veel liever aan die prijs verkoopt en er van af is, dan nog 4 maanden zijn tijd er in te steken. Ik verwoord het nu ook wel grof natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel.

Deze zal ik ook een bezoekje brengen. Mooi afgewerkt, heel ruim, voldoende kamers. Tuin lijkt wel klein, en de oprit vanachter is toch ook niet super praktisch.

Deze zal ik ook een bezoekje brengen. Mooi afgewerkt, heel ruim, voldoende kamers. Tuin lijkt wel klein, en de oprit vanachter is toch ook niet super praktisch.
De foto's begonnen veelbelovend tot ik die schuine plafonds zag en vooral de voorgevel :/...

Die schuine plafonds vind ik toch ook heel goed meevallen, die inrit aan uw achtertuin zou ik wel minder leuk vinden.

Ik vind het een uitermate correct geprijsd huis, en als ik (snel) op de foto's, Google maps, de beschrijving en de "stats" mag afgaan, is ook alles goed in orde.
Even stilstaan bij voorgevel, het feit dat het een dichte bebouwing is (toegang tot uw tuin, afstand tov buren), de voorgevel en indeed vooral die "weg" achter uw stuk.
Op Google maps lijkt het ook dat het huis links van u een grote parking heeft / iets commercieel is, maar volgens streetview is daar niks. Dat toch ook eens checken.

Het enige wat mij extreem zou storen is die weg achter uwe tuin waardoor iedereen daar zo maar in en uit kan.

Ik vind het een uitermate correct geprijsd huis, en als ik (snel) op de foto's, Google maps, de beschrijving en de "stats" mag afgaan, is ook alles goed in orde.
Even stilstaan bij voorgevel, het feit dat het een dichte bebouwing is (toegang tot uw tuin, afstand tov buren), de voorgevel en indeed vooral die "weg" achter uw stuk.
Op Google maps lijkt het ook dat het huis links van u een grote parking heeft / iets commercieel is, maar volgens streetview is daar niks. Dat toch ook eens checken.
Ik vind het te duur. De prijs was correct geweest indien:

- halfopen of open bebouwing en geen gesloten bebouwing met het uitzicht van een banale rijwoning
- grond is erg klein, voor die prijs mocht dat minstens het dubbele zijn
- ligging: die buren die altijd voorbij je achtertuin rijden... veel in uwe blote gaat ge niet door tuin moeten struinen :)
- ligging (2): het ligt in in regio Dendermonde, da's niet de duurste coté van België

Alternatief voor heel wat minder geld. Akkoord het is kleiner maar als je de foto's bekijkt van het eerste kot in Zele dan vraag je je toch af hoe ze aan die oppervlakte komen...

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/zele/9240/9444998?searchId=619fc584d43b9

Terug
Bovenaan