Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Ook huisje gekocht hier, en ook 30k onder de vraagprijs 🥳.🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳

En natuurlijk komen er nu juist 3 dingen op de markt die beter gelegen zijn (maar wel veel slechter huis) :mad:.

Oei, onder de vraagprijs? Scheelt er iets mee? Tegenwoordig moet je minstens 50k boven de vraagprijs gaan als je een deal wil doen.
Het is een huis met nog redelijk wat werk aan maar dat toch zeker bewoonbaar is, ik denk dat dit potentieel veel kopers afschrikt die eerder iets afgelekt en instapklaar zoeken. Wij waren gewoon heel gecharmeerd door het huis, de ligging, de grond en de sfeer die het uitstraalde. We zijn er ons van bewust dat er zeker nog opfrissingswerken nodig zijn, maar (momenteel) zijn we nog maar met 2, dus we hebben ruim de tijd om dat te doen.

Het is een huis met nog redelijk wat werk aan maar dat toch zeker bewoonbaar is, ik denk dat dit potentieel veel kopers afschrikt die eerder iets afgelekt en instapklaar zoeken. Wij waren gewoon heel gecharmeerd door het huis, de ligging, de grond en de sfeer die het uitstraalde. We zijn er ons van bewust dat er zeker nog opfrissingswerken nodig zijn, maar (momenteel) zijn we nog maar met 2, dus we hebben ruim de tijd om dat te doen.
Proficiat! Heb je wat fotos?

Ziet er prima uit. Zo zie je maar dat de ouderdom van woonst niet zoveel uitmaakt als ze goed onderhouden werd.

Registratierechten bij aankoop van huis of appartement dalen van 6 naar 3 procent​

allez goed getimed door te kopen in 2020. Naast woonbonus gegrepen en nog goed gesponsord door de 6% te betalen.

Goed voor toekomstige kopers wel, al vrees ik dat het zich toch weer gaat vertalen in een stijging van de aankoopprijs.

Registratierechten bij aankoop van huis of appartement dalen van 6 naar 3 procent​

allez goed getimed door te kopen in 2020. Naast woonbonus gegrepen en nog goed gesponsord door de 6% te betalen.

Goed voor toekomstige kopers wel, al vrees ik dat het zich toch weer gaat vertalen in een stijging van de aankoopprijs.
Hier ook gekocht in 2021, join the club!
Enige voordeel aan (hoge) registratie rechten is dat het de speculatie van snelle aan/verkoop wat tegenhield. Met lagere RR gaan we meer richting een markt zoals NL.

Volgens mij zit er een serieuze rentestijging aan te komen om de inflatie te drukken en willen ze hiermee voorkomen dat de bubbel barst.

Hier ook gekocht in 2021, join the club!
Enige voordeel aan (hoge) registratie rechten is dat het de speculatie van snelle aan/verkoop wat tegenhield. Met lagere RR gaan we meer richting een markt zoals NL.

Groot verschil met tweede woning:

Wie in Vlaanderen een appartement of huis aankoopt om zelf in te gaan wonen, zal binnenkort nog maar 3 in plaats van 6 procent registratierechten op die aankoop moeten betalen.
Voor de aankoop van een tweede woning, zouden de registratierechten dan stijgen van 10 naar 12 procent.

Terug
Bovenaan