Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Voor het vocht : eens polsen bij de buren kan al veel duidelijkheid brengen.

Voor de rest : het is een huis van 59, dan lijken me dat ècht wel kleine zaken hoor waar je nu over "valt". Vele daarvan zal ook een nieuwbouw hebben (schilderen, kleine prutsen, zelf nog een badkamer installeren als er al 1 aanwezig is, geen verlichting,...)

Injecteren van 1 muur: 1500 euro
Badkamer afwerken: 10-15k
Ramen vervangen hangt af van de grootte en luxe maar ik was 1000 euro per raam kwijt voor een doorsnee venster van 120cm op 70cm ongeveer.

Iemand zijn mening over volgend huis in Antwerpen?

Link
Tof huis!

Als je een huis met garage zoekt in Antwerpen, is een bel etage helaas onvermijdelijk. Maar dat heeft toch wel aantal nadelen:
- minder genot van tuin (gelukkig hier wel nog een terrasje op de verdieping)
- gelijlvloerse ruimte is dikwijls een beetje verloren ruimte (keldergevoel)
- boodschappen de trap opsleuren
...

Ook wel vreemd dat de eigenaar de renovatie niet mooi afwerkt alvorens te verkopen? Het lijken me eerder kleine zaken. Zo'n onafgewerkte staat schrikt toch veel potentiële kopers af? Hebben ze een reden gegeven voor de verkoop?

Tof huis!

Als je een huis met garage zoekt in Antwerpen, is een bel etage helaas onvermijdelijk. Maar dat heeft toch wel aantal nadelen:
- minder genot van tuin (gelukkig hier wel nog een terrasje op de verdieping)
- gelijlvloerse ruimte is dikwijls een beetje verloren ruimte (keldergevoel)
- boodschappen de trap opsleuren
...

Ook wel vreemd dat de eigenaar de renovatie niet mooi afwerkt alvorens te verkopen? Het lijken me eerder kleine zaken. Zo'n onafgewerkte staat schrikt toch veel potentiële kopers af? Hebben ze een reden gegeven voor de verkoop?
Een garage was eigenlijk geen vereiste, dit is het eerste huis dat we zijn gaan bekijken dat er eentje had. Het is wel heel mooi meegenomen!
Terras x tuin zijn voor ons groot genoeg en de gelijkvloerse ruimte zou geschikt zijn voor de praktijk. Puur qua grootte zijn de ruimtes in orde voor ons.

Awel ja, dat viel ons ook op. De eigenaar had blijkbaar aan de makelaar gevraagd wat hij nog moest aanpassen alvorens het te koop te zetten en dan heeft hij hier en daar iets laten doen. Die douche + toiletten zijn bv. nieuw. Hier en daar opnieuw bezet, elektriciteit vernieuwd, ... Er zou nog wel onderhandeld kunnen worden over eventuele kleine werken die de eigenaar kan laten uitvoeren.

Hij ging weg omdat het te groot voor hem was. Hij woonde er alleen.

Voor het vocht : eens polsen bij de buren kan al veel duidelijkheid brengen.

Voor de rest : het is een huis van 59, dan lijken me dat ècht wel kleine zaken hoor waar je nu over "valt". Vele daarvan zal ook een nieuwbouw hebben (schilderen, kleine prutsen, zelf nog een badkamer installeren als er al 1 aanwezig is, geen verlichting,...)

Injecteren van 1 muur: 1500 euro
Badkamer afwerken: 10-15k
Ramen vervangen hangt af van de grootte en luxe maar ik was 1000 euro per raam kwijt voor een doorsnee venster van 120cm op 70cm ongeveer.
Nu ik er over nadenk, zijn het inderdaad geen heel grote problemen. Enkel dat vocht wil ik zeker laten nakijken. Na drie jaar vochtproblemen te hebben gehad in het huidige appartement :headshake:

Onze zoektocht duurt gewoon al zeer lang en goede huizen zijn vaak zéér snel weg (vaak binnen de week in deze regio). Aangezien het zo snel moet gaan en het toch wat geld kost, wil ik graag een zeker gevoel hebben alvorens ik een bod doe. Maar ik snap ook wel dat het zelden 100% je goesting en/of afgewerkt zal zijn. Als de prijs volgens jullie en anderen correct is, willen wij dit wel overwegen.

Een garage was eigenlijk geen vereiste, dit is het eerste huis dat we zijn gaan bekijken dat er eentje had. Het is wel heel mooi meegenomen!
Terras x tuin zijn voor ons groot genoeg en de gelijkvloerse ruimte zou geschikt zijn voor de praktijk. Puur qua grootte zijn de ruimtes in orde voor ons.

Awel ja, dat viel ons ook op. De eigenaar had blijkbaar aan de makelaar gevraagd wat hij nog moest aanpassen alvorens het te koop te zetten en dan heeft hij hier en daar iets laten doen. Die douche + toiletten zijn bv. nieuw. Hier en daar opnieuw bezet, elektriciteit vernieuwd, ... Er zou nog wel onderhandeld kunnen worden over eventuele kleine werken die de eigenaar kan laten uitvoeren.

Hij ging weg omdat het te groot voor hem was. Hij woonde er alleen.

Nu ik er over nadenk, zijn het inderdaad geen heel grote problemen. Enkel dat vocht wil ik zeker laten nakijken. Na drie jaar vochtproblemen te hebben gehad in het huidige appartement :headshake:

Onze zoektocht duurt gewoon al zeer lang en goede huizen zijn vaak zéér snel weg (vaak binnen de week in deze regio). Aangezien het zo snel moet gaan en het toch wat geld kost, wil ik graag een zeker gevoel hebben alvorens ik een bod doe. Maar ik snap ook wel dat het zelden 100% je goesting en/of afgewerkt zal zijn. Als de prijs volgens jullie en anderen correct is, willen wij dit wel overwegen.
Ik heb een goede 15 jaar in een oud verbouwd herenhuis gewoond midden in een stedelijke kern. Ook daar waren er in de kelder een paar vochtplekken die nooit zijn weggegaan maar ook nooit groter zijn geworden (of effectief beginnen lekken). Zo'n vochtplek hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn.

Het huis vind ik eigenlijk goed geprijsd voor de oppervlakte die je krijgt. Ok er is nog wat afwerkingswerk maar veel lijkt dat niet zijn... Volgens mij is de vloer van travertin (die tegel), mogelijk nog de originele dus die zal na al die jaren wel een kras of barst hebben. Travertin tegels zal je zelden tegenkomen in nieuwbouwwoningen van dat budget, dat is onbetaalbaar... Er ligt ook parket en geen laminaat. De materialen, voor zover te zien of foto, zijn degelijk. Ziet er ook nog's goed uit. Je hebt buitenruimte, parking (en garage), grote binnenruimtes, ligging is goed voor jullie en past ruimschoots binnen budget ... Ik zou precies niet teveel twijfelen als jullie het graag zien. Ik lees dat het jullie smaak niet is (de keuken en tegels)... Persoonlijk vind ik dat net zeer mooie features van dat huis. Als die vloer effectief marmer is dan zou ik die precies toch niet snel vervangen :)

De zaken die je opsomt zijn echt wel details en met het budget dat overschiet zeer vlotjes aan te pakken.

Link

Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een huis in Antwerpen. Dit ligt net buiten de singel en is qua ligging (werk + vrienden/familie in de Kempen) voor ons ideaal.

Het is ruim en heeft alles wat we nodig hadden - Grote ruimtes (o.a. praktijk voor vriendin), parking (3 mogelijke plaatsen), terras en tuin. Inrichting is niet overal onze smaak, maar dat valt aan te passen (tegels, keuken, ...).

We zijn net ter plaatste gaan kijken met een makelaar en er zijn mij toch enkele zaken opgevallen waarover ik twijfel. Wij kennen er beiden wel zeer weinig van.

- De bureaukamer ligt deels onder de grond. Je zag een kleine vochtvlek op de muur. Volgens de makelaar is dit al jaren zo en wordt het niet erger, dit zou op te lossen zijn met injecties. Muur voelde niet nat aan. Ik woon momenteel in een appartement met een lekkend terras en het laatste wat ik wil is verhuizen naar een nieuwe woning met nieuwe vochtproblemen.

- Er is een nieuwe douche (beneden) + twee toiletten geplaatst. De echte badkamer bovenaan, die niet te zien is op de website, is echter onafgewerkt. Alle leidingen liggen er, maar al het meubilair + tegels moeten nog worden geplaatst. Dat wordt dus een kost voor ons.

- 3 bovenste ramen zijn enkel glas. In één van de ramen zitten barsten.

- Kleine mankementen zoals gat in een tegel, spots die half en half hangen, nog te plaatsen kast onder de pompbak, ergens mist een deur, er moet nog veel geschilderd worden, ...

Mijn vriendin is zeer enthousiast, en ik aanvankelijk ook. Maar ik heb het gevoel dat de vraagprijs misschien toch net te veel is? We kunnen natuurlijk op schortende voorwaarden gebruiken. 500 000 is ons max budget inclusief extra kosten etc. We hebben al wat huizen gaan bekijken, maar vaak zijn ze net te klein of te duur voor wat ze zijn, in onze ogen.

Mooi huis! Enkel een leuke hoge haag in de tuin ontbreekt nog ;)

Al 2155 keer bekeken en 48 keer bewaard op Immoweb. Ben benieuwd voor hoeveel het verkocht zal worden.

445k vraagprijs, ik gok dat het voor rond de 480K zal wegzijn. Gok gebaseerd op wetenschappelijk onderbuik - en fingerspitzengefühl

Want in een tuin van 7m breed wil je langs beide kanten op 2m van de kant een hoge haag zodat je nog 3m over hebt?

Ben gene tuinarchitect, gwn een haagliefhebber. ;) Alleszins een hogere afscheiding om die hangar van de buren niet te moeten zien. Mss lindebomen? Of iets hogere houten panelen. Zal wel een mouw aan te passen zijn

Zo, de 4 elektrische rolluiken, hefschuifdeur ipv schuifraam en achterdeur met glas ernaast ipv raam aan de keuken zijn besteld, 5200€ incl. Btw :whistle:
Voordeur ook gekozen. Volgende week eens gaan kijken voor de sectionaalpoort.

Maar goed, ik wist dat er wel wat ging bijkomen en ik heb nog over van mijn initieel budget en kan wel nog paar duizend hoger gaan als het moet. Liever nu een proper afgewerkte woning met inbouwrolluiken dan achteraf buiten aan de gevel van die lelijke rolluikbakken moeten hangen.

Link

Ik heb een 6-tal jaar geleden in deze buurt gewoond. Op Streetview kan je een foto zien van hoe het er oorspronkelijk uit zag voor de schilderwerken. Qua buurt was dat toen zeker meer dan OK, je bent overal dichtbij en heel wat winkels in de buurt, er is ook een school in die straat, maar wat vond je van het geluid van de ring? Dit zal wel op meerdere plaatsen in Antwerpen zijn, en afhankelijk van isolatie/ramen in de woning, en hoe je hier zelf tegenover staat (je zit anderzijds niet ver van een oprit), maar ik vond het persoonlijk na een aantal jaar persoonlijk toch storend om in tuin/terras te zitten. 10 jaar geleden kostte een volledig te renoveren bel-etage daar al 300k, dus de prijs lijkt me wel meer dan OK gezien de renovatie. Zeker omdat er ook een garage bij zit, wat toch wel handig is daar in de buurt.

weinig beweging hier in de buurt op immo-gebied. hetgeen interessant is is rap weg en de rest blijft er maanden op staan.

weinig beweging hier in de buurt op immo-gebied. hetgeen interessant is is rap weg en de rest blijft er maanden op staan.
Als je al een jaartje aan het zoeken bent zie je ineens panden erop staan die al eens weg waren. Dan bekijk je de foto's en zie je een half gemetste muur erbij staan en "modern gerenoveerd"

That relationship didn't last :D

Meestal ook wel met de verwachting dat ze elke euro dat ze er al in gestoken hebben ook terug uit gaan krijgen. maar als je daarin wilt gaan moet het ofwel helemaal je zin zijn, ofwel ben je die nieuwe boel terug uit aan het breken

Wat ga je doen? Ze tegen elkaar uitspelen of first come first serve?
In principe mag je als particulier zelf de kopers niet laten opbieden tegen elkaar:

Ik vraag me wel af 1) hoe dit concreet gecontroleerd wordt (waarschijnlijk enkel als je met een misnoegde kandidaat-koper zit die klacht indient) en 2) wat de strafmaat is.

"Niet openbaar bieden".

Ik ben niet snugger genoeg om dat te snappen. Hoe moet een verkoop dan exact gaan?

Je hebt een vraagprijs en de eerste die er 50k onder biedt, die krijgt het? Of je hebt 2 die hetzelfde bieden, wat dan?

Klinkt gewoon biddit die markt voor zichzelf wil creeren.

Je bent toch nog steeds eigenaar zeker en kiest aan wie ge verkoopt en aan wie niet ? Alhoewel in ons land wordt zelfs dat uitgehold.

Terug
Bovenaan