Iemand zijn mening over volgend huis in Antwerpen?
Link
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een huis in Antwerpen. Dit ligt net buiten de singel en is qua ligging (werk + vrienden/familie in de Kempen) voor ons ideaal.
Het is ruim en heeft alles wat we nodig hadden - Grote ruimtes (o.a. praktijk voor vriendin), parking (3 mogelijke plaatsen), terras en tuin. Inrichting is niet overal onze smaak, maar dat valt aan te passen (tegels, keuken, ...).
We zijn net ter plaatste gaan kijken met een makelaar en er zijn mij toch enkele zaken opgevallen waarover ik twijfel. Wij kennen er beiden wel zeer weinig van.
- De bureaukamer ligt deels onder de grond. Je zag een kleine vochtvlek op de muur. Volgens de makelaar is dit al jaren zo en wordt het niet erger, dit zou op te lossen zijn met injecties. Muur voelde niet nat aan. Ik woon momenteel in een appartement met een lekkend terras en het laatste wat ik wil is verhuizen naar een nieuwe woning met nieuwe vochtproblemen.
- Er is een nieuwe douche (beneden) + twee toiletten geplaatst. De echte badkamer bovenaan, die niet te zien is op de website, is echter onafgewerkt. Alle leidingen liggen er, maar al het meubilair + tegels moeten nog worden geplaatst. Dat wordt dus een kost voor ons.
- 3 bovenste ramen zijn enkel glas. In één van de ramen zitten barsten.
- Kleine mankementen zoals gat in een tegel, spots die half en half hangen, nog te plaatsen kast onder de pompbak, ergens mist een deur, er moet nog veel geschilderd worden, ...
Mijn vriendin is zeer enthousiast, en ik aanvankelijk ook. Maar ik heb het gevoel dat de vraagprijs misschien toch net te veel is? We kunnen natuurlijk op schortende voorwaarden gebruiken. 500 000 is ons max budget inclusief extra kosten etc. We hebben al wat huizen gaan bekijken, maar vaak zijn ze net te klein of te duur voor wat ze zijn, in onze ogen.