Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Dat dacht ik ook maar hij zei van niet (want ze waren van plan dat eerst te verhuren voor paar jaar), huis was van jaren 70.
Mss dat er sociale woningen niet vanuit vmws zijn maar vanuit de gemeente bv met andere regels?
Ons huis is ook gezet als sociale koopwoning in de jaren 70. De regels rond verbouwingen, voortuin, gebruik etc. staan allemaal in onze akte vermeld. Ze zijn wel 'maar' 30 jaar geldig en op dit moment dus niet meer van toepassing...

Best meerdere keren tussen 16u en 22u 😉

En als er een ouder iemand ostentatief haar/zijn gordijn wegtrekt om je priemend aan te staren: DAAR moet je aanbellen, charmeren en navragen naar de buurt! 😇

(ik weet nog dat een vriendje bij me thuis ging komen, was toen al 22 of zo, en ik had 'm gewaarschuwd voor de priemende buur. Die hoorde elke auto en in een doodlopend straatje hoor je er niet zo veel natuurlijk... Nog voor hij de 8m van zijn auto naar de voordeur had afgelegd, had hij meneer zure gluurder al gespot. Hij dacht dat ik een grapje had gemaakt en kon alleen maar "whatthafack?!?" uitbrengen. Bespaart een mens natuurlijk wel een verisure alarm! 😂😂😂)
Vreselijk om in zo'n buurt te wonen waar mensen schijnbaar niets beters te doen hebben dan anderen in de gaten houden. Waar houden mensen zich toch mee bezig.

Die tuin is een gigantische troef, alsook de afstand t.o.v. uw buren. Hij is mij wel iets te aangelegd / proper / fancy / weinig wild.
Maar gelukkig is het makkelijker & goedkoper om dingen te verwilderen, dan om dingen meer fancy te maken :laugh:.

Ferm 'tuinhuis'. Altijd leuk om ook eens een hoogwaardig afgewerkte fermette te zien die mee is met zijn tijd.

Amai, vandaag toch stevig geschrokken van de stijging in de houtprijs. Vorig jaar in de zomer een tuinhuis gezet en voor het dak een paar platen eliottis pine gebruikt. 22€/plaat.
Schoonvader gisteren zo 1 plaat gaan halen (zelfde korting, zelfde winkel): 64€

Dat haalt toch de volledig houtskeletbouw sector onderuit?

Amai, vandaag toch stevig geschrokken van de stijging in de houtprijs. Vorig jaar in de zomer een tuinhuis gezet en voor het dak een paar platen eliottis pine gebruikt. 22€/plaat.
Schoonvader gisteren zo 1 plaat gaan halen (zelfde korting, zelfde winkel): 64€

Dat haalt toch de volledig houtskeletbouw sector onderuit?
Vandaag gehoord na het fietsen, dezelfde zomaar osb vorig jaar 5e. Nu 15e...

Duur en oud(er) huis, maar wel degelijk gebouwd en goed onderhouden. Super veel ruimte, maar niet altijd even goed opgedeeld.
Wel mooi :love:

Dat is wel een heel rustige straat, het enige "lawaai" dat ik me kan inbeelden daar is van het vondelpark dat er pal achter ligt, een typische woonwijk. Ik heb zelf enkele jaren in de gemeente gewoond, met wat geluk zijn de wegenwerken binnenkort ook gedaan voor de volgende 10 jaar dat je niet oneindig lang moet rondrijden om naar de bakker te gaan. :D

Ki is niet wat je moet betalen he, op dat bedrag wordt het berekend, en dan krijg je nog kortingen als je kinderen hebt en zo.
Weet ik, maar het geeft wel een indicatie. Daarom dat ik een range gaf, omdat ik niet echt weet wat het exacte bedrag is dat je moet neerleggen.

Daar ik geen idee heb wat de juiste conversiefactor is. Nam ik dan ook maar die range. Gebaseerd op het feit dat ik met een KI van 1008, Een aanslagbiljet van 996€ in mijn bus kreeg.

Weet ik, maar het geeft wel een indicatie. Daarom dat ik een range gaf, omdat ik niet echt weet wat het exacte bedrag is dat je moet neerleggen.

Daar ik geen idee heb wat de juiste conversiefactor is. Nam ik dan ook maar die range. Gebaseerd op het feit dat ik met een KI van 1008, Een aanslagbiljet van 996€ in mijn bus kreeg.
En ik moet maar 530 euro betalen voor een ki > 1000

Terug
Bovenaan