We gaan rechtover een privepark wonen, tussen de boerderijen. Vrijstaande woningen. Onze ‘privé’ gaat sowieso meer gerespecteerd worden. Een woonwijk is leuk de eerste jaren, ik hoor dat nu bij collega’s die net gebouwd hebben in een verkaveling, allemaal jonge mensen, de kindjes spelen samen etc… maar na verloop van tijd en zeker met corona ga je op elkaars lip leven. Je ziet alles van elkaar, weet wanneer iemand vertrekt, toekomt, eet, feestje geeft etc. Bij ons in de wijk is er veel wrevel en verdragen de meesten nog bitter weinig van elkaar. Onze hond komt amper nog buiten in de tuin, 1 blafke op een voorbijganger en de bedreigingen vliegen u om de oren. Mijn buren hadden een haan, daar is 2 keer een bloempot naartoe gesmeten geweest door 1 van de buren. Mijn vriend had zich door werken aan mijn oprit even op de openbare parkeerruimte van de wijk gezet. Savonds na de werken zijn wagen niet meer verzet naar mijn oprit omdat we zoiets hadden van ‘buhh er is plek genoeg en morgenvroeg moeten we die weer verzetten’. Onmiddellijk briefje onder de ruitenwisser dat persoon x met 2 inwonende volwassen kinderen en daardoor 4 wagens zijn wagen niet kwijt kon (op verdorie openbaar terrein!). Dat is van ons kent ons en je moest er maar mee rekening houden dat wij 4 wagens hebben terwijl iedereen recht heeft daar te staan. Ik vind dat niet normaal..
Vrienden hebben in dezelfde gemeente in een andere verkaveling gebouwd, die vonden dat eerst ook fijn maar 7 jaar later verschrikkelijk.
We zijn paar keer gaan wandelen rond onze bouwgrond. Het zit er met de boerderijen/maneges vol met honden, die blaffen geregeld naar elkaar. Dat is er normaal en ok. Het is ok dat een haan kraait of een koe loeit. Bij ons moet je u onmiddellijk doodschamen. Een hond die van smorgens vroeg tot svavonds laat zit te huilen of blaffen is niet ok, maar een waarschuwende blaf naar een nieuwe onbekende voorbijganger is doodnormaal.
Ik denk niet dat je vanuit Berlare op 10 min op de E40 zit. Je zal door best wat drukke punten moeten, reken eerder 20-30 min. We zijn zelf ook naar een bestaande woning in Berlare gaan kijken, prachtige buurt, zalige woning maar de ligging tegenover de verbindingswegen was een grote afknapper.