Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Ik heb een half-open nieuwbouw op het oog met tuin naar het Noorden (beetje Noord-Oosten eigenlijk) gericht. Iemand ervaring mee met een tuin op het Noorden ? Heb je nog voldoende lichtinval (niet te donker in huis ?) ? In de zomer 's avonds toch zon uit het Westen in de tuin. Het gaat over LOT 3.

CEg4oqr.jpg

iWuXfOS.jpg

gPSjNWZ.jpg

OGIeVqY.jpg

Mijn oog is er op gevallen door de ruime bewoonbare opp. van 230m² en de prijs-kwaliteitverhouding. Ben niet zo voor die Durabrik woningskes van 130m² bewoonbare opp. waar je praktisch niks van ruimte hebt om iets te doen.

Indicatie prijs/lastenboek (budget tegels/keuken/badkamer/...)?

Echter geen idee waarom je de vgl maakt met Durabrik?
Oppervlakte van bv woonkamer (excl keuken) van 3m90 op 7m70 is toch ook niet zo overdreven?
en je verliest ook nog eens 10 cm in de breedte door het plakwerk.

edit: verder geen opm, nieuwbouw is tegenwoordig nu eenmaal niet meer zo royaal groot.
En ik sluit aan bij @Renegadexxripxx : van de zolder de master bedroom maken en alle aansluitingen daar ook voorzien. Eventueel nog een Velux (of2 indien plaats gezien zonnepanelen) voorzien op de zolder ook. Lichtinval heb je nooit teveel.

Ik heb een half-open nieuwbouw op het oog met tuin naar het Noorden (beetje Noord-Oosten eigenlijk) gericht. Iemand ervaring mee met een tuin op het Noorden ? Heb je nog voldoende lichtinval (niet te donker in huis ?) ? In de zomer 's avonds toch zon uit het Westen in de tuin. Het gaat over LOT 3.

CEg4oqr.jpg

iWuXfOS.jpg

gPSjNWZ.jpg

OGIeVqY.jpg

Mijn oog is er op gevallen door de ruime bewoonbare opp. van 230m² en de prijs-kwaliteitverhouding. Ben niet zo voor die Durabrik woningskes van 130m² bewoonbare opp. waar je praktisch niks van ruimte hebt om iets te doen.
Mijn huidige woning ligt op het noord-oosten. Voordeel: koele woonkamer in de zomermaanden. Mijn terras ligt achteraan in de tuin met een pad van de living naar het terras. Het is doenbaar maar s’avonds kan je maar zeer beperkte periode van het jaar buiten in de zon/warmte zitten.

CEg4oqr.jpg

iWuXfOS.jpg

gPSjNWZ.jpg

OGIeVqY.jpg

Bij ons ligt de woonkamer ook op het Noord-Oosten. Het grootste voordeel vind ik dat je lekker veel ramen kunt steken (want ramen geven niet alleen lichten maar ook zichten) zonder dat je last hebt van de verzengende hitte in de zomer.

De zoektocht naar een nieuwe woonst is officieel afgerond 😊.
Binnen 2 jaar kan ik hopelijk mijn intrek nemen in volgende nieuwbouw:
Nu even genieten van de vakantie en dan kan de stormloop aan materiaalkeuze beginnen :clap:.

De zoektocht naar een nieuwe woonst is officieel afgerond 😊.
Binnen 2 jaar kan ik hopelijk mijn intrek nemen in volgende nieuwbouw:
Nu even genieten van de vakantie en dan kan de stormloop aan materiaalkeuze beginnen :clap:.
Zelfde firma als hier (en groot deel van de wijk) gebouwd heeft.
Hoop dat je nog budget extra hebt want de basis was imo maar pover bij hen :p

Jaja we hebben ruim gerekend, ook vastgesteld dat de basis vree onder die van andere bouwfirma’s lag. Maar in die regio vinden we nooit meer een bouwgrond die goedkoper uitvalt. Hij is opnieuw vrijgekomen na een scheiding. Keuken, toiletjes en badkamers hebben we ook uit de offerte gehaald en doen we rechtstreeks via de firma van vrienden (aan kortingprijzen en zonder de marge van Splendid). Nemen ook eigen architect om alles op te volgen.

Jaja we hebben ruim gerekend, ook vastgesteld dat de basis vree onder die van andere bouwfirma’s lag. Maar in die regio vinden we nooit meer een bouwgrond die goedkoper uitvalt. Hij is opnieuw vrijgekomen na een scheiding. Keuken, toiletjes en badkamers hebben we ook uit de offerte gehaald en doen we rechtstreeks via de firma van vrienden (aan kortingprijzen en zonder de marge van Splendid). Nemen ook eigen architect om alles op te volgen.
Keuken was gewoon wat je als particulier altijd krijgt (en sanitair eigenlijk ook want daar hebben we voor gekeken maar was nergens korting tenzij je zelf dingen doet).
Basis was idd lager dan andere firma hier die paar huizen in de wijk heeft gezet maar dat zie je ook aan de prijs die was bij de andere meteen stuk meer en als je aanpaste zodat alles hetzelfde was als bij de andere kwam je niet duurder uit

Ga je dan extra architect nemen want ze hebben zelf ook geen architecten in dienst bij mijn weten (dat was een zelfstandig architect die ook andere zaken deed en daarover had ik niet te klagen, zelfs in zijn verlof in Cuba kon ik die bereiken :p)

Ging net vragen of dit inclusief was. Maakt de prijs te begrijpen (gezien dit dus een vanaf prijs is)

Op zich wel een toplocatie en mooi perceel!
Zou iamhollywood stiekem Flo zijn van blind gekocht?
Vlaamse Rand, wit blokje, meer dan 500k,... :unsure:

Ging net vragen of dit inclusief was. Maakt de prijs te begrijpen (gezien dit dus een vanaf prijs is)

Op zich wel een toplocatie en mooi perceel!
Op papier kunnen ze een huis zetten voor die prijs all in (nou ja paar kosten geschat en mss nog een beerput die verplicht is in de gemeente) :p

Gefeliciteerd!

Alleen gekocht of samen met je partner?
Spannend aan de ene kant, maar waarschijnlijk ook een giga opluchting dat de zoektocht eindelijk afgelopen is! 🥳

Okay, al 3 woningen die (door)verkocht zijn/te koop staan in de verkaveling waar ik heb gebouwen. En 1 verhuurd.
3 echtscheidingen en 1 koppel die naar buitenland is vertrokken.
Allen opgeleverd 2020.

er rust hier een vloek op -_-

Keuken was gewoon wat je als particulier altijd krijgt (en sanitair eigenlijk ook want daar hebben we voor gekeken maar was nergens korting tenzij je zelf dingen doet).
Basis was idd lager dan andere firma hier die paar huizen in de wijk heeft gezet maar dat zie je ook aan de prijs die was bij de andere meteen stuk meer en als je aanpaste zodat alles hetzelfde was als bij de andere kwam je niet duurder uit

Ga je dan extra architect nemen want ze hebben zelf ook geen architecten in dienst bij mijn weten (dat was een zelfstandig architect die ook andere zaken deed en daarover had ik niet te klagen, zelfs in zijn verlof in Cuba kon ik die bereiken :p)
Ze zoeken inderdaad een externe architect in de regio die het plan tekent. Wij gaan met diezelfde architect nog een afzonderlijke overeenkomst aan om ons van a tot z bij te staan en de werf op te volgen. We zijn ons ervan bewust dat het eindplaatje veel hoger gaat stranden dan hetgeen geafficheerd staat maar we zien het als een investering in de toekomst. Vrijwel iedereen adviseert ons dat de prijzen die regio gaan exploderen. Iedereen wil na corona Brussel centrum ontvluchten maar ook weer net niet te ver..

Zelf ga ik er mijn boekhoudkantoor onderbrengen, plan wordt er naar aangepast. Die regio is ideaal om uit verder te groeien, as Brussel-Antwerpen-Mechelen-Leuven is in handbereik.

Alleen gekocht of samen met je partner?
Spannend aan de ene kant, maar waarschijnlijk ook een giga opluchting dat de zoektocht eindelijk afgelopen is! 🥳
Thanks. Uiteindelijk toch samen. Wouden elk apart iets kopen, maar praktisch werd dat toch moeilijk. Waar ga je dan gaan wonen, hoe zet je dat op papier. In de praktijk zijn wij sowieso dagelijks samen, zijn woonst wordt enkel betreed om de planten te gaan water geven :p. Samen konden we ook meer onze droomwoning realiseren. Mijn woning was ergens wel ruim genoeg maar hij wou iets waar hij ook zijn stempel op kon drukken. Met dit project zat de vibe onmiddellijk goed, wij hebben na ons 2e bezoek letterlijk geen oog dicht gedaan. Hele nacht pro’s en contra’s liggen afwegen, tekenen, rekenen. Met de druk dat een advocatenkoppel ook ver in de running zaten om hun kantoor er te starten. Blij dat we immoweb kunnen opbergen 😃. De effectieve verhuis zal wel pas voor binnen dik anderhalf jaar zijn.

hmm topligging maar o zo duur :cry:
Bwa topligging is relatief. Als je van rust houdt mss maar je zit wel met Werchter festival vlakbij

De effectieve verhuis zal wel pas voor binnen dik anderhalf jaar zijn.
Maak er maar 2 jaar van :p

Terug
Bovenaan