Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Een betonpaal, betonvoet met houten panelen zie je nog heel veel hoor. Dat is heel stevig en geeft vanaf moment één privacy en vergt weinig onderhoud.

Draadafsluiting met strips ingeweven is toch niet alles. En heidematten moet je ook voor zijn.

Maar het is wel de duurste optie. De reden waarom vele draad nemen is omdat het goedkoop is
Hier moet je niet afkomen met iets anders dan een groene haag, is al enkele jaren opgelegd.

In uw dorp leven ze nog in 1930 of hoe moet ik dat zien? :p
Enkel een groene haag, ja zekerheid van werk heb je dan wel :p
Bij ons mag de haag (mag trouwens ook geen betonplaat zijn) aan de straatkant niet hoger zijn dan 1,8m en uw voortuin mag max. 50% verhard zijn. Staat zo in de verkavelingsvoorschriften van 1995. Zo raar is het dus niet wat hij zegt.

Bij ons mag de haag (mag trouwens ook geen betonplaat zijn) aan de straatkant niet hoger zijn dan 1,8m en uw voortuin mag max. 50% verhard zijn. Staat zo in de verkavelingsvoorschriften van 1995. Zo raar is het dus niet wat hij zegt.
Hier is het zelfs maar 1/3de verharden. Maar enkel maar een groene haag als afsluiting is wel bruut.
Nu bon die verkavelingsvoorschriften allemaal goed en wel hoor. Maar weinig Vlamingen trekken zich hier iets van aan, en de controle hierop is ook veel te laks.

In uw dorp leven ze nog in 1930 of hoe moet ik dat zien? :p
Enkel een groene haag, ja zekerheid van werk heb je dan wel :p
In 1930 en lang erna mocht je doen wat je wou. Maar de laatste jaren moet alles groen zijn en inderdaad ook zo weinig mogelijk verharding. Hier mag je 30% verharden maar moet waterdoorlatend zijn, dus standaard klinkers enzo mag niet. Het zou me ook verwonderen dat dit alleen hier zo is.

Hier is het zelfs maar 1/3de verharden. Maar enkel maar een groene haag als afsluiting is wel bruut.
Nu bon die verkavelingsvoorschriften allemaal goed en wel hoor. Maar weinig Vlamingen trekken zich hier iets van aan, en de controle hierop is ook veel te laks.
Wacht tot je een buur hebt zoals ene Mac-BC. Kun je het gaan uitleggen. Aan de andere kant, achteraf gaan janken om het te moeten afbreken als het op papier staat dat het niet mag is ook wat zielig natuurlijk. Regels zijn er om met momenten overtreden te worden. Draag dan wel de consequenties.

Hier moet je niet afkomen met iets anders dan een groene haag, is al enkele jaren opgelegd.
Hier is artificiële erfscheiding ook beschreven als 'dient vermeden te worden', 90 % heeft draad.

Verharding mag max 40% zijn voor het huis maar ook dat hebben vele genegeerd (11-12m breed dus dat is dan max 5m maar sommige hebben oprit voor dubbele auto en pad naar voordeur bv).

En dan staan ze versteld op dagen als vandaag dat er overstromingen zijn of dat er superhete dagen zijn...

Het waren bewogen dagen deze week.

We hebben ons nieuw bouwplannen ingediend in omgevingsloket. Zeer blij uiteraard.

En vandaag mijn woning verkocht ( akkoord gegaan met een bod en naar notaris gebeld om alles in gang te zetten).
Toch een dubbel gevoel, zeer blij, maar ook wat triest. Ook wel vervelend om al de andere mensen te laten weten dat hun bod niet aanvaard werd.

Ze zitten hele nieuwe wijken te trekken en dan gaan ze klagen over wat stenen op uw oprit ? Alsof dat het verschil zal maken met de 104 huizen en 12 straten die ze getrokken hebben ?

beetje hypocriet maar bon.

Ze zitten hele nieuwe wijken te trekken en dan gaan ze klagen over wat stenen op uw oprit ? Alsof dat het verschil zal maken met de 104 huizen en 12 straten die ze getrokken hebben ?

beetje hypocriet maar bon.
Die 104 huizen hebben normaal regenwaterput en infiltratieput zodat water niet naar afvoer gaat maar naar de grond.

Standaard mailtje. Een e-mailadres in de header en de rest in BCC., Works like a charm.
Nee dat wou ik niet doen.

Ik had met iedereen wel een goede klik en iedereen vond het ook een zeer leuke rondleiding. (zelf vond ik het ook zeer fijn)
Vele kwamen dan ook met hun kinderen en die waren dan ook onder de indruk van hun eventuele slaapkamers. Toen we naar de kelder gingen, zagen ze allemaal één voor één een groot speelparadijs.
Dus vind ik het wel wat zonde om hun slecht nieuws te moeten melden . Maar ja, hoogste bod wint nu eenmaal.

Ik heb dan ook iedereen apart een mail gestuurd die gebaseerd was op hun ervaring van de rondleiding en de tekst dat ze bij het bod hebben geplaatst.
Iedereen heeft dan achteraf nog een mailtje gestuurd dat ze wilde benadrukken dat ze het echt aangenaam huisbezoek vonden en ons ook veel succes wenste met de bouw en een vlotte verkoop.

M

En dan staan ze versteld op dagen als vandaag dat er overstromingen zijn of dat er superhete dagen zijn...
We moeten ook wel een beetje serieus blijven die extra verharding gaat echt het verschil niet maken.
Zolang je niet overdrijft. Vaak gaat het over recente woningen dan met regenput en infiltratie, dus die belasten de RWA niet zo hard.
Heel uw vooruit verharden ja sorry dat men dit niet toelaat dat begrijp ik. Maar 1/3de en dan nog volledig waterdoorlatend, dat is gewoon een beetje belachelijk.

Het feit dat er mag gebouwd worden in potentieel overstromingsgebied daar heb ik het moeilijk mee. Vooral dat mensen die daar bouwen en dan klagen dat hun huis vol water staat. Terwijl ze wel hun grond voor geen drol gekocht hebben en alle regels aan hun laars lappen.

Ik heb het hier al eens gepost, maar in onze wijk zijn wij de enige die hun verharding aangevraagd heeft. 150€ kost ons dat, tijd en moeite in moeten steken, biljet moet aanplakken en 3 maanden alles bij elkaar tot we goedkeuring kregen. En wij zijn op het einde van de rit de gekken. Dat is in feite de wereld op zijn kop maar wel de pijnlijke realiteit.

We moeten ook wel een beetje serieus blijven die extra verharding gaat echt het verschil niet maken.
Zolang je niet overdrijft. Vaak gaat het over recente woningen dan met regenput en infiltratie, dus die belasten de RWA niet zo hard.
Heel uw vooruit verharden ja sorry dat men dit niet toelaat dat begrijp ik. Maar 1/3de en dan nog volledig waterdoorlatend, dat is gewoon een beetje belachelijk.

Het feit dat er mag gebouwd worden in potentieel overstromingsgebied daar heb ik het moeilijk mee. Vooral dat mensen die daar bouwen en dan klagen dat hun huis vol water staat. Terwijl ze wel hun grond voor geen drol gekocht hebben en alle regels aan hun laars lappen.

Ik heb het hier al eens gepost, maar in onze wijk zijn wij de enige die hun verharding aangevraagd heeft. 150€ kost ons dat, tijd en moeite in moeten steken, biljet moet aanplakken en 3 maanden alles bij elkaar tot we goedkeuring kregen. En wij zijn op het einde van de rit de gekken. Dat is in feite de wereld op zijn kop maar wel de pijnlijke realiteit.
Waarom zou je verhardingen aanvragen? Of is dat ook een plek waar het zo beperkt is? Want dan zou ik verwachten dat ze die aanvraag ook gewoon weigeren.

En ja alles kiezels zorgt ook voor meer opwarming dan groen

Ziet er goed uit! Indien het echt volledig u ding is, niet twijfelen: Zou iets boven de 400K bieden :)

Elke ochtend en avond file aan uw deur dankzij de lichten, en al het verkeer van de sporthal (en dat is elke weekavond én in het weekend een pak volk) passeert langszij dat huis.
En dat is tot laat, ze zitten daar tot makkelijk na middernacht in de cafetaria.

Ik zeg het maar even want de verkopers zullen het niet zeggen 😉

Als ik de goedkope schilderdeuren zie en hoe de tegels aan de voordeur liggen: VOOR je een bezoek aanvraagt, bij de buren aankloppen!
Zelfde woning dus zelfde firma die het geplaatst heeft. Vragen of er structurele problemen zijn, vragen of de buurman veel zelf heeft gedaan (kan het bvb casco gekocht hebben en veel zelf hebben gedaan = geen 10j garantie!) en of het huis gelijkwaardig is als het zijne,....
I ❤️ buren als informatiebron!!!

3 slaapkamers, geen ruimte voor een bureau.

Woning van 2004, dus eigenlijk worst of both worlds. Te recent en mooi om te renoveren, maar de isolatie is beperkt tot nihil.
En uiteindelijk leg je daar in totaal 400k voor neer.

@Mulan, 10j aansprakelijkheid heeft geen zin. Het is van 2004, die 10j is al lang voorbij.

Waarom zou je verhardingen aanvragen? Of is dat ook een plek waar het zo beperkt is? Want dan zou ik verwachten dat ze die aanvraag ook gewoon weigeren.

En ja alles kiezels zorgt ook voor meer opwarming dan groen

80m2 mag je onvergund doen. Maar ga je daar boven dan moet je het melden/ een vergunning aanvragen. Ons toekomstig terras, tuinpad en geplande oprit zitten hier al ruim boven. Ook wouden wij twee opritten/ autostaanplaatsen in onze vooruit en dit mag maar moet je wel aanvragen.
Bijna heel de week heeft op zijn minst twee autostaanplaatsen in zijn voortuin hier, er zijn zelfs twee uitschieters die heel hun voortuin verhard hebben en waar vier wagens staan. Er is hier zelfs een koppel die een zwembad heeft gelegd onvergund. Bijna heel hun tuin is zwembad, hun grond is 36xm2 halfopen dus ze verliezen al 70m2 aan de voortuin. Mij maak dat allemaal niet uit ik heb daar geen last van. Maar het is toch wel tekenend Vlaamse mentaliteit.

Terug
Bovenaan