Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Alles hangt af van waar je moet zijn natuurlijk, vanuit Overmere ga je vlotter in Gent of Brussel raken dan vanuit Dendermonde normaal, omdat dat zowat het meest centraal gelegen gat is dat je je kunt voorstellen. Het heeft alleen zelf meer faciliteiten dan Overmere

Omdat ik nog eens opnieuw ga bouwen heb ik al mijn kosten nog eens overlopen om een kostenraming te maken. Qua afwerking kwam ik op deze prijzen (zijn prijzen van 2018 excl BTW)
Woning heeft een oppervlakte van 260m² en grond is 513m²

-Bezet/chape en vloerisolatie=€17 497,85 (volledig uitbesteed)
-Vloer + kitten: €13.630 (volledig uitbesteed. Op elk verdiep keramisch parket)
-elektriciteit + zonnepanelen: €12.801 (elektriciteit heb ik volledig zelf gedaan en is domotica. Zonnepanelen is 4480Wp. Heb ik samen met een vriend gedaan, die is zonnepaneel installateur. Dus heb ik zeer goedkoop kunnen aankopen
-Sanitair + badkamer: €10.460 (Al het breek werk heb ik zelf gedaan, leidingen gelegd en aangesloten door loodgieter. Meubels zelf aangekocht en zelf geplaatst)
-Verwarming: €11.755 (overal vvw, deze heb ik zelf geplaats en rest van de installatie laten plaatsen en aansluiten door loodgieter)
-Keuken: €15.432 (DSM keuken, 4 BOSCH toestellen en dampkap is novy. keuken uitbesteed, toestellen los aangekocht en zelf geplaatst)
-Trap + balustrade: €6.153 (is een eiken Z trap, balustrade is ook gemaakt uit eik. Volledig uitbesteed
-Deuren: €5.800 Beneden Xinnix deuren en boven L frame deuren. (zelf geplaatst, afwerking xinnix deuren door bezetter) 13 deuren in totaal
-Verf: €2.198 (zelf geschilderd merk verf BOSS)

Buiten:
-Tuin nivelleren + grasmatten + omheining: €5.267 (volledig uitbesteed)
-Oprit + terras: €12.750 (volledig uitbesteed. Terras in keramische tegels 90x90 en oprit+ paadjes beton klinkers )

Bij elektriciteit zit de prijs van verlichting armaturen niet in, wel de betonboringen voor de spots. Inmaakkasten en dergelijken beschouw ik onder meubels.

Ik zal een PM sturen met de link van mijn woning (staat te koop) dan kun je ineens zien over welke afwerking het gaat. Uiteraard zijn we nu 2021 en zijn de prijzen gestegen.
Ventilatie mag er ook nog bij, niet de grootste kost maar toch genoeg om mee te rekenen :)

Gent/Antwerpen wel. Maar Brussel echt niet hoor. Of je moet rondrijden via de R4 en dan verlies je ook wel wat tijd in de ochtendspits.

Nu ja, zoals ik zei het is niet echt voor het werk dat we de locatie moeten kiezen. Gewoon algemeen centraal gelegen, goedkope regio en relatief groene omgeving. Ook voor de ouders is het ongeveer even ver. Mijn ouders wonen in Waregem, haar ouders wonen in Overijse.

Ventilatie mag er ook nog bij, niet de grootste kost maar toch genoeg om mee te rekenen :)
Ik ging ervan uit dat de ventilatie inbegrepen was in de casco, maar nu ik het herlees is het niet zo duidelijk.

Deze kost was bij mij €4.905 excl BTW, voor ventilatie systeem D (leidingen zelf geplaatst, unit en ventielen laten afregelen)

Gent/Antwerpen wel. Maar Brussel echt niet hoor. Of je moet rondrijden via de R4 en dan verlies je ook wel wat tijd in de ochtendspits.
Je kan vanuit Overmere in Aalst of Wetteren de E40 op, dan ga je natuurlijk ook stilstaan maar niet meer of minder dan op de A12 als je vanuit Dendermonde komt. Of op de N47 zelf natuurlijk, maar dat heb ik altijd een afgrijselijke baan gevonden.

Je kan vanuit Overmere in Aalst of Wetteren de E40 op, dan ga je natuurlijk ook stilstaan maar niet meer of minder dan op de A12 als je vanuit Dendermonde komt. Of op de N47 zelf natuurlijk, maar dat heb ik altijd een afgrijselijke baan gevonden.
Vanuit Overmere naar Aalst de autostrade op is even ver als vanuit Dendermonde. Maar ik snap wel waar je 'aartoe wilt gaan.

Op dat vlak is Berlare ideaal gelegen. Op een kwartier zit je ofwel op de E17 ofwel op de e40. Ideaal voor zowel Antwerpen, Gent als Brussel.

Enkel Mechelen is kut te bereiken

Omheining 50-60€/m
Nivelleren / matten: 8€/m2

Gerekend zonder afvoer van grond/stenen.
Zonder aanvoer teelaarde of compost

Omheining 50-60€/m
Nivelleren / matten: 8€/m2

Gerekend zonder afvoer van grond/stenen.
Zonder aanvoer teelaarde of compost
Dat is nog scherp voor die omheining. Neem nu een betonpaal, betonplaat en houten scherm van 1.80 op1.80 volgens mij geraak je daar niet aan uit met jouw prijs. Ik lag uitgerekend aan 100/m , uitgevoerd door bijberoeper met hulp van mij. (Hij had kraantje, laser,dubbelasser en 100% west vlaamse boerenkracht)

Dat is nog scherp voor die omheining. Neem nu een betonpaal, betonplaat en houten scherm van 1.80 op1.80 volgens mij geraak je daar niet aan uit met jouw prijs. Ik lag uitgerekend aan 100/m , uitgevoerd door bijberoeper met hulp van mij. (Hij had kraantje, laser,dubbelasser en 100% west vlaamse boerenkracht)
Omheining is tegenwoordig geen betonplaat en betonpaal meer hé.
Dat is tegenwoordig zo een paal met gaas in. Eventueel indien je wat geluk hebt of dat overeenkomt met een betonnen ingegraven betonplaat. Zodanig dat je gemakkelijk aan de kanten het onkruid kunt wegbranden zonder dat uw gaas naar de zak gaat.

Is inderdaad voor 'tennisdraad'.

Zoals jij beschrijft is dat eerder 85eur/m.

Dat is tegenwoordig zo een paal met gaas in. Eventueel indien je wat geluk hebt of dat overeenkomt met een betonnen ingegraven betonplaat. Zodanig dat je gemakkelijk aan de kanten het onkruid kunt wegbranden zonder dat uw gaas naar de zak gaat.
Die betonplaat heeft wel degelijk een andere functie, nl. grond tegenhouden. Stel nu jij hebt aan de ene zijde een stukje met schors en beplanten en je buur heeft kiezels, het zou proper zijn zonder betonplaat.

Betonpalen met houten schermen zijn wel zeer sterk en duurzaam. Die accordeon draad vraagt ook nog een afwerking met matten,doek of strips om privacy te garanderen...

Wat zijn de richtprijzen voor een schutting in volledige betonplaat? Dubbel of enkel uitgevoerd (zo den motiefke aan beide kanten of niet). Binnenkort moet er hier wat gezet worden en ik zou 'og eens moeten beginnen kijken.

Nieuwe buur wordt er eentje met een kleine (appartements)tuin en heeft al aangegeven dat hij een hond heeft. Dus daarom liever volledige betonplaten, kwestie dat we niet gestoord worden door dat beest als we in de tuin zitten en hij ons kan zien (verder niks tegen honden ofzo, ik merk alleen bij mijn ma hoe irritant dat dat wel niet kan zijn)

Dat is niet duur. Wij hebben hier een prijs die 2k duurder is voor een gelijke oppervlakte.
De werken omvatten.

Gazon:
-Doodspuiten van bestaand gazon
-spitten van 305m² oppervlakte
-20m3 zand afvoeren
-nivelleren
-Aanleggen van 305m² grasmatten (uiteraard met de nodige voedingsstoffen)
-aanwellen van de grasmatten

Omheining:
-Draadafsluiting van 1,8m, met onderaan betonplaten (langs de ene kant is er ook gewerkt met betonen voeten, omdat we hier hoger liggen.)
-Langs de ene kant is het met klimop en al de rest heb ik laten bekleden met heidematten (dan hebben we al privacy en kun je de rest later aan planten)

Omheining is uiteraard gedeeld door 2, omdat het op de scheiding staat. Heidematten heb ik zelf volledig betaald.

Wanneer men schrijft "Dit valt onder de registratierechten." bedoelt men dan 6% of 21%? Staat er niet bij. Ik zou bellen, maar vind het ook zo schraal om dan te zeggen "oh tvalt onder 21%, da wil ik nie betalen ze" :shy:

Wanneer men schrijft "Dit valt onder de registratierechten." bedoelt men dan 6% of 21%? Staat er niet bij. Ik zou bellen, maar vind het ook zo schraal om dan te zeggen "oh tvalt onder 21%, da wil ik nie betalen ze" :shy:
6% = registratierechten
21% = btw

Een betonpaal, betonvoet met houten panelen zie je nog heel veel hoor. Dat is heel stevig en geeft vanaf moment één privacy en vergt weinig onderhoud.

Draadafsluiting met strips ingeweven is toch niet alles. En heidematten moet je ook voor zijn.

Maar het is wel de duurste optie. De reden waarom vele draad nemen is omdat het goedkoop is

Gazon:
-Doodspuiten van bestaand gazon
-spitten van 305m² oppervlakte
-20m3 zand afvoeren
-nivelleren
-Aanleggen van 305m² grasmatten (uiteraard met de nodige voedingsstoffen)
-aanwellen van de grasmatten

Omheining:
-Draadafsluiting van 1,8m, met onderaan betonplaten (langs de ene kant is er ook gewerkt met betonen voeten, omdat we hier hoger liggen.)
-Langs de ene kant is het met klimop en al de rest heb ik laten bekleden met heidematten (dan hebben we al privacy en kun je de rest later aan planten)

Omheining is uiteraard gedeeld door 2, omdat het op de scheiding staat. Heidematten heb ik zelf volledig betaald.

Zeer prijselijk wel voor de uitgevoerde werken.
Ik zal nog eens moet rondhoren bij andere dan. Had gewoon prijs gevraagd zonder intentie om het al te doen.

Terug
Bovenaan