Merci! Zitten idd paar tussen die ik ook al bekeken heb. Het gene me zo aanspreekt aan het huis die ik stuurde is de volledige renovatie (echt onze smaak), de ruimte en de grote tuin voor de honden. Ook zijn er boven 2 identieke kamers die heel handig zijn als thuiskantoren voor ik en mn partner (werken allebei hoofdzakelijk van thuis uit). Het nadeel is natuurlijk gesloten bebouwing en geen privéparking, wat ik op zich minder belangrijk vind dan de binnenkant van het huis. Na 5-10 jaar zouden we dan natuurlijk wel voor een open bebouwing gaan.
Ok geen probleem.
Mij leek de privéparking redelijk belangrijk op basis van het feit van bedrijfswagen en de switch naar thuisladen met de laadpalen - wat moeilijk is als je geen private parking hebt. Zeker zoals ik verstaan had dat jullie allebei een bedrijfswagen hadden.
Nu ik begrijp de aantrekkingskracht van het feit dat er hier 4 plaatsen zijn die je kunt gebruiken. Maar zo'n volledig gerenoveerde woning komt natuurlijk met een premium en deze heeft die aantrekkingskracht natuurlijk 10j later minder. Waardoor vergelijkingsgewijs je wat waarde kwijt bent. Persoonlijk als het echt het plan is om 5-10j vanaf nu een OB definitief te kopen (pf zelfs te bouwen), dan zou ik nu proberen om dat verschil van die 100k in mijn zak te houden. Natuurlijk als je zegt van kijk het is mijn plan om binnen 5-10 j erin te wonen maar als ik daarna niets vind dat binnen mijn budget valt dan heb ik er echt geen probleem mee om daar te blijven wonen voor nog eens 10 - 15 j. Dan moet je u zeker niet laten tegenhouden.
Persoonlijk op basis van wat je mij nu zegt, zou ik deze dan zeer zeker overwegen :
Instapklare open bebouwing met garage en tuin. Deze gezellige, gerenoveerde open bebouwing biedt u op het gelijkvloers inkomhal, mooie lichtrijke leefruimte, ingerichte keuken, badkamer en 2 ruime slaapkamers. Vaste trap naar zolderverdieping waar nog 2 extra kamers kunnen gecreëerd worden...
www.immoweb.be
Waarbij ik de zolder zou ombouwen naar eventueel 1 slaapkamer en 2 aparte burelen - indien mogelijk natuurlijk (heb niet direct zicht op de grootte van die zolder - maar als er ruimte is voor 2 volwaardige slaapkamers, dan kun je daar normaal gezien wel 2 thuisburelen maken van 1 slaapkamer - eventueel met een velux indien je ook natuurlijke zon of uitzicht wenst). Qua tuin gaat dit volledig voldoen aan uw wensen nu en in principe aan de toekomst. Het is goedkoper dan de versie die je voorlopig in gedachten had en je zou daar al eens kunnen zeggen foert ik hoef niet te verhuizen dit voldoet ook. Al moet je dan best nu al wel kijken hoe het staat met het dak (ergo recent, te vernieuwen binnen dit en 10j, of kan het nog vlot 20j verder)
Natuurlijk is het minder op het gebied van isolatie en al, maar dit valt allemaal nog wel zeer goed mee - en indien nodig kan je de isolatie nu al bijvoorzien als je het verdiep doet. Daarnaast steek je minstens 30k€ in uw zakken (registratierechten !!!) waarvoor je dan nog een stuk kunt spenderen aan een omheining te voorzien zodanig dat de hond niet weg kan en de aanpassing boven. En deze aanpassing is niet zo enorm aangezien je enkel datakabels (of gewoon mesh wifi), elektriciteit, wat gyproc muren moet voorzien en persoonlijk zou ik dan ook nog een airco voorzien - in de zomer ga je daar zeer happy mee zijn. En op die manier kun je er ook als je na 10j niet direct iets beter vindt, zonder probleem nog 10 - 20j blijven aangezien die in principe op gebied van utiliteit al uw eisen afvinkt behalve eventueel esthetica. En bij die venieuwbouw verwacht ik helemaal niet dat je daar echt veel marge hebt om af te bieden.
En met 30k in uw zakken kun je gerust zeggen tegen een firma pas dat even aan...
Natuurlijk op voorwaarde dat de rest van het interieur u aanstaat. Ik persoonlijk had er zeker geen probleem mee... maar bon, ik ben het dan ook niet die er moet gaan wonen.
PS: ook goed nagaan met de woning die jij in gedachten hebt ofdat die vernieuwbouw aan 7% registratierechten is of 6 of 21% BTW.
EDIT :
Andere optie is deze :
Fantastisch afgewerkte energiezuinige woning met 3 slaapkamers! In Grembergen © met winkels, horeca en openbaar vervoer op wandelafstand © staat deze prachtige woning met 3 slaapkamers. Werkelijk alles in deze woonst werd vernieuwd met grote zorgzaamheid in materialen van hoge kwaliteit...
www.immoweb.be
Waarbij je in 1 van de slaapkamers uw bureel voorziet. Navraag doet hoe groot de garage mag zijn die je vanachter zet en dan ervoor zorgt dat je in die garage ook een stuk bureau voorziet. Je kunt dan in principe niet rustiger van elkaar zitten

.