Ik ga hier nu niet de discussie opentrekken, maar lees uw post nog eens en denk eens naIk snap niet hoe je kan stellen dat mensen die zelfs geen 20% van hun maandloon aan de kant kunnen leggen voor een eigen woonst 'echt wel op hun uitgaves letten'. Dat is toch een tegenspraak op zich?
Hoe noem je dan diegene die 40-60% van hun maandloon aan de kant kunnen leggen?
Niet iedereen heeft een gezinsinkomen van 4k en meer en een bedrijfswagen. Daarbij hebben mensen ook gewoon vaste kosten om te wonen, eten en met hun auto te kunnen rijden. En belangrijk mensen doen ook nog wel eens graag iets in hun leven, en daarmee bedoel ik af en toe eens een uitstapje ofzo. 20% van uw jaarinkomen opzij zetten is voor veel mensen geen evidentie, en dat zijn zeker geen verkwisters hoor. Natuurlijk als we weer de 5€/dag voor eten toer opgaan of je bent niet spaarzaam dan kunnen we de boeken beter sluiten.
iemand die 60% van zijn maand of jaarinkomen kan wegzetten die verdient ofwel gewoon ook “veel” of heeft geen vaste kosten omdat hij nog thuiswoont. Of natuurlijk een combinatie van beide. Waar niks mis mee is, maar dat is geen luxe die iedereen heeft.
). Geen vast bedrag = geen vaste kost in mijn ogen
)

. Ik heb ook geen maaltijdcheques, maar maaltijdcheques zijn in veel functies ondertussen wel common place - daarom dat ik het had veralgemeend