ThomasMore
Well-known member
3361 panden, een momentopname op één van de grootste Belgische immo-sites. Daartegen staan dubbel zoveel woningen te koop voor een prijs vanaf 500.000 en tussen de 201 - 499 range heb je er 19.000 in het aanbod.Max €200k, minimum 90m² bewoonbaar: 3361 panden gevonden momenteel op immoweb...
Soms zelfs een pak meer, met wat werk aan.
€170k. Dus €32k renovatiebudget (de 2k komt van het verschil in kosten).
Tuintje, 200m² bewoonbaar.
Relatief dicht bij E40 en station Denderleeuw.
De vraag is natuurlijk welke ligging ze willen![]()
De geografische spreiding is ook opvallend: onder de 200 ligt het gros van de panden op de as Luik - Charlerloi en een cluster in de Vlaamse Ardennen die loopt tot pakweg Aalst (zo Ronse, Geraardsbergen, Ninove, Aalst). Dan nog wat eenzame stipjes rond steden. Tussen Antwerpen - Brussel - Leuven, in grote delen van WVL, en zelfs in Limburg
)) blijft het leeg. Neem je de klasse vanaf 500K dan is die spreiding net het omgekeerde.In de <200.000 klasse staan zeker degelijke woningen te koop, enkele echte pareltjes zelf (een herenhuis in Ronse). Ik heb ook niet gezegd dat het onmogelijk is maar zeldzaam om in die prijsklasse iets degelijks te vinden. Blijf dat gevoel hebben.
Starters moeten ook de tering naar de nering zetten. Dat is zo voor elke generatie. Mijn eerste woning, een appartement, had een bewoonbare oppervlakte van 60 vierkante meter, ik verwachtte toen ook niet een villa te kunnen kopen.
Het blijft moeilijk om in de huidige markt waar voor je geld te vinden maar uiteraard niet onmogelijk.
Ik heb er zelf een huizenjacht opzitten in 2020 en wens iedereen het beste: een uitstekend kot voor een bereikbare prijs

(dus ik)
Zeker als dit gecombineerd is met een deel elektrische verwarming of kachel of goede isolatie.
). Geen vast bedrag = geen vaste kost in mijn ogen