Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Schrijven is toch niet meer belangrijk? Zelfs in Frankrijk hebben ze de eindtermen zo aangepast dat de schrijfwijze totaal niet meer van belang is
Geen idee. In de wereld van vandaag lijken mij net veel mensen liever een mail te sturen dan te bellen. Als ik dan van die mails krijg zonder logische structuur en vol schrijffouten geeft dat toch meteen een mindere eerste indruk.

Een mail is natuurlijk minder persoonlijk dan bellen en heeft natuurlijk ook meer gerechtelijke waarde (als in gemakkelijker te bewijzen) dan "ik heb dan gebeld ivm die problemen".

Dat van die spelling klopt zo te zien toch niet helemaal:
Het TF1-bericht bleek echter niet helemaal juist te zijn: de nieuwe spellingregels worden niet ingevoerd, maar uitgevers van schoolboeken hebben aangegeven de vernieuwde regels te hanteren.

Bericht gehad dat ze een hoger bod binnen hebben. Zelf ook nog eens verhoogd, maar daar zal het dan wel bij moeten blijven, helaas.... 🙈 Tenzij ik het niet nodig vind om 2 kapotte ramen en een defecte gasketel te vervangen, dan kan ik er nog wel een paar duizend extra tegenaan gooien :unsure:

Bericht gehad dat ze een hoger bod binnen hebben. Zelf ook nog eens verhoogd, maar daar zal het dan wel bij moeten blijven, helaas.... 🙈 Tenzij ik het niet nodig vind om 2 kapotte ramen en een defecte gasketel te vervangen, dan kan ik er nog wel een paar duizend extra tegenaan gooien :unsure:
Heb je ondertussen niet genoeg forumliefjes om iets van crowdfunding te starten? :thinking:

Nee serieus, veel succes! Ik blijf het jammer vinden dat tinyhousing zo moeilijk gaat, blijf het concept heel genegen. Maar als ik het zo hoor : Ik hoop voor je dat het lukt!

Liefjes hebben om er geld van te vragen, daar hebben ze een specifieke term voor waar ik mezelf eigenlijk niet echt mee associeer 🤷🏼‍♀️
Ik ken 2 termen, afhankelijk van wat je met die liefjes doet.

Je kan natuurlijk altijd prostituee worden, werken met voorafbetaling, dan diensten niet leveren. Denk niet dat er veel gaan zijn die u in gebreke durven te stellen.

Ik ken 2 termen, afhankelijk van wat je met die liefjes doet.

Je kan natuurlijk altijd prostituee worden, werken met voorafbetaling, dan diensten niet leveren. Denk niet dat er veel gaan zijn die u in gebreke durven te stellen.
Thogh, ik kan ook gewoon nog onder een brug gaan wonen, bij mijn ouders intrekken, mijn ex smeken of hij me in huis wil nemen,.. Zoveel opties! :unsure:

Thogh, ik kan ook gewoon nog onder een brug gaan wonen, bij mijn ouders intrekken, mijn ex smeken of hij me in huis wil nemen,.. Zoveel opties! :unsure:
Je kan ook gewoon verder zoeken en je eigen huis scoren. Geloof me, heb zelf ervaren hoe stresserend huizenjacht kan zijn maar op een bepaald moment vallen de puzzelstukjes op hun plaats! Good karma volgt als je erin blijft geloven.

In die tijd was mijn jacht op tinder een eitje vergeleken met de huizenjacht.

Je kan ook gewoon verder zoeken en je eigen huis scoren. Geloof me, heb zelf ervaren hoe stresserend huizenjacht kan zijn maar op een bepaald moment vallen de puzzelstukjes op hun plaats! Good karma volgt als je erin blijft geloven.

In die tijd was mijn jacht op tinder een eitje vergeleken met de huizenjacht.
Ik kan gelukkig mijn eigen huis blijven huren zo lang ik wil, ik moet mezelf niet in de penarie steken 😉

Ik kan gelukkig mijn eigen huis blijven huren zo lang ik wil, ik moet mezelf niet in de penarie steken 😉
Niemand had het over penarie he :)

Ik was na mijn scheiding in een veel te duur appartement beland en kreeg rond die tijd ook nog 's wat financiële onzekerheid door wat opdrachten (werk freelance) die wegvielen tijdens het prille begin van de corona crisis. Moest toen mijn spaargeld aanspreken om huur te kunnen betalen en dat was erg zuur geld. Toen ook de focus gelegd op snel een eigen huis vinden binnen een budget en met een aantal criteria (zoals qua ligging passen in het co-ouderschap).. meteen aantal tegenslagen erbij door net naast een woning te grijpen of alleen maar slechte of buiten budget huizen te spotten... Echter: een 8-tal maanden is het in orde gekomen. Eigen huis en een afbetaling die behoorlijk lager ligt als de huur toen. Blijven geloven en het komt goed!

Zegt nogmaals iets over de gemiddelde BG'er. Dat zal hier wrs rond de 25 liggen?

Gemiddelde leeftijd eerste huis kopen is 42 jaar oO
Dat de huizenprijzen te duur zijn is een feit (teveel volk, teveel profiteurs) maar sommige hebben ook gewoon onrealistische verwachtingen natuurlijk

ja, dat gemiddelde verschoot ik echt wel van. ok, daar zitten mensen bij die nooit een huis zullen kopen. Maar 42, dan is de gemiddelde mens al 20 jaar aan het werken he.

Gemiddelde leeftijd eerste huis kopen is 42 jaar oO
Belangrijke korrel zout:
van de klanten die via Immotheker Finotheker leenden voor hun eerste woning

Trek er zelf je conclusies uit, maar van wat ik bij mijn kenissen en hier op het forum zie; is immotheker finotheker niet bepaald populair bij de jongere generatie; die doen zelf al eens de moeite om te vergelijken en halen meestal een voordeliger voorstel door zelf de bankenronde te doen...

ja, dat gemiddelde verschoot ik echt wel van. ok, daar zitten mensen bij die nooit een huis zullen kopen. Maar 42, dan is de gemiddelde mens al 20 jaar aan het werken he.

Ze beginnen hier steeds later met werken ook he ;)

Belangrijke korrel zout:

Trek er zelf je conclusies uit, maar van wat ik bij mijn kenissen en hier op het forum zie; is immotheker finotheker niet bepaald populair bij de jongere generatie; die doen zelf al eens de moeite om te vergelijken en halen meestal een voordeliger voorstel door zelf de bankenronde te doen...
De klanten van Immotheker is geen representatieve steekproef maar dat bijkomend onderzoek van iVox waaruit wordt geciteerd zou toch een goed beeld moeten geven van de situatie.

"In bijkomend onderzoek van iVox bij 2.000 Belgen geeft 43 procent van de 21- tot 35-jarigen aan vandaag eigenaar te zijn van een eigen woning. Erger is dat 64 procent van de groep die geen eigendom heeft, aangeeft dat een eigen woning kopen om financiële reden onmogelijk is. Tien procent van hen acht de koop van een eigen huis of appartement zelfs in de toekomst niet haalbaar."

Volgens onderzoek van banken zou in die leeftijdsgroep de meerderheid van de kopers ook nog 's financiële steun krijgen (bvb. ouders, grootouders) bij de verwerving van een woning.

De klanten van Immotheker is geen representatieve steekproef maar dat bijkomend onderzoek van iVox waaruit wordt geciteerd zou toch een goed beeld moeten geven van de situatie.

"In bijkomend onderzoek van iVox bij 2.000 Belgen geeft 43 procent van de 21- tot 35-jarigen aan vandaag eigenaar te zijn van een eigen woning. Erger is dat 64 procent van de groep die geen eigendom heeft, aangeeft dat een eigen woning kopen om financiële reden onmogelijk is. Tien procent van hen acht de koop van een eigen huis of appartement zelfs in de toekomst niet haalbaar."

Volgens onderzoek van banken zou in die leeftijdsgroep de meerderheid van de kopers ook nog 's financiële steun krijgen (bvb. ouders, grootouders) bij de verwerving van een woning.
Correct, maar ik antwoordde gewoon op de gemiddelde leeftijd, het enige dat in @Rofco zijn post aangehaald werd.

En zie je zelf de discrepantie niet? Volgens dat onderzoek heeft 43% van de 21- tot 35-jarigen al een eigen woning. Dan zou het mij zeer sterk lijken dat de gemiddelde leeftijd 42j is.

En laat ons ook niet vergeten dat er iets bestaat als huren en dat sommige mensen dit ook bewust doen ;) Niet iedereen wilt een eigendom bezitten.

Terug
Bovenaan