Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als die woning dat waard is (voor jou), waarom niet?Ik vind het toch frappant hoe mensen hier blind in die verkooppraatjes trappen en als 1e bod hun finaal bod zouden uitbrengen.
Hangt ervanaf hoe graag je de woning wil.Ik vind het toch frappant hoe mensen hier blind in die verkooppraatjes trappen en als 1e bod hun finaal bod zouden uitbrengen.
Ik ook hoor, maar als je door te pingelen x-% kans loopt om uw absolute droomwoning te mislopen dan betaal ik in dit geval liever iets teveel.maar als ik met een telefoontje of mailtje een paar 1000€ minder kan betalen ga ik het tenminste proberen.
Ik zeg niet dat jouw manier van denken fout is, maar ik ga even proberen het in (mijn) perspectief te plaatsen.Ik zal op andere (lees: kleinere) budgetten leven dan jullie maar als ik met een telefoontje of mailtje een paar 1000€ minder kan betalen ga ik het tenminste proberen.
“Er zijn nog kandidaten”
“De laatste tickets”
“Het laatste paar in uw maat”
“De laatste hotelkamer”
Right :’)
De woning staat al enkele maanden te koop en stond zelfs oorspronkelijk aan €375k.Als die woning dat waard is (voor jou), waarom niet?
Het is niet dat je in die prijsklasse keuze te over hebt en concurrentie onbestaande is he.
Ik ga er nu wel van uit dat de woning nog maar enkele dagen of weken op de markt is, indien 2 maanden of langer is dat idd een ander verhaal.
Wij hebben dat dus gedaan en ik vraag mij tot op dit moment nog steeds af hoe ons dat gelukt is.Ik heb familie met een immokantoor en die hebben mij altijd geleerd: "uw eerst bod moet zo laag zijn dat je je schaamt om het te zeggen". Als je uiteindelijk 300 000 euro wilt betalen is uw bod toch geen 300 000 euro? Wat doe jij als je in Turkije in die typische rommelwinkeltjes bent?
Mijn bod zou 275 000 euro zijn.
Ik vind het toch frappant hoe mensen hier blind in die verkooppraatjes trappen en als 1e bod hun finaal bod zouden uitbrengen.
classic beyondgaming want men "heeft geen tijd om lang te onderhandelen" dus meteen maar de volle pot bieden om er vanaf te zijn.
Hier ook 17% onder de vraagprijs geboden om uiteindelijk 10% onder de vraagprijs te kopen.
classic beyondgaming want men "heeft geen tijd om lang te onderhandelen" dus meteen maar de volle pot bieden om er vanaf te zijn.
Wie heeft het er over regels? Ik zeg gewoon hoe ik mijn laatste huis gekocht heb. Je biedt gewoon wat het voor u zelf waard is, maar voor mij nogal evident om te starten met bieden aan de onderkant van die vork.Die 'regels' als X% onder de vraagprijs bieden zijn natuurlijk ook bullshit.
Theoretisch: mijn huis is 300K waard. Ik zet het te koop voor 295K. Ga je ook eerst 245K bieden? En wat als ik mijn vraagprijs op 400K zet? Ga je dan 330K bieden?
Kijk gewoon naar het huis, bepaal je maximumbod en doe er eventueel nog wat af omdat sommige verkopers nu eenmaal nooit gaan verkopen omdat ze pas gelukkig zijn 'als ze nog wat extra uit de brand hebben kunnen slepen'.
Kopers en verkopers zijn uiteindelijk gewoon allemaal mensen die dezelfde dertien-in-een-dozijn tactieken toepassen en die zich gedragen volgens hetzelfde introductie tot de psychologie-handboek, hoor.
Wie heeft het er over regels? Ik zeg gewoon hoe ik mijn laatste huis gekocht heb. Je biedt gewoon wat het voor u zelf waard is, maar voor mij nogal evident om te starten met bieden aan de onderkant van die vork.
Persoonlijk word ik er niet gelukkig van, lijkt mij benauwd/smal aanvoelen.Wat vinden de BG'ers van dit huis? https://www.residentievastgoed.be/nl-be/detail/oostkamp/tulpenstraat-18/6594154
Wij krijgen de kosten door van de notaris en vinden dit aan de hoge kant:
• Aankoopprijs: € 400.000,00
• Kosten akte pandwissel
o Registratierechten: 75,00 €
o Erelonen: 536,53 €
o Dossierkosten: 745,00 €
o Kosten Kantoor Rechtszekerheid: 580,00 €
o BTW: 269,12 € € 2.205,65
• Aandeel in de onroerende voorheffing: € 43,82
• Kosten akte aankoop: € 22.823,77
o Registratiebelasting: 18.000,00 €
o Erelonen: 2.743,24 €
o Dossierkosten: 1.045,00 €
o Kosten Kantoor Rechtszekerheid: 240,00 €
o BTW: 795,53 €
• Kosten akte kredietopening: € 4.858,67
o Registratierechten: 1.893,00 €
o Erelonen: 1.076,34 €
o Dossierkosten: 740,00 €
o Kosten Kantoor Rechtszekerheid: 767,90 €
o BTW: 381,43 €
• Kosten akte hypothecaire volmacht: € 1.036,15
o Registratierechten: 50,00 €
o Erelonen: 175,00 €
o Dossierkosten: 640,00 €
o BTW: 171,15 €
Totaal te betalen: € 430.968,06
We werken voor mijn partner aan 3% registratierechten en bij mij met meeneembaarheid (6%). Dus de registratierechten zijn €18000.
Maar dan komen daar nog bijna €13000 bij. Is dit normaal? De bank raadde aan om met een volmacht te werken omdat dit goedkoper zou zijn.