Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is eigenlijk al een mogelijke indicatie,dat ze weten dat het niet goed zal zijn. Zonder krijg je misschien zotten die daar niet aan denken en volle pot bieden, waarna ze eraan hangen wat dat attest ook zegt.Ik snap gewoon niet waarom ze dat zo uitstellen. Iedereen wist toch lang op voorhand dat dat verplicht is bij verkoop?
Nooit doen tenzij je de materie zeer goed beheerst. Iemand die dagelijks met renovatie bezig is zal veel zaken 'op het zicht' kunnen inschatten.En nu de 1 million dollar question: wie zou een woning kopen voordat het asbestattest beschikbaar is en wie niet? We zijn hard aan het twijfelen dus ik zie alle berichten graag tegemoet komen![]()
Het gaat om een huis van 1992.Nooit doen tenzij je de materie zeer goed beheerst. Iemand die dagelijks met renovatie bezig is zal veel zaken 'op het zicht' kunnen inschatten.
Iemand die op zaterdag is zelf een schapje aan de muur hangt waagt zich beter niet aan zo'n inschattingen.
Onveilige asbest = kanker -> ik wil dat graag weten voor ik een bod doe waar ik enkel nog zeer kostelijk vanaf kan raken.

Als ik door het juiste antwoord te geven een miljoen dollar krijg, wil ik best een huisje kopen waarbij er nog geen attest beschikbaar is.En nu de 1 million dollar question: wie zou een woning kopen voordat het asbestattest beschikbaar is en wie niet? We zijn hard aan het twijfelen dus ik zie alle berichten graag tegemoet komen![]()

Op andere plaatsen is de kans al erg klein.
Ik snap gewoon niet waarom ze dat zo uitstellen. Iedereen wist toch lang op voorhand dat dat verplicht is bij verkoop?
Is dat niet hetzelfde als met die EPC attesten ?Tsjah, hier een huis waar het wegens overlijden wat vooruit moest gaan. Asbestattest heeft 700 euro gekost, kerel is naar het schijnt een uur binnengeweest en heeft geen asbest gevonden. Terwijl ik er vrij zeker van ben dat er in het dak wel asbest zit. Om de waarde van zo’n asbestattest maar eens te kaderen.
Heeft die keurder trouwens aansprakelijkheid of is dat gewoon een gigantische jackpot voor wie zo’n certificaat behaald?
Binnenkort nog eens zo’n attest betalen voor een ander huis dat waarschijnlijk toch gewoon gesloopt zal worden.
Merci maar het is regio Mechelen!Indien regio Oost-Brabant wil ik gerust wel is inspecteren. Als in, die regio ken ik goed van men avontuur vorige jaren
.

Als je nog bezoeken gepland hebt staan zou ik die allemaal nog laten doorgaan en zeggen tegen de huidige bezoeker dat je in geval van meerdere boden beslist 3d na laatste geplande bezoek.Merci maar het is regio Mechelen!
Intussen is de eerste bezoeker geweest en die koopt het heel waarschijnlijk dus ik kan de boel al bijna offline halen![]()
We hebben lang gepraat over de prijszetting en ik vond dat we die eerder hoog gezet hebben. Ik heb dan ook gezegd dat de eerste die de vraagprijs biedt, het huis mag kopen. We moeten daar nog tot eind juni in wonen dus ik heb er ook echt voor gekozen om een transparante en betrouwbare verkoop te doen. De persoon die nu zo meteen geboden heeft wil gewoon nog iets nakijken met de gemeente over de grond rond ons huis en heeft tot vanavond tijd om te bevestigen dat ze koopt. We gaan er van uit dat de gemeente aan haar bevestigt wat wij haar ook verteld hebben. Die heeft ook persoonlijke redenen (scheiding etc) om voor ons huis te gaan dus ik weet niet of iedereen zomaar er op gaat vliegen. Maar ik zal het u eens mailen via PM en dan mag je me eerlijk zeggen of ik effectief te laag geprijsd heb (we doen alles zonder immo dus who knows).Als je nog bezoeken gepland hebt staan zou ik die allemaal nog laten doorgaan en zeggen tegen de huidige bezoeker dat je in geval van meerdere boden beslist 3d na laatste geplande bezoek.
Wel liefst dan geen extra bezoeken meer inplannen, je wil die eerste bezoeker ook niet te lang aan het lijntje houden. Maar als je na een eerste bezoek direct een bevredigend bod krijgt is de kans groot dat er wel meer in zit dan je nu vraagt.
Nu ons appartement te koop zetten en een lening aanvragen. Voor het tweede gaan we dus werken met een pandwissel en zover ik weet moeten we dan bij dezelfde bank blijven. Dat geeft ze wel wat slagkracht. Hopelijk geven ze een redelijke rente.
Pandwissel slaat enkel en alleen op de lening. Al de rest (notariskosten, voorschotten, ..) staat daar los van.Hoe zit dat nu eigenlijk net met zo'n pandwissel, want ondanks alles wat ik hier al heb gelezen kan ik er nog steeds niet goed aan uit...
Dus je hebt reeds een woning, en vind een nieuwe. Je koopt dan die nieuwe woning via pandwissel, wat wil zeggen dat je geen registratierechten moet betalen(?).
Als intussen je eigen woning nog niet verkocht is kan je dan een overbruggingskrediet nemen, die dan eigenlijk een nieuwe hypotheek op de oude woning is, want de vorige heb je meegenomen naar je nieuwe huis?
En hoe lang mag er dan tussen aankoop en verkoop zitten?
Je moet nog steeds een voorschot kunnen neerleggen wsl?
Aha! Duidelijk!Pandwissel slaat enkel en alleen op de lening. Al de rest (notariskosten, voorschotten, ..) staat daar los van.
Een pandwissel staat toe om de hypothecaire lening die loopt op je huidige woning, over te zetten naar de nieuwe woning. Gevolg dat je vaak voordeligere rentevoeten kan behouden of, zeker van toepassing voor een aantal hier op het forum, dat je de woonbonus kan behouden.
Aha! Duidelijk!
Ik dacht dat er dan geen nieuwe registratiekosten waren, maar is wel het geval dus. Zowieso nog steeds interessant idd omwille van de rentevoet dan.
Merci!