Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Wij hadden de biedingen afgesloten op de dinsdag na het kijkweekend, wat sommige teveel tijd gaf om er tegoei over na te denken en dan geen bod deden. Dus zou dit gewoon de dag erna plaatsen.
Bij ons waren de biedingen tot woensdag. Iedere bezoeker wist ook dat ik voor woensdag op geen bod zou ingaan. Ik gaf enkel mee dat ik het bod goed heb ontvangen en woensdag iets laat weten.

Sommige hebben vrij kort na hun bezoek al wel een bod gedaan. Maar al diegene hebben later terug gebeld dat ze een nieuwe mail hebben gestuurd dat ze hun bod hebben verhoogd.

Dus uiteindelijk de mensen die echt geïnteresseerd zijn en bereid zijn om een goed bod te geven, gaan net nadenken van we willen er toch niet naast grijpen.
Mensen die toch twijfelen verwacht ik ook geen goed bod van.

Bij ons waren de biedingen tot woensdag. Iedere bezoeker wist ook dat ik voor woensdag op geen bod zou ingaan. Ik gaf enkel mee dat ik het bod goed heb ontvangen en woensdag iets laat weten.

Sommige hebben vrij kort na hun bezoek al wel een bod gedaan. Maar al diegene hebben later terug gebeld dat ze een nieuwe mail hebben gestuurd dat ze hun bod hebben verhoogd.

Dus uiteindelijk de mensen die echt geïnteresseerd zijn en bereid zijn om een goed bod te geven, gaan net nadenken van we willen er toch niet naast grijpen.
Mensen die toch twijfelen verwacht ik ook geen goed bod van.
Mijn ervaring is iets anders, vele vroegen of ze direct na het bezoek een bod moesten doen. Indien het zo was, denk ik dat er toch meer een bod zouden gedaan hebben, nu hadden ze tijd om het nog te laten bezinken. Er zijn er zelfs enkele met hun ouders de dag erna rond het huis gestapt (Zagen we toen we net aan het raam stonden) en die hebben geen van beide een bod gedaan.

Valt natuurlijk ook te zien wie uw doelpubliek is.

Bij ons ook voor elk bezoek 45' en dan mochten ze erna nog vrij rondlopen als wij de volgende bezoekers aan het rondleiden waren. We hadden op den duur zoveel verzoeken voor dat kijkweekend dat we elk bezoek ook dubbel hebben geboekt.
Zelfde werkwijze als Bimmer hierboven: kijkweekend rustig laten lopen zonder on the spot biedingen, en tot woensdag 18h laten een bod uitbrengen, met de duidelijke boodschap dat het gewoon aan de hoogste bieder ging als onze richtprijs daarmee werd gehaald. Geen opbod achteraf ofzo. Allemaal heel last minute hun bod komen uitbrengen (vermoed om toch niet uitgespeeld te kunnen worden tegen mekaar) - 7 biedingen in totaal en ruiiiim boven vraag/richtprijs verkocht.

De akte van verkoop van mijn woning is vandaag getekend. Hier is op de storting van notaris verkoper naar mij toe dus alles rond.

Aangezien ik momenteel krap boven 10k sta, zie ik het geld met plezier tegemoet ;).

Deze staat al bijna een jaar te koop, iemand een idee wat de reden kan zijn? Beetje overpriced en eigenaar die geen haast heeft om te verkopen?

Dat bieden is toch wel iets waar ik zou tegenop zien. Ons huis nog gekocht in de tijd dat alleman te veel vroeg, dat ook algemeen geweten was en je eerst bod 10% onder de vraagprijs lag. Dan nog beetje marchanderen en als koper had je het gevoel dat je een goeie koop had gedaan. Met dat bieden zou ik waarschijnlijk denken bij het winnende bod, "shit, ik ben dienen aap die te veel betaalt voor een woning"

Nu, begrijp me niet verkeerd, moest ik mijn woning nu verkopen , het zou waarschijnlijk met eenzelfde verhaal zijn. Take it or leave it. Maar lijkt me toch interessanter voor verkoper dan voor koper.

Deze staat al bijna een jaar te koop, iemand een idee wat de reden kan zijn? Beetje overpriced en eigenaar die geen haast heeft om te verkopen?
Locatie is ook niet super, tenzij je echt van de buurt houdt.

Overal schilderijtjes en fantasietjes in dat huis. En waar gaan we een foto van de kleindochter/dochter hangen? In het rommelkot.

1691762102726.png

Laatst bewerkt:
Zelf verkocht, eerst in een Facebook groep van de gemeente laten weten en zo zijn er al enkel komen kijken.
Geen deftig bod van hen dus op Immoweb.

Wij hadden 2 weken na het op Immoweb te zetten een kijkweekend, zat na 1 dag vol en dus een extra zondag genomen.
1uur per bezoek en was op zich voldoende, de meeste mensen kijken amper rond, ik vroeg telkens of ze nog even wouden rondstappen maar was voor niemand nodig.
Ik zou er maar 1 week tussen laten ipv 2 want we hadden ook al enkele afzeggingen.

Wij hadden de biedingen afgesloten op de dinsdag na het kijkweekend, wat sommige teveel tijd gaf om er tegoei over na te denken en dan geen bod deden. Dus zou dit gewoon de dag erna plaatsen.
Hoe lang eigenlijk uw annonce op immoweb plaatsen voor de bezoekdag. Is 2 weken niet te kort bij duurdere panden a la 500 a 600k? (Hogere prijssegment). Mijn schoonpa: je moet voldoende tijd geven om mensen te bundelen die aan dat budget kunnen?

Hoe lang eigenlijk uw annonce op immoweb plaatsen voor de bezoekdag. Is 2 weken niet te kort bij duurdere panden a la 500 a 600k? (Hogere prijssegment). Mijn schoonpa: je moet voldoende tijd geven om mensen te bundelen die aan dat budget kunnen?
Valt volledig te zien hoe goed uw pand in de markt ligt.
Gegeerd, max week tussen online en kijkdag.
Indien minder gegeerd zou ik zelf durven werken met aparte afspraken.

De meeste mensen weten al +/- wat hun (max) budget is hoor en de andere weten dat op een week tijd als ze echt interesse hebben.

Wij zijn gisteren naar een woning gaan kijken en hebben een bod uitgebracht (via mail naar de immo). De deadline van de biedingen lag op vanmiddag 12 u. Ik heb in de mail zelf gevraagd voor een bevestiging van ontvangst te krijgen. Aangezien ik die deze namiddag nog niet had ontvangen, heb ik de makelaar gebeld op zijn gsm waarbij ik werd verwezen naar zijn voicemail met de vraag om een bevestiging van ontvangst te krijgen. Tot op heden nog steeds niets gehoord. Is dit een normale werkwijze?

Wij zijn gisteren naar een woning gaan kijken en hebben een bod uitgebracht (via mail naar de immo). De deadline van de biedingen lag op vanmiddag 12 u. Ik heb in de mail zelf gevraagd voor een bevestiging van ontvangst te krijgen. Aangezien ik die deze namiddag nog niet had ontvangen, heb ik de makelaar gebeld op zijn gsm waarbij ik werd verwezen naar zijn voicemail met de vraag om een bevestiging van ontvangst te krijgen. Tot op heden nog steeds niets gehoord. Is dit een normale werkwijze?
Van makelaars kan je alles verwachten (of helemaal niks).

Zelfde ervaring met makelaar

Sommige makelaars zijn echt onbeschofte boeren die het beroep onwaardig zijn.
Ik ben vrij actief op zoek naar een woning en als er iets te koop komt met een bepaald immokantoor dan weet ik op voorhand al dat ik er mij fameus ga aan ergeren. Gisteren ook weer zo’n voorval.
Zeggen ze mij dat een bezichtiging in het betreffende pand alleen maar om 15u30 kan (voor welke normale werkmens is dat een normaal uur?) en dat het echt niet later kon. Ik had nog eens gebeld met de vraag dat het niet iets later kon, omdat het echt wel zeer krap zou zijn, maar het kon onmogelijk want de makelaar zijn agenda stond later(!) nog volledig volgepland. Dus goed, ik mij in alle mogelijke bochten (en met iets te hoge snelheid) gevlochten om tijdig daar te zijn.. blijkt dat die pipo nog tot 15u45 met andere bezoekers in het pand te zijn.
Ik ben natuurlijk geen clown dus ben gewoon vertrokken zonder hiervan iets te laten weten.

Hij heeft net teruggebeld. Er is met 15-20% overboden terwijl wij 4% overboden hebben :unsure:

Sommige makelaars zijn echt onbeschofte boeren die het beroep onwaardig zijn.
Ik ben vrij actief op zoek naar een woning en als er iets te koop komt met een bepaald immokantoor dan weet ik op voorhand al dat ik er mij fameus ga aan ergeren. Gisteren ook weer zo’n voorval.
Zeggen ze mij dat een bezichtiging in het betreffende pand alleen maar om 15u30 kan (voor welke normale werkmens is dat een normaal uur?) en dat het echt niet later kon. Ik had nog eens gebeld met de vraag dat het niet iets later kon, omdat het echt wel zeer krap zou zijn, maar het kon onmogelijk want de makelaar zijn agenda stond later(!) nog volledig volgepland. Dus goed, ik mij in alle mogelijke bochten (en met iets te hoge snelheid) gevlochten om tijdig daar te zijn.. blijkt dat die pipo nog tot 15u45 met andere bezoekers in het pand te zijn.
Ik ben natuurlijk geen clown dus ben gewoon vertrokken zonder hiervan iets te laten weten.
Met alle respect, maar als dat al voorvallen zijn om makelaars onbeschofte boeren of pipo's te noemen?

Dat de rest van zijn dag na 15u30 al vol zit met afspraken, geen idee wat daar nu zo slecht of boertig aan is. En ok, dat hij aan u vraagt om daar zeker om 15u30 te zijn om je dan een kwartier te laten wachten is mss niet fijn voor jou, maar een rondleiding kan nu eenmaal wat uitlopen wanneer bezoekers bepaalde vragen stellen. Ik denk dat dat je het zelf toch ook niet echt op prijs zou stellen mocht je nog vragen hebben bij je bezoek maar de makelaar je abrupt de deur wijst?

Makelaars zijn ook maar mensen met een agenda en 24u in een dag, dat niet alles perfect getimed loopt is gewoon menselijk.

Het ziet er wel semi-deftig uit, maar mogelijke redenen:
  • Persoonlijk, maar het ziet er imo echt lelijk uit, en is zo mogelijk nog lelijker ingericht.
  • Stevige prijs voor wat het "maar" (vooral oppervlakte huis en tuin) is, in Tongeren. Ik denk dat ze er 100k hebben bijgekletst want er ligt een zwembad.
  • Omgeving is niet slecht, maar ook niet super.
Maar al bij al vind ik dat geen slecht huis nee.

Mijn echte ergernis is echter: Welke onnozele loser designer kiest ervoor om 2 knoppen met "<<" en ">>" onder de fotos te zetten ... en die knoppen dan toe te wijzen aan "ga naar volgend/vorige huis of advertentie" :angry: :angry: :angry:

Terug
Bovenaan