Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Das klote, krijg geen deftig bedrag afgehaald tegen het weekend.
En bank wil weten waarom enzo
Kunnen ze een bedrag weigeren te geven?
Als ik bv zeg voor de aanschaf van een auto
Of kan je onder de tafel betalen met een bankcheque of toch een overschrijving op 1 of andere manier

En waarom wil je dan uw cash geld afhalen als ik vragen mag? Anno 2021 is daar geen enkele reden voor
Veel geluk trouwens met die negatieve info gelinkt aan uw profiel trouwens :unsure: en voor hetzelfde geld geraak je dat geld kwijt/word je bestolen.. Veel geluk daarmee
Zomaar terugstorten zal ook enorm moeilijk worden zonder de nodige documentatie en argumentatie :unsure:

Je kan steeds zeggen “T is voor in mijn kluis te leggen”.
Men kan niet weigeren om cash mee te geven.
Akkoord, men kan wel weigeren om geld zonder duidelijke bron op uw rekening te storten.
En opsplitsen in meerdere delen is één van de oudste truuken van de foor, ze hebben momenteel monitoringsystemen die dat kunnen tracken + blokkeren daar dagelijks rekeningen voor, met traantjes als gevolg :cry: "we wisten niet dat dat niet mocht" "ik stort dit geld enkel voor een vriend omdat hij dat niet kon" "ik verkoop helemaal geen drugs, ik stort enkel geld op mijn rekening"

Drie maanden geleden heb ik mijn compromis ondertekend.

Nu vraagt de bewoner of ik bepaalde zaken wil overnemen die niet in het compromis staan beschreven.
Hieronder, wandplanken die vastgeschroefd zijn aan de muren, TV/wand-meubel die op eerste zicht redelijk ingebouwd lijkt te zijn en nog een enkele andere zaken.

Wat zijn de regels over dit onderwerp? Wat mag de verkoper demonteren en wat moet blijven staan?
(reden: Ik wil niet 1000+ euro extra betalen voor iets dat bij het huis hoort te zijn.)

Nu vraagt de bewoner of ik bepaalde zaken wil overnemen die niet in het compromis staan beschreven.
Hieronder, wandplanken die vastgeschroefd zijn aan de muren, TV/wand-meubel die op eerste zicht redelijk ingebouwd lijkt te zijn en nog een enkele andere zaken.

Wat zijn de regels over dit onderwerp? Wat mag de verkoper demonteren en wat moet blijven staan?
(reden: Ik wil niet 1000+ euro extra betalen voor iets dat bij het huis hoort te zijn.)
Wat bedoelt ge precies met vastschroeven? Als dat zoiets is van ikea dat met twee vijzen aan de muur hangt dan is dat ok denk ik. Hangt het met chemische ankers vast en is hij bvb een half uur bezig met het te demonteren dan lijkt het mij eerder de bedoeling dat het blijft hangen.

IMO was het aan jullie om dat op voorhand te beslissen. Hangt er ook van af wat hij/zij wil qua prijs. Wij hebben voor honderd euro vanalles overgenomen maar dat was dan ook spotgoedkoop en ze hadden duidelijk geen zin om dat mee te verhuizen. Als uwe vorige eigenaar nu snel nog veel extra geld uit uw zakken wil kloppen zou ik er ook niet mee kunnen lachen.

Bij ons stonden bv de gordijnen en verlichting opgenomen in de compromis.
Als daarvan niks genoteerd staat vrees ik dat ge aan het kortste eind ga trekken.
Maar kzou ook ni direct toegeven ze.

Mij lijkt het dat ze op een eenvoudige manier nog wat extra munt proberen te slaan. Voet bij stuk houden en zeggen dat het ingebouwde meubelen zijn en daarom mee opgenomen in de compromis. Wellicht is dat voldoende.

Ik denk dat inbouwmeubelen / meubelen op maat bij het huis horen. Bv een badkamermeubel dat aan de muur bevestigd is, is een onroerend goed en is dus inclusief bij ver/aankoop. Best eens navragen bij je notaris.
Planten buiten zijn ook zoiets, een terrasplant in een pot mogen ze meepakken (bv nen olijfboom van 2m hoog en even breed), staat diezelfde boom in de grond, hoort die eigenlijk bij de aankoop van het huis.

"redelijk ingebouwd" is natuurlijk een vaag begrip.

Als er twijfel over bestaat had je dit moeten specifiëren in het compromis. Dat is toch wel een gemiste kans.

In mijn vorig appartement had ik ook een soort van TV-wand dat rond een vrijstaand tv meubel gebouwd was. Dat tv meubel kon ik gemakkelijk weg halen zonder ook maar 1 vijs los te moeten draaien, maar dan bleef er een gat in de wand achter waar dit meubel stond.

Dit hebben we dus gewoon eenvoudig in de compromis opgenomen dat dit bij de woning hoorde.

Je moet er nooit van uit gaan dat een verkoper zomaar op dezelfde manier denkt over zulke zaken dan jij. Zo zijn er ook mensen die de sleutel krijgen van hun nieuwe woning en ineens vreemd opkijken omdat alle verlichting en gordijnen zijn weggehaald. Als het de bedoeling is dat deze zaken blijven hangen, bepaal dit dan in het compromis (en later de notariële akte). Daar dient dit nu eenmaal voor. Op die manier kan je ook nog een beetje registratierechten uitsparen door een paar duizend euro van de verkoopwaarde toe te kennen aan roerende zaken in de woning.

Als ik u was zou ik de verkoper nu contacteren met de boodschap dat je er van uit ging dat dit "redelijk ingebouwd" tv meubel zou blijven staan. en van daar uit kan je verder kijken. Misschien dat je wel nog wat andere zaken kan overnemen voor een prijsje (kleerkast bv). Uit ervaring weet ik goed genoeg dat je bij een verhuis daar vaak héél weinig zin in hebt om dit weer te verhuizen en de nieuwe eigenaar er vaak een nodig heeft.

Zelf zonnepanelen mag je afnemen en mee verhuizen als dit niet beschreven staat.
Meestal laten ze deze wel hangen.

Is dit nu niet spuuglelijk, zo een trap in de keuken? En t is dan nog eens een gedrocht ook,
dat is voor mij nu zo eens een afknapper.

Das klote, krijg geen deftig bedrag afgehaald tegen het weekend.
En bank wil weten waarom enzo
Kunnen ze een bedrag weigeren te geven?
Als ik bv zeg voor de aanschaf van een auto
Of kan je onder de tafel betalen met een bankcheque of toch een overschrijving op 1 of andere manier
Ik keur uw manier van werken niet goed, maar zeg dat het voor bitcoins te kopen is.
Ja kan dit eventueel ook zo doen en dan uw bitcoin schenken/verkopen tegen te laag bedrag aan de verkoper.

Ik denk dat inbouwmeubelen / meubelen op maat bij het huis horen. Bv een badkamermeubel dat aan de muur bevestigd is, is een onroerend goed en is dus inclusief bij ver/aankoop. Best eens navragen bij je notaris.
Planten buiten zijn ook zoiets, een terrasplant in een pot mogen ze meepakken (bv nen olijfboom van 2m hoog en even breed), staat diezelfde boom in de grond, hoort die eigenlijk bij de aankoop van het huis.

Heb nog een huis bezocht waar er in de slaapkamer ingemaakte kasten stonden. Toen vroeg ik: 'die laat je dan toch staan?'
Die persoon keek twijfelend en zei dan: "Nee, die gaan mee hoor".

Kans is 0,0 dat die mensen die kasten nog zouden kunnen plaatsen, tenzij zie die terug gingen laten verzagen, maar begint daar maar eens mee...

Zelf zonnepanelen mag je afnemen en mee verhuizen als dit niet beschreven staat.
Meestal laten ze deze wel hangen.
Dat mag niet zomaar hoor, zonnepanelen zijn deel van het onroerend goed tenzij ze bv. op de grond in de tuin staan.

Is dit nu niet spuuglelijk, zo een trap in de keuken? En t is dan nog eens een gedrocht ook,
Ja dat is lelijk, maar imo geen dealbreaker. Ik heb dan een veel groter probleem met die loods in uwe tuin :s

Is om plek te winnen he. Anders moet je een hal voorzien die veel groter is en dat vreet aan uw leefruimte. Zou het ook nooit willen. Vind een trap in de leefruimte, zelfs in de living bv al niks. Maar je kan er wel wat ruimte mee winnen.

Dat is vooral om met je raap tegen te lopen en het heeft iets weg van een duplex appartement.

Inderdaad niet mooi.
En ik zou dit ook niet praktisch vinden met kleine kindjes die vroeg moeten gaan slapen. In een keuken is doorgaans zoveel lawaai... Keuken en slaapkamers worden dan best zo ver mogelijk van mekaar gescheiden.

Dat mag niet zomaar hoor, zonnepanelen zijn deel van het onroerend goed tenzij ze bv. op de grond in de tuin staan.
Deels correct, ik had volledig moeten zijn.
Zonnepanelen op een schuindak zullen er normaal bijhoren, panelen op een plat dak is meestal roerend goed en horen er niet bij.

Toen ik de eerste foto zag dacht ik dat het voor het hele gebouw was
maar 422.700 euro incl. kosten voor de helft daarvan :crazy:

Inderdaad niet mooi.
En ik zou dit ook niet praktisch vinden met kleine kindjes die vroeg moeten gaan slapen. In een keuken is doorgaans zoveel lawaai... Keuken en slaapkamers worden dan best zo ver mogelijk van mekaar gescheiden.
+ zo'n trap in de woonruimte is niet goed om efficient te verwarmen beneden.

Wij hadden zo'n trap in de keuken van ons duplex appartement vroeger. Als je beneden de verwarming aanzette, zat je boven warm en beneden nog steeds koud.

Terug
Bovenaan