Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    587
1.280 EUR voor het perceel met woning en bijgebouw op. De andere 12 percelen variëren tussen de 30-60 EUR.
Voor die prijs zal die 280m2 van het hoofdgebouw dan ook degelijk zijn afgewerkt veronderstel ik?
In elk geval, very nice, proficiat :thumb:.

Noteer mij al maar voor het eerste BeyondGaming zomerkamp met pintjes en bbq en zwemvijver op uw domein.
 
Ik heb momenteel één lening lopen (+-415eur/maand) en ik wil die via een pandwissel overdragen naar mijn nieuwe woning.

Ik wil nog een tweede lening afsluiten (80.000 euro) voor de aankoop van deze woning. Ik heb een grote eigen inbreng (+-180.000euro) maar een relatief laag nettoloon (2000+180 mc, 13de en 14de maand).

Zullen de banken moeilijk doen om mij die tweede lening te geven? De maandelijkse aflossing zou rond de 750-800 euro zitten. Maar de quotiteit zal rond de 40% zitten.
 
Ik heb momenteel één lening lopen (+-415eur/maand) en ik wil die via een pandwissel overdragen naar mijn nieuwe woning.

Ik wil nog een tweede lening afsluiten (80.000 euro) voor de aankoop van deze woning. Ik heb een grote eigen inbreng (+-180.000euro) maar een relatief laag nettoloon (2000+180 mc, 13de en 14de maand).

Zullen de banken moeilijk doen om mij die tweede lening te geven? De maandelijkse aflossing zou rond de 750-800 euro zitten. Maar de quotiteit zal rond de 40% zitten.

Valt goed mee, doorgaans willen ze (geen extra voordelen meegeteld!) dat je 1000-1100 euro over houdt van je nettoloon.
Ik ga er nu wel van uit dat je geen extra andere vaste kosten hebt zoals een auto op afbetaling, alimentatie,...
 
Valt goed mee, doorgaans willen ze (geen extra voordelen meegeteld!) dat je 1000-1100 euro over houdt van je nettoloon.
Ik ga er nu wel van uit dat je geen extra andere vaste kosten hebt zoals een auto op afbetaling, alimentatie,...

Merci voor de info. Hangt ook van bank af zeker. Sommigen gebruiken 1/3 regel, anderen tellen wel/niet de MC mee als loon.

Gelukkig geen andere schulden, neen. Enkel de ene hypothecaire lening :)
 
1.280 EUR voor het perceel met woning en bijgebouw op. De andere 12 percelen variëren tussen de 30-60 EUR.
Woning is toch volledig vergund dan? Want dat is eigenlijk belachelijk laag... :p

Anyway, proficiat! Ziet er een ferm spel uit!
 
275 are... 'k vind het knap hoor wat je daar hebt. Maar tegelijkertijd zitten wij hier op 25 are en als ik dan zie hoe snel je moet schakelen om die tuin/bos wat te beheren... Succes :D
Ik denk niet dat mensen die zo'n dingen kopen dat zelf onderhouden :p Behalve de stukken die ze graag doen natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
275 are... 'k vind het knap hoor wat je daar hebt. Maar tegelijkertijd zitten wij hier op 25 are en als ik dan zie hoe snel je moet schakelen om die tuin/bos wat te beheren... Succes :D
Hangt er vanaf wat je ervan wil maken.
Een bezighoudstuin vol bloemperkjes en sierstruiken van 12 are kan meer onderhoud vragen dan 2 grasrobotmaaiers die 275 are strak houden.
 
Iemand toevallig een idee of je prijzen van afgelopen verkopen ergens (gratis) kunt raadplegen? Realo bvb lijkt me het wel aan te bieden, maar is betalend. Of iemand die realo mss al eens gebruikt heeft en wat kan zeggen over het rapport dat je er krijgt?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Voor openbare verkopen bestaat er de website van notarissen. Maar private verkopen ik zou niet weten hoe men daar die prijzen zou verzamelen
 
Heeft er iemand eigenlijk een lening lopen bij keytrade? Ze hadden mij verteld dat dat een goed startpunt was voor u rente te kennen. Toch maar eens laten opbellen, redelijk marginaal gesprek. Ik denk dat het effectief de bedoeling is om daar een lening af te sluiten zonder ooit met iemand te echt spreken, maar enkel door formuliertjes in te vullen op de website. Bij KBC Live ook al niet de beste ervaring. Ineens heeft het lokale bankkantoor toch zijn meerwaarde.
 
Heeft er iemand eigenlijk een lening lopen bij keytrade? Ze hadden mij verteld dat dat een goed startpunt was voor u rente te kennen. Toch maar eens laten opbellen, redelijk marginaal gesprek. Ik denk dat het effectief de bedoeling is om daar een lening af te sluiten zonder ooit met iemand te echt spreken, maar enkel door formuliertjes in te vullen op de website. Bij KBC Live ook al niet de beste ervaring. Ineens heeft het lokale bankkantoor toch zijn meerwaarde.
Wij hebben een lening bij Keytrade. Het verloopt allemaal inderdaad meer online dan bij andere banken, maar wij hebben daar eigenlijk nooit hinder van ondervonden.
 
Ik zie online een zwaar renovatieproject (type waarin vlot 150.000 euro zal kruipen) staan, "bieden vanaf 130.000 euro". Veel potentieel en charme, dus stuur ik een mail of ik een afspraak kan maken om het huis te bezoeken.
Binnen het uur een mail terug, dat er al een bod is van 180.000 euro 🥺.
Nope, dat zal het 'm niet worden voor mij als dat op dag 1 al zo een bod heeft 😢
 
Ik had er 1.

Nooit een bankkantoor gezien. Alles werkt goed bij Keytrade tot ge de klantendienst moet te pakken krijgen. Dan is het echt een hel. Voor een nieuwe lening ben ik blij dat ik er weg ben.
En hoe vaak heb je de klantendienst nodig eerlijk gezegd?

Enige keer dat ik iemand van de bank gezien heb, was tijdens mijn bankenronde indertijd en om contract af te sluiten/tekenen. Erna (voor hypothecaire lening) nooit nog contact gehad eigenlijk...
 
En hoe vaak heb je de klantendienst nodig eerlijk gezegd?
Bij keytrade spijtig genoeg veel.

Verander je van GSM moet je de softkey aanpassen bv.
Vermits er ook geen bankkantoor is moet je voor alles mailen waarop je mail in het systeem verdwijnt en je kan weer beginnen bellen naar een callcenter medewerker die niets weet of kan, gewoon eigenlijk jou ticketje doorspeelt.
Bij de verkoop van mijn huis moest ik ook papieren krijgen, afrekeningen...
 
Keytrade is vooral goed om een idee te krijgen wat voor rentevoet je mag verwachten omdat ze hun scherpste tarief geven. Dat geeft je wat onderhandelingsmarge bij je eigen en andere banken.
 
Terug
Bovenaan