Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Hoe kan je eigenlijk zien of iets een draagmuur is op foto's? Dikte van de muren bij deuropeningen?

Zouden dit dan draagmuren zijn met oog op een extra verdieping?
Positie van de overspanten, zie plafond. Meestal draaien ze die dan ook nog eens van richting voor andere lokalen

Daarnaast is een niet dragende binnenmuur in het verleden uitzonderlijk. Des te langer de overspante des te duurder.

al kan dikte van muur een indicatie geven.

Positie van de overspanten, zie plafond. Meestal draaien ze die dan ook nog eens van richting voor andere lokalen

Daarnaast is een niet dragende binnenmuur in het verleden uitzonderlijk. Des te langer de overspante des te duurder.

al kan dikte van muur een indicatie geven.
Ik heb ooit gelezen dat de vuistregel voor een draagmuur dikte >10 cm is, klopt dit?

In ons huis hebben wij over de lengte een dubbele bakstenen muur lopen. De andere muren zijn slechts 1 rij gemetste bakstenen, slechts 8 cm dik.

Ik heb ooit gelezen dat de vuistregel voor een draagmuur dikte >10 cm is, klopt dit?

In ons huis hebben wij over de lengte een dubbele bakstenen muur lopen. De andere muren zijn slechts 1 rij gemetste bakstenen, slechts 8 cm dik.
Vuistregel wil niet zeggen dat het daarom altijd zo is. Maar in veel gevallen was dat correct.

Allé, de zaak is rond.. gewacht op kredietgoedkeuring sinds 5 april (!!!), en de positieve beslissing is gisteren gevallen.. Compromis werd ondertussen getekend, nu de akte nog deze maand en dan en route pour la Wallonie!

Nieuwbouwprojecten hier rand van Gent toch wel langer te koop dan vroeger.

Het kan ook een gevoel zijn natuurlijk !

Huisje verkopen vanop de Iphone :biglaugh: een makelaar zou bij dit zoekertje toch renderen denk ik

Huisje verkopen vanop de Iphone :biglaugh: een makelaar zou bij dit zoekertje toch renderen denk ik
KWALITEIT VERKOOPT ZICHZELF!

(Zelfs zonder EPC-attest, goede foto's en vlot leesbare verkoopstekst)

Nieuwbouwprojecten hier rand van Gent toch wel langer te koop dan vroeger.

Het kan ook een gevoel zijn natuurlijk !
Klopt volledig! Niet enkel staat het langer te koop, er komt ook meer op de markt (zuidoost gent).
Verkopers die snel nog willen cashen alvorens de rente verder stijgt en mensen het niet meer geleend zullen krijgen + de dalende koopkracht tgv de stijging tot op heden.

Meer dan 85% die hier gestemd heeft bezit zijn eigen woning.
Dat is echt heel hoog alhoewel het is BG he....
De helft schept hier meer dan 3k netto per maand en als je geen bedrijfswagen hebt hoor je hier al helemaal niet. jk ;)

De helft schept hier meer dan 3k netto per maand en als je geen bedrijfswagen hebt hoor je hier al helemaal niet. jk ;)
Euh... In België is ietsje meer dan 70% eigenaar, dat zal voor Vlaanderen alleen waarschijnlijk hoger liggen (@JPV vind jij concrete cijfers voor Vlaanderen?) Én dan zit je nog eens met een leeftijdscategorie die al gesetteld is, dus lijkt me dat BG hierin niet zoveel afwijkt van de doorsnee Vlaamse dertiger, toch?

Ik heb ook een eigendom, nooit geen 2k (geen typfout) netto verdiend, nooit extralegale voordelen gehad of tienduizenden euro's meegekregen van thuis uit. Het is niet omdat je een eigendom hebt, dat die daarom een half miljoen waard is he. 🤷🏼

En wat wil je nu zeggen met je post?
Dat de resultaten van de poll waarsschijnlijk wel wat afwijken van de vlaamse gemiddelden.
Maar zoals Mulan hierboven al aanhaalde ligt dat percentage al vrij hoog.
Ik dacht echt dat dat een pak lager was zoals in Duitsland bijvoorbeeld waar er een pak meer huurders zijn.

Met de huidige prijzen zie ik wel een generatie komen waar er een pak minder mensen eigenaar zullen worden. :(

Wat Mulan zegt, en BG heeft natuurlijk zijn roots in 9lives, die dan weer zijn roots heeft in telenet gaming, shrimp, etc. Ik denk dat veel van de BG leden dan ook al gemakkelijk een 10-15tal jaar meegaan, wat de gemiddelde leeftijd van dit forum omhoog zal drijven. Gezien een hogere leeftijd is er ook een grotere kans op eigen woning.

Dat en je zit in een specifiek subforum van bouwen en verbouwen, waar toch ook al een doelgerichter -en waarschijnlijk ouder- publiek komt piepen.

Beetje een assumptie maar toch ...

Ik heb ook een eigendom, nooit geen 2k (geen typfout) netto verdiend, nooit extralegale voordelen gehad of tienduizenden euro's meegekregen van thuis uit. Het is niet omdat je een eigendom hebt, dat die daarom een half miljoen waard is he. 🤷🏼

Dan wel een spellingsfout denk ik. Nooit geen = altijd :tongue:

Wat zijn de meningen over dit huis?

Het staat al 4 maand te koop, en staat 5 keer op Immoweb. Namelijk 1 keer door de eigenaar en 4 keer door verschillende makelaars.

Ergens klopt er iets niet als het al 4 maand online staat, er je dan in de beschrijving leest: "De prijs is een vanaf-prijs." :wtf:
Wat zou een realistische(re) prijs zijn?

Wat zijn de meningen over dit huis?

Het staat al 4 maand te koop, en staat 5 keer op Immoweb. Namelijk 1 keer door de eigenaar en 4 keer door verschillende makelaars.

Ergens klopt er iets niet als het al 4 maand online staat, er je dan in de beschrijving leest: "De prijs is een vanaf-prijs." :wtf:
Wat zou een realistische(re) prijs zijn?
Woningen in een hogere prijsklasse zijn sowieso moeilijker verkoopbaar.
Zeker in een traditioneel goedkope regio als Herzele.

Klopt volledig! Niet enkel staat het langer te koop, er komt ook meer op de markt (zuidoost gent).
Verkopers die snel nog willen cashen alvorens de rente verder stijgt en mensen het niet meer geleend zullen krijgen + de dalende koopkracht tgv de stijging tot op heden.

Heb je voorbeelden? Hier in Oostakker geraken ze nog altijd even sch*terap verkocht als twee jaar terug. Misschien komt er gewoon nu even meer te koop?

Terug
Bovenaan