Huis Gemaakt

Ik mis reacties van de verliezers...
Op zich wel een heel mooie prijs om mee naar huis te nemen :cool:

Indien gewonnen zou ik eigenlijk gewoon het huis verkopen wanneer dit toegelaten is en bij gaan lenen om direct wat deftigs te kopen of te bouwen. Je hebt immers tussen de 275K en 325K cash gewonnen denk ik. Geen idee wat de prijzen zijn in die regio's.

Mooie ROI voor VTM me dunkt, koop die krotjes van 150K. Laat ze gratis revoveren door wat enthousiaste jongeren, nog wat sponsoring hier en daar en vervolgens twee van de drie verkopen :lol:

Heb enkel de laatste twee afleveringen gezien maar best wel raar programma, zeker die finale.

Mooie ROI voor VTM me dunkt, koop die krotjes van 150K. Laat ze gratis revoveren door wat enthousiaste jongeren, nog wat sponsoring hier en daar en vervolgens twee van de drie verkopen :laugh:
zo werkt het niet hé -> VTM koopt zo'n format aan bij een productiehuis, en het is dit productiehuis dat de sponsors zoekt, de panden aankoopt en met de winst gaat lopen ;)

Voor VTM is het mooi meegenomen natuurlijk dat de uitgesproken favorieten niet winnen, zo is er nog wat fuzz en krijgen ze wat meer media aandacht

zo werkt het niet hé -> VTM koopt zo'n format aan bij een productiehuis, en het is dit productiehuis dat de sponsors zoekt, de panden aankoopt en met de winst gaat lopen ;)

Voor VTM is het mooi meegenomen natuurlijk dat de uitgesproken favorieten niet winnen, zo is er nog wat fuzz en krijgen ze wat meer media aandacht

Correct! Mooie ROI voor Hotel Hungaria dan :D

Er werd toch gewerkt met een project ontwikkelaar die de woningen kocht en ging verkopen na het programma. En buiten die koppels werd er nog gewerkt in de woningen. Die hebben bijlange niet alles gedaan.

Er werd toch gewerkt met een project ontwikkelaar die de woningen kocht en ging verkopen na het programma. En buiten die koppels werd er nog gewerkt in de woningen. Die hebben bijlange niet alles gedaan.
Inderdaad, vandaar dat het een héél mooie prijs is dat ze winnen ...

Ik had ergens gelezen dat de huizen aangekocht en ter beschikking gesteld waren door een projectontwikkelaar/aannemersbedrijf.
De meerwaarde van de 2 huizen die uiteindelijk verkocht worden zou de kosten van het huis dat ze "weggeven" dan uiteindelijk dekken.

Ik vind het raar dat onderweg de spelregels gewijzigd zijn.
Het koppel dat de hoogste meerwaarde kon creëren zou winnen, nu hebben ze op het laatste een puntenregeling uit hun hoed getoverd.

Mij maakt het niet uit wie won, vond ze allemaal wel sympathiek en ze zullen er allemaal wel hun tijd/moeite ingestoken hebben.

Wanneer hebben ze dat dan gezegd? Want dat heb ik nooit gehoord.
Dat was wel het concept van The Block vroeger op vier.

Los van de winnaar was het verschrikkelijk slechte tv die finale. Eerst nog is een half uur de koppels wat emotionele zever laten verkondigen, dan nog is een kleine best of om dan vliegensvlug naar de score te gaan met amper reacties van de kijkers/makelaars. En dan pakken ze er natuurlijk die uit dat begint te bleiten.

Die makelaars waren ook van den hond zijn kl*ten. Antje en diene bleiter hun indeling is ten eerste fcked up. Die deur waar iedereen zo lovend over is blokkeert heel uw binnenkomen in de living. Voor die een keer is dat mss niet erg, maar elke dag meermaals daar passeren... en dan spreken we nog niet over binnenkomen met uw inkopen. Het zijn van zo een dingen dat ik ambetant word als je dan de professionals dit ziet negeren of gewoon niet opmerken, maar wel allemaal strak in't pak en uitpakken op TV.

/rant over

urg, verschrikkelijke finale.

Los van de winnaar was het verschrikkelijk slechte tv die finale. Eerst nog is een half uur de koppels wat emotionele zever laten verkondigen, dan nog is een kleine best of om dan vliegensvlug naar de score te gaan met amper reacties van de kijkers/makelaars. En dan pakken ze er natuurlijk die uit dat begint te bleiten.

Die makelaars waren ook van den hond zijn kl*ten. Antje en diene bleiter hun indeling is ten eerste fcked up. Die deur waar iedereen zo lovend over is blokkeert heel uw binnenkomen in de living. Voor die een keer is dat mss niet erg, maar elke dag meermaals daar passeren... en dan spreken we nog niet over binnenkomen met uw inkopen. Het zijn van zo een dingen dat ik ambetant word als je dan de professionals dit ziet negeren of gewoon niet opmerken, maar wel allemaal strak in't pak en uitpakken op TV.

/rant over

urg, verschrikkelijke finale.
Of hun zetel en tv die super slecht gepositioneerd staan en er eigenlijk geen living meer is.

Unpopular opinion: ik vind Lokeren de verdiende winnaar. Ik vind de indeling beneden ook niet dat, maar dat ligt natuurlijk ook wat aan de structuur van het huis. Voor het overige moet het blijkbaar niet onderdoen qua afwerking voor Laakdal en qua stijl vind ik het pakken mooier dan het huis in Laakdal (waar Kenny en Amber dus zijn 'afgestraft' door publiek/makelaar voor hun hotelstijl).

Ik had ze het eigenlijk allemaal gegund, daar niet van.

Ik vond de Mc Donalds opmerking wel hilarisch en best waar, dat interieur lijkt zo uit een groene Mc Do te komen. Om nog maar te zwijgen over de indeling van de hond zn kloten. wil je met paar vrienden op de bank tv kijken? Jammer gaat niet of je moet allemaal 9à graden draaien,beentjes open en zo in elkaar zittend tv kijken, lekker comfy. Of een nekhernia overhouden na 2 uur tv kijken.

Lokeren is echt een failed house imo, dan nog liever Kortrijk met een echte degelijke leefkeuken ipv dat tetris layout van Lokeren.

En ja die finale is belachelijk. Er worden daar honderden punten uitgedeeld en dat herleiden ze dan naar 3-2-1. Je zou bijna beginnen denken dat Lokeren moest winnen zodat het duurste huis met extra winst verkocht kon worden...

Laatst bewerkt:
Ik had nog wel gedacht dat de afvallers (of toch zeker diegene die nog mee hebben gewerkt) ook een rol zouden spelen of ten minste het huis konden bekijken. Puntenverdeling was oké. Ik had ook wel verwacht dat Laakdal zou gewonnen hebben, maar het scheelde niet veel met Lokeren. Laakdal vond ik onpersoonlijk en steriel, maar als dat koppel daar nu eenmaal blij mee is ... goed voor hen hé.

Alleszins een zéér schone cadeau: een afgewerkt huis met topmateriaal (geen IKEA-inboedel, zoals de meeste jonge koppels) zonder dat je daar zelf iets aan moet afbetalen. Nu kunnen Ruben en Antje héél gemakkelijk veel geld opzij zetten om die atelier nog af te werken.
Topmaterialen? Overal Gyproc, badkamer van x2o, meubels van overstock,... Dat zijn geen topmaterialen hoor
Topmateriaal? Die keukens van Dovy, of al die meubelen van Overstock? Die laatste is echt niet kwalitatief beter dan de Ikea hoor
Idd
Die van Lokeren (als ze ni hadden gewonnen uiteraard) en Kortrijk zouden verkocht worden rond de 350k en dat van Laakdal tss de 400 a 450k had ik ergens gelezen.
Zotten die het er aan geven, kijk op immoweb in die steden dat is het echt niet waard.
Maar je kan de meerwaarde nooit bekijken vanuit de koppels want dak, schrijnwerk, ... Is allemaal gedaan door vaklui en zeker niet overal even duur.

Ik vond de Mc Donalds opmerking wel hilarisch en best waar, dat interieur lijkt zo uit een groene Mc Do te komen. Om nog maar te zwijgen over de indeling van de hond zn kloten. wil je met paar vrienden op de bank tv kijken? Jammer gaat niet of je moet allemaal 9à graden draaien,beentjes open en zo in elkaar zittend tv kijken, lekker comfy. Of een nekhernia overhouden na 2 uur tv kijken.

Lokeren is echt een failed house imo, dan nog liever Kortrijk met een echte degelijke leefkeuken ipv dat tetris layout van Lokeren.

En ja die finale is belachelijk. Er worden daar honderden punten uitgedeeld en dat herleiden ze dan naar 3-2-1. Je zou bijna beginnen denken dat Lokeren moest winnen zodat het duurste huis met extra winst verkocht kon worden...

Ik zou in Lokeren gewoon geen tv hebben gezet :p.

Lay-out van die beneden daar is niet eenvoudig natuurlijk. Hoe zou jij het hebben gedaan? Ik weet het niet meteen. Echt vervelend zo lang smal.

Dat was natuurlijk de luxe in Laakdal: zo grote ruimtes dat je niet meer moet nadenken over je indeling (en geen oplossing moet bedenken).

Ik zou in Lokeren gewoon geen tv hebben gezet :p.

Lay-out van die beneden daar is niet eenvoudig natuurlijk. Hoe zou jij het hebben gedaan? Ik weet het niet meteen. Echt vervelend zo lang smal.

Dat was natuurlijk de luxe in Laakdal: zo grote ruimtes dat je niet meer moet nadenken over je indeling (en geen oplossing moet bedenken).
Die achterbouw er mee in betrekken :unsure:

Den boven van Laakdal leek me dan wel niet zo praktisch: zeer schuine wanden overal

We vermoeden dat de aankoopprijs rond 220.000 euro lag en dat het pand nu een waarde heeft van ongeveer 350.000 euro”, zegt Ruben.

Intussen is men blijkbaar een crowdfunding aan het opstarten voor Kortrijk, why?

Terug
Bovenaan