Huis Gemaakt

Kenny (24) schilder & amber (21) uitzendconsulente.
Ruben was 25 en productontwikkelaar en Antje ook 25 ergens in de media.

2de wat moeilijker in te schatten maar een gewoon profiel in de media is nu ook geen grootverdiener. Als schilder in loondienst ben je nu ook niet de grootverdiener hé.

Ben es benieuwd of je met die profielen aan een lening van 300k geraakt zonder al te veel hulp ;)
Dat ze eerst een paar jaar sparen zoals de meesten he ;)

Daarnaast kunnen ze wel iets goedkoper kopen dan 300k als ze er evenveel werk in steken als nu

[email protected]% op 25j is 1000 euro / maand. Lijkt me toch niet meer dan 1/3 van hun loon dus perfect te doen

Dat ze eerst een paar jaar sparen zoals de meesten he ;)

Daarnaast kunnen ze wel iets goedkoper kopen dan 300k als ze er evenveel werk in steken als nu

[email protected]% op 25j is 1000 euro / maand. Lijkt me toch niet meer dan 1/3 van hun loon dus perfect te doen
Daar ging het niet om hé. Je had het over een huis van 300k en dat dat wel haalbaar moest zijn voor die koppels. Ik betwijfel dat ten zeerste. En nu haal je er al 50k af en ga je ervan uit dat iemand van 24 en 21 met (met alle respect) niet het hoogste profiel een lening gaat krijgen aan 1.5%.

Daar ging het niet om hé. Je had het over een huis van 300k en dat dat wel haalbaar moest zijn voor die koppels. Ik betwijfel dat ten zeerste. En nu haal je er al 50k af en ga je ervan uit dat iemand van 24 en 21 met (met alle respect) niet het hoogste profiel een lening gaat krijgen aan 1.5%.
Jama kijk in die regio daar vind je goedkopere huizen dan voor 300k hoor:

En rentes staan echt wel laag.

Jama kijk in die regio daar vind je goedkopere huizen dan voor 300k hoor:

Wederom, daar ging het niet om. Kenny had het specifiek over dat huis en die verbouwingen. Nu verdraai je het nog meer.

Wat een crazy programma eigenlijk man.

kunt u toch nie voorstellen dat ge die verbouwing doet, een gans huis naar u goesting. Bloed zweet en tranen en dan gewoon met niets wegwandelen man...

Dan vind ik House Rules beter qua concept, daar wint iedereen.

Kenny (24) schilder & amber (21) uitzendconsulente.
Ruben was 25 en productontwikkelaar en Antje ook 25 ergens in de media.

2de wat moeilijker in te schatten maar een gewoon profiel in de media is nu ook geen grootverdiener. Als schilder in loondienst ben je nu ook niet de grootverdiener hé.

Ben es benieuwd of je met die profielen aan een lening van 300k geraakt zonder al te veel hulp ;)
Kenny heeft een eigen bedrijf en werkt dus niet in loondienst.
Ja dat was een oud krot waar ze mss 120k voor hebben betaald.
Daar is echt geen 180k extra in gestoken hoor
Volgens mij vergis je u toch zeer schromelijk van wat een verbouwing zoals dit toch kost. Heel de gevel is opnieuw gedaan, een nieuw dak erop, technieken volledig opnieuw gedaan, overal nieuwe ramen, nieuwe keuken, screenshot op de ramen, bijna alle ruimtes volledig afgewerkt en een afgewerkte tuin. Maar vooral ook volledig bemeubeld.

Die toestellen van miele in hun keukens alleen al komen op 10k uit. Granieten werkblad van 4K. Allez kort gezegd dat zijn keukens van 20k+

Vergeet ook niet dat er heel veel werken gedaan zijn voor hun eh. Dus dat moet je ook gewoon in rekening brengen. Zij hebben daar 8 maanden de weekends in gewerkt, maar dat is niet voldoende om die huizen op deze manier zo te verbouwen hoor.

Kenny heeft een eigen bedrijf en werkt dus niet in loondienst.

Volgens mij vergis je u toch zeer schromelijk van wat een verbouwing zoals dit toch kost. Heel de gevel is opnieuw gedaan, een nieuw dak erop, technieken volledig opnieuw gedaan, overal nieuwe ramen, nieuwe keuken, screenshot op de ramen, bijna alle ruimtes volledig afgewerkt en een afgewerkte tuin. Maar vooral ook volledig bemeubeld.

Die toestellen van miele in hun keukens alleen al komen op 10k uit. Granieten werkblad van 4K. Allez kort gezegd dat zijn keukens van 20k+

Vergeet ook niet dat er heel veel werken gedaan zijn voor hun eh. Dus dat moet je ook gewoon in rekening brengen. Zij hebben daar 8 maanden de weekends in gewerkt, maar dat is niet voldoende om die huizen op deze manier zo te verbouwen hoor.
Klopt, had ik gemist precies. Nuja, als ik zijn insta mag geloven is hij daar nu een dik jaar mee bezig... zal nog net niet genoeg zijn voor 300k te leggen.

Wat een crazy programma eigenlijk man.

kunt u toch nie voorstellen dat ge die verbouwing doet, een gans huis naar u goesting. Bloed zweet en tranen en dan gewoon met niets wegwandelen man...

Dan vind ik House Rules beter qua concept, daar wint iedereen.

Tja, de mogelijke winst is wel gigantisch, dus normaal dat daar inzet tegenover staat plus een grote kans dat het niets wordt?

1 kans op 9 om een huis te winnen zijn volgens mij toch enorm goede odds. Dat gaat geen loterij je bieden :)

Tja, de mogelijke winst is wel gigantisch, dus normaal dat daar inzet tegenover staat plus een grote kans dat het niets wordt?

1 kans op 9 om een huis te winnen zijn volgens mij toch enorm goede odds. Dat gaat geen loterij je bieden :)
Voor een loterij moet ik ook geen 8 maanden mijn weekends opofferen :)
Ma bon, wat zou ge anders doen in deze coronatijden hé

Tuurlijk niet, maar daar heb je dus ook geen winstkans op 300K van 1 op 9...
Stel dat Kenny aan een uurloon werkt van 45€/ uur. Als hij die weekends voor zichtzelf gewerkt had, laat ons zeggen 24u per weekend, dan had ie 100% zeker 35000 euro in the pocket. Als Amberke dat dan ook zou doen ...

Stel dat Kenny aan een uurloon werkt van 45€/ uur. Als hij die weekends voor zichtzelf gewerkt had, laat ons zeggen 24u per weekend, dan had ie 100% zeker 35000 euro in the pocket. Als Amberke dat dan ook zou doen ...

Lijkt me serieus optimistisch gerekend en zonder de realiteit van belastingen, taksen en kosten mee te nemen :)
Daarnaast heeft Amber nu geen profiel waarmee je aan klanten even snel 45 euro per uur gaat aanrekenen.

En stel dat je dan nog optimistisch bent en zegt dat je schatting correct is, dat bruto = netto en dat Amber dat ook kan rekenen, dan zit je aan 60K.

Allez, dus een winstkans op 240K van 1 op 9. Ik vind niet dat mijn punt hier echt zwaar door wijzigt. :)

2 van de 3 zijn rijhuizen met beperkte gevel en dak (en dus ook aantal ramen). En die huizen zijn ook niet zo groot he.
Alles aan 6% met nog wat subsidies erbij

Die is 16k incl BTW dus neem aan dat dat 21% is dan , natuursteen en smeg/miele toestellen
Kortom dat zijn geen keukens van 20k+ allee dat is toonzaal en niet geplaatst enzo maar you get my point, die keukens zijn ook niet zo supergroot. Mijn ouders hun Dovy keuken met Miele toestellen is stuk groter en was dacht ik minder dan 25k)

Screenshots op de ramen ken ik wel niet :unsure:

Maar op tv zagen we toch dat het allemaal Miele toestellen waren? Kan dus zeker 20k zijn
Maar je hebt daar ook grote verschillen in. Je kan een oven van 500 euro hebben van Miele maar ook van 3k

Maar als je zelf iets koopt kan je er ook goedkopere keuken in steken. Maar allemaal spraken ze al van voor het programma begon 'een eigen huis kunnen we niet betalen' en dat is toch ten zeerste te betwijfelen (tenzij je een gat in uw hand hebt of Harry en Jerina bent)

En hoeveel houdt hij van die 45 per uur netto over? En Amber heeft geen achtergrond in den bouw dus hoe gaat ge dat ooit verantwoorden aan de klant dat die ook 45/u rekent?
2 van de 3 zijn rijhuizen met beperkte gevel en dak (en dus ook aantal ramen). En die huizen zijn ook niet zo groot he.
Alles aan 6% met nog wat subsidies erbij

Die is 16k incl BTW dus neem aan dat dat 21% is dan , natuursteen en smeg/miele toestellen
Kortom dat zijn geen keukens van 20k+ allee dat is toonzaal en niet geplaatst enzo maar you get my point, die keukens zijn ook niet zo supergroot. Mijn ouders hun Dovy keuken met Miele toestellen is stuk groter en was dacht ik minder dan 25k)

Screenshots op de ramen ken ik wel niet :unsure:
Nee, we getten uw point nu. Alé, ik toch niet. Je zit hier constant appels met peren te vergelijken. Een toonzaalmodel vergelijken met die keukens dat ze daar krijgen :') En dan nog eens andere mensen hun rekening te maken ook. Uw soort huis maakt niet uit ze, hoe kleiner/moeilijker bereikbaar hoe duurder het zelfs wordt.

Ik was al vergeten hoe ge u in bochten kon wringen om toch uw gelijk te krijgen.

Programma was eigenlijk vrij belachelijken boel als ik het zo langs de zijkant heb bekeken. Wat moesten die koppels nu werkelijk zelf doen van verbouwingen??? Op een gegeven moment krijgen ze 5 dagen voor badkamer en dan zie je dat gyproc en waterleidingen allemaal al steken. En meubels komen vakmannen plaatsen. Dus wat schuren, stopcontact plaatsen en verven...
Was gewoon bait van de VTM want renovatieprogramma's zijn populair, maar ik heb mij eigenlijk liggen ergeren, want het ging meer om de emoties dan om de effectieve bouwtechnieken. Soit het is en blijft VTM en daarbij weet je dat ze mikken op de kleenex-kijker die eens graag "meeleeft".

Anyway, Kenny en Amber ftw, als iemand anders wint ist gewoon nog belachelijker.

Die dat het huis van Harry ooit koopt mag in feite alles opnieuw doen want dat spel ligt binnen 5 jaar terug ineen als ge ziet hoe diene sukkelt met een simpele lamp installeren, of beter, zijne plug met tek7 opvullen en dan ipv het te laten drogen direct invijzen. Dat is toch echt 0 braincell die gast.

Of gewoon iemand met weinig technische achtergrond.

Weer hilarisch hoe andere mensen hun rekening opnieuw wordt gemaakt.:rofl:Allemaal boekhouders van Kenny en Amber.

Nee, we getten uw point nu. Alé, ik toch niet. Je zit hier constant appels met peren te vergelijken. Een toonzaalmodel vergelijken met die keukens dat ze daar krijgen :') En dan nog eens andere mensen hun rekening te maken ook. Uw soort huis maakt niet uit ze, hoe kleiner/moeilijker bereikbaar hoe duurder het zelfs wordt.

Ik was al vergeten hoe ge u in bochten kon wringen om toch uw gelijk te krijgen.
Voor 180k (excl btw) laat je gewoon een nieuwbouw zetten

265k - 80k grond = 185k

En nee ik zit niet appels met peren te vergelijken. In Leuven vind je daar idd niets voor, in Kortrijk kan je wat ze nu aan het verbouwen zijn echt wel zelf voor minder dan 300k

Terug
Bovenaan