Huis Gemaakt

dat terras zag er toch maar heel louche uit in ieder geval. Stapstenen lijkt me logisch dat ge die niet zomaar op uw gras legt. Dat leken me ook maar heel dunne stenen te zijn om te beginnen. Zag ge zo bewegen als ze erover liepen.

tja die ronde borders, het waren allemaal maar relatief kleine tuintjes, dus dat zal wel meevallen allemaal :)
Ja dat was meer reactie op die tuinarchitect
Het oogt mss mooier maar naar onderhoud is dat niet zo leuk :p

Ja dat die stenen bewegen is logisch als je niet exact in midden stapt. Deze keer gaat laakdal alvast niet winnen

In Kortrijk ook een muur die al verbrokkeld toch gebruiken om iets in vast zetten en dan verbaasd zijn dat het loskomt :D

Ja dat was meer reactie op die tuinarchitect
Het oogt mss mooier maar naar onderhoud is dat niet zo leuk :p

Ja dat die stenen bewegen is logisch als je niet exact in midden stapt. Deze keer gaat laakdal alvast niet winnen

In Kortrijk ook een muur die al verbrokkeld toch gebruiken om iets in vast zetten en dan verbaasd zijn dat het loskomt :D
Ik denk dat hij blij mag zijn dat het los kwam. Stel u voor dat hij het bleef opspannen, ik denk dat hij los die muur omtrekt :P
En dan ook wat Tec7 erin, en direct terug proberen, zonder te beseffen dat ge die plug in de tec7 moet steken en het zo moet laten drogen...

Ik denk dat hij blij mag zijn dat het los kwam. Stel u voor dat hij het bleef opspannen, ik denk dat hij los die muur omtrekt :p
En dan ook wat Tec7 erin, en direct terug proberen, zonder te beseffen dat ge die plug in de tec7 moet steken en het zo moet laten drogen...
of gewoon een deftige plug gebruiken :biglaugh:

Nu wat had je gewild.
4 dagen om een tuin aan te leggen? Kom zeg das belachelijk.
Tuurlijk trekt da op niks bij geeneen van de 3. Ziet er bij Lokeren het beste uit maar ook daar zullen er wel wat corners gecut zijn.
Lokeren gaat deze wel winnen imho.

Wat me ook wel opviel: bij allemaal die gazon laten leveren op een dag dat ze gaan planten. Bijgevolg die gazon veel te laat uitgerold om goed te zijn. Plan dat een beetje deftig in he, ge zet uw afboording, en dan legt ge uw gazon. Die plantjes kunnen veel langer in een potje staan dan dat uw gazon opgerold kan blijven liggen he.

Wel jammer, programma is leuk concept maar het is precies de budget versie van de grotere producties in het buitenland. Een deftige tuin/badkamer laten aanleggen op 4 dagen/twee weken is echt een uitdaging. gevolg: half afgewerkte zaken natuurlijk.

Wel jammer, programma is leuk concept maar het is precies de budget versie van de grotere producties in het buitenland. Een deftige tuin/badkamer laten aanleggen op 4 dagen/twee weken is echt een uitdaging. gevolg: half afgewerkte zaken natuurlijk.
Mja de budgetten om TV te maken in Vlaanderen zijn ook niet super he ten opzichte van andere grote landen. Ik mis eerder het harde labeur van The Block. Daar ging het soms nog eens over de techniek en kon je vaak nog wat bijleren. Nu hebben we enkel gyproc en verfkwasten gezien. Raar ook dat ineens tussen twee afleveringen de huizen helemaal zijn aangepakt aan de buitenkant maar ze daar totaal niks van laten zien. Heel duidelijk dat ze drie totaal verschillende koppels hebben gecast en ze het van de drama moeten hebben. Vind ik wel spijtig voor een bouwprogramma.

Geen verrassing dat Kenny de knapste is de knapste kamer heeft.. Ruben en Antje hun badkamer is op zich wel mooi, maar die roze tegels zijn zo.. kwn.. jaren 80 gevoel?

heb ik dat nu goed gezien dat die Kenny daar zijn klinkers gewoon los in de tuinaarde flikkerde voor een terras te maken en zijn stapstenen gewoon bovenop zijn grasmatten gelegd werden? :rofl:
Idd, normaal gezien toch eerst chape? Anyway, als wij allemaal ook maar 2 weekends krijgen om dit volledig af te werken, zal het ook niet volgens de regels van de kunst zijn 😉

Idd, normaal gezien toch eerst chape? Anyway, als wij allemaal ook maar 2 weekends krijgen om dit volledig af te werken, zal het ook niet volgens de regels van de kunst zijn 😉
Het is trouwens al meermaals gezegd dat in de week er een heel team aan vakmannen in die huizen ook bezig is.
Idem voor de tuin, voor ze daar in begonnen werken is daar een heel team in gevlogen om de grond op te kuisen, frezen en vlak te trekken.

Dat tuinhuis van Harry en Jerina dat hebben zij afgebroken in dat weekend (misschien zelfs nog niet volledig zelf afgebroken), maar in de week heeft daar een team de afvoer en opkuis van dat stuk gedaan.

Zaken die je in dit programma ziet zijn onmogelijk met twee man te doen op enkele weekends. Het programma draait dan ook vooral rond de indeling van hun kamers en hoe ze deze afwerken. Het gaat niet om wie kan het beste bouwen. Nee het gaat over wie kan het mooiste en meest samenhorige samenstellen.

Ik ben nu ook niet de handigste, maar mijn eerste reactie was toch ook : hoe? Moeten ze geen chape leggen ?
Kan met tegeldragers gedaan zijn, kan ook chappe gelegd zijn want ineens lagen die tegels er precies en stond ook iets van muur? Net zoals bij de andere verhardingen op de andere plaatsen.

In Kortrijk toch ook veel te veel kleine planten en zoveel verschillende, als dat groeit dan groeit dat allemaal over elkaar

Prijs gaat naar Lokeren gaan denk ik

Onder klinkers legt ge normaal gezien stabilisé, geen chape.
Kenny en Amber hebben precies gewoon de grond gelijk getrokken, een antiworteldoek erop en dan die klinkers gelegd om daarop dan tegeldragers te plaatsen waarop de tegels gezet zijn.
Inderdaad wel een heel rare manier van plaatsen.

Kortrijk wou een deel ‘wilde’ tuin, vandaar die wirwar aan planten. Het zal volgens mij tussen Lokeren en Kortrijk gaan.

Ik zie Lokeren punten scoren met die overkapping en Kortrijk met die binnentuin. Laakdal is uitgesloten voor een keer.

Spannend.

Die gronden moeten allemaal nogal vruchtbaar zijn. Niemand die daar bodemverbeteraar gebruikt voor zijn gras / planten (uit den aveve, mijn ervaring daar is dat die zeer beperkt aanbod hebben).
Ik moet zeggen dat we hier ook geen bodemverbeteraar gebruikt hebben en de gazon, lavendel en beukenhaag perfect groeien (terwijl iedereen beweert dat je voor beukenhaag zéker bodemverbeteraar met bepaalde schimmels moet gebruiken). Het zal misschien helpen, maar nodig lijkt me zo'n bodemverbeteraar dan toch niet?

Ik moet zeggen dat we hier ook geen bodemverbeteraar gebruikt hebben en de gazon, lavendel en beukenhaag perfect groeien (terwijl iedereen beweert dat je voor beukenhaag zéker bodemverbeteraar met bepaalde schimmels moet gebruiken). Het zal misschien helpen, maar nodig lijkt me zo'n bodemverbeteraar dan toch niet?
Zal wel afhangen van de grond zeker?

Terug
Bovenaan