Huis Gemaakt

Die zijn ondertussen wel professionals door die Easykit-opleiding, he! :unsure:

Dit is totaal niet verbouwen, dit is decorbouw,past in een tv programma en achteraf de recipro er in en je hebt terug een gestripte woning. De manier waarop die elektriciteit en alpex gelegd is, ronduit een knoeiboel. Metalstuds en gyproc, dat is goed om te verduiken of om een ruimte in te delen, maar als je eerste alle muren afkapt kan je beter alles laten plakken. Bij een grondige renovatie moet sowieso de vloer er uit, hier laten ze gewoon alles liggen, ,wat met oude afvoeren? Dat wordt allemaal niet in beeld gebracht...

Ik vind het wel aangenaam kijken, maar ik begrijp niets van de opzet van het programma...

Die koppels kunnen allemaal amper iets en worden naar mijn mening zonder voldoende ondersteuning er in gesmeten met een planning die veel te nipt is ... Die zitten daar ma wa te doen zonder da die van iets weten volgens wa ze gezien hebben op internet...

Achteraf wa komen show verkopen om te zeggen dat alles niet goed is, amai, toffe ondersteuning...
Vind ook die wittekop geen goed jurylid voor een programma als dit. Die gaat enkel speciale en excentrieke dingen mooi vinden volgens mij, terwijl dat niet relevant is voor de gemiddelde mens.

Dat huis gaat toch op geen kloten trekken als da klaar is allé... Ik mag toch hopen dat een vakman de plongkast en collectoren gaat komen aansluiten?

En wat is hun budget eigenlijk?

En dan het volgende:
Moet er nu in elke woning al een koppel vertrekken? Dus blijft er dan maar 1 koppel per woning over? Het programma is pas begonnen... Hoe gaat dat dan verder gaan? Woningen die tegen elkaar gaan strijden en dan blijven er onafgewerkte woningen over of gaan er 3 woningen verbouwd en 1 gewonnen zodat de tv-makers nog de 2 andere kunnen verkopen om uit de kosten te geraken?

Er is zoveel onduidelijk aan dat programma :D

Verder kom ik onnozel van die gast me zijn snor en zijn madam. Veel te extravert voor mij. Alsof de buurt staat te springen om daar de vrije inval te gaan houden. Omg zenne.

Voorlopig het meest fan van hun tegenkandidaten, al kan ik niet op hun naam komen. De meubelmaker en zijn vriendinneke gun ik het programma alvast het meest.

Dit is totaal niet verbouwen, dit is decorbouw,past in een tv programma en achteraf de recipro er in en je hebt terug een gestripte woning. De manier waarop die elektriciteit en alpex gelegd is, ronduit een knoeiboel. Metalstuds en gyproc, dat is goed om te verduiken of om een ruimte in te delen, maar als je eerste alle muren afkapt kan je beter alles laten plakken. Bij een grondige renovatie moet sowieso de vloer er uit, hier laten ze gewoon alles liggen, ,wat met oude afvoeren? Dat wordt allemaal niet in beeld gebracht...
In Lokeren hebben ze nochtans 40cm afgegraven hoor ;)
Ik vind het wel aangenaam kijken, maar ik begrijp niets van de opzet van het programma...

Die koppels kunnen allemaal amper iets en worden naar mijn mening zonder voldoende ondersteuning er in gesmeten met een planning die veel te nipt is ... Die zitten daar ma wa te doen zonder da die van iets weten volgens wa ze gezien hebben op internet...
Denk dat er velen aan verbouwing starten zonder kennis. In Laakdal werken 3vd4 in den bouw he

Laat die mensen toch eens doen. Op die leeftijd ging ik gewoon ieder weekend uit. Respect voor wat die aan het doen zijn!

Een gratis woning voor de winnaars van ‘Huis gemaakt’, maar wat met de andere panden? En wie betaalt dat?
=> Artikel op Het Nieuwsblad achter paywall.

Samenvatting:
- Voor de winnaars is alles betaald. Ook notariskosten
- VTM of productiehuis doen geen verlies: "We werken samen met een projectontwikkelaar die de drie panden kocht en zich ertoe heeft verbonden om aan het einde eentje weg te schenken – ze zijn dus geen eigendom van VTM of Hotel Hungaria. De meerwaarde die in de overige twee woningen is gecreëerd, moet dat financieel compenseren. We drukken de kosten bovendien door samen te werken met vaste partners in de bouwsector die sponsoren of materiaal aanbieden aan een gunstige prijs”, zegt De Kort."
- Verliezers krijgen geen voorrang of korting bij een eventuele verkoop van het huis waarin ze gewerkt hebben.
- Er zal wel veel achter de schermen gebeuren: “We hebben een heel team dat mee waakt, van werklieden tot architecten. Is iets niet naar behoren verlopen bij de kandidaten, dan wordt dat rechtgetrokken. De bedoeling is dat alles duurzaam gebeurt, niets wordt opgekalefaterd en de panden zijn verbouwd voor het leven. Daarom laten we de koppels voor sommige, ingewikkeldere werken, zoals het plaatsen van een dak en het verwijderen van asbest, bijstaan door professionals”, klinkt het.

Een gratis woning voor de winnaars van ‘Huis gemaakt’, maar wat met de andere panden? En wie betaalt dat?
=> Artikel op Het Nieuwsblad achter paywall.

Samenvatting:
- Voor de winnaars is alles betaald. Ook notariskosten
- VTM of productiehuis doen geen verlies: "We werken samen met een projectontwikkelaar die de drie panden kocht en zich ertoe heeft verbonden om aan het einde eentje weg te schenken – ze zijn dus geen eigendom van VTM of Hotel Hungaria. De meerwaarde die in de overige twee woningen is gecreëerd, moet dat financieel compenseren. We drukken de kosten bovendien door samen te werken met vaste partners in de bouwsector die sponsoren of materiaal aanbieden aan een gunstige prijs”, zegt De Kort."
- Verliezers krijgen geen voorrang of korting bij een eventuele verkoop van het huis waarin ze gewerkt hebben.
- Er zal wel veel achter de schermen gebeuren: “We hebben een heel team dat mee waakt, van werklieden tot architecten. Is iets niet naar behoren verlopen bij de kandidaten, dan wordt dat rechtgetrokken. De bedoeling is dat alles duurzaam gebeurt, niets wordt opgekalefaterd en de panden zijn verbouwd voor het leven. Daarom laten we de koppels voor sommige, ingewikkeldere werken, zoals het plaatsen van een dak en het verwijderen van asbest, bijstaan door professionals”, klinkt het.
De werken die ik gezien heb zijn toch niet voor het leven. Gyproc en Metalstuds voor een stenen muur zetten vind ik nu niet bepaald duurzaam. Vlaanderen staat vol met van die opgekallefaterde huizen.

De drie koppels die doorgaan zoals ik gehoopt/verwacht had. Volgens mij gaat het gaan tussen Kortrijk en het tankstation (weet niet meer waar die ligt :D)

De werken die ik gezien heb zijn toch niet voor het leven. Gyproc en Metalstuds voor een stenen muur zetten vind ik nu niet bepaald duurzaam. Vlaanderen staat vol met van die opgekallefaterde huizen.
Ja dat is hoe de Vlaming verbouwd dus zal wel voor het leven zijn.
Of toch hoe iedereen die ik ken zelf verbouwd heeft, moet zeggen dat merendeel wel nieuwbouw heeft :p
De drie koppels die doorgaan zoals ik gehoopt/verwacht had. Volgens mij gaat het gaan tussen Kortrijk en het tankstation (weet niet meer waar die ligt :D)
Laakdql

Begrijpelijk dat Emiel en Davina het niet gehaald hebben, maar die kamer van Kenny en Amber vond ik nogal saai. Die Gert Voorjans heeft gelijk gelijk dat beige en grijze (greige) domineren in Vlaamse huishoudens. Wat Kortrijk betreft had ik wel verwacht dat bjiestige Harry het ging halen, maar die gigantische poef was daar echt niet nodig in dat kleine kinderkamertje. Dat huis is groot genoeg om dat ergens anders neer te ploffen.

Ik woon niet ver van het pand in Lokeren, ben daar gisteren eens gepasseerd, volgens mij is er daar niet veel meer gebeurd. Dus ik vermoed dat het huis in Lokeren niet heeft gewonnen ?

Lokeren: Wat een hoge dunk van zichzelf hadden die Pieter en Anaïs niet. Urgh, zo verwaand.
Kortrijk: Terecht wel, ik had op basis van de eerste afleveringen gedacht dat Tobias en Femke eerder de kuren van de verliezers van Lokeren zouden hebben. Mooi om te zien hoe de twee koppels met elkaar omgingen, zelfs na verlies.
Laakdal: Chaos vs. Planning - Twee mooie kamers, maar planning heeft gewonnen.

Begrijpelijk dat Emiel en Davina het niet gehaald hebben, maar die kamer van Kenny en Amber vond ik nogal saai. Die Gert Voorjans heeft gelijk gelijk dat beige en grijze (greige) domineren in Vlaamse huishoudens. Wat Kortrijk betreft had ik wel verwacht dat bjiestige Harry het ging halen, maar die gigantische poef was daar echt niet nodig in dat kleine kinderkamertje. Dat huis is groot genoeg om dat ergens anders neer te ploffen.
Ik geef gerust toe dat het wel héél monochrome was maar wat is dat toch altijd met die programma's waar ze willen dat iedereen zen kamers vol stoemt en het moet leven en energie uitstralen en what not... ik heb ook liefst gewoon een eenvoudig huis met niet teveel tirlantijntjes. Waarom is het precies een misdaad om jong te zijn en toch een neutrale inrichting te willen?

Dus die krijgen nu 1800€/m² om die woonkamer aan te kleden. Wat zit daar in? Ook die ramen of enkel die Gyproc en houten lattekes en hun decoratie?

En dan zijn die aant zagen over hout van 450€ en 50€ voor beitjes

Ik heb die aflevering maar met een half oog kunnen bekijken. Wat waren ze aan het doen met hun leidingen? 't is tenslotte maar preflex/alpex trekken; hoeveel kan daar mee mis gaan?

Waar ik vooral hoofdpijn van krijg is dat ze de elektriciteit in zeven haasten hebben moeten doen. Dat is gegarandeerd vloeken achteraf want je hebt niet kunnen nadenken over hoe je in dat huis gaat leven. Het ligt toch in ster hoop ik?

Dus die krijgen nu 1800€/m² om die woonkamer aan te kleden. Wat zit daar in? Ook die ramen of enkel die Gyproc en houten lattekes en hun decoratie?

En dan zijn die aant zagen over hout van 450€ en 50€ voor beitjes
Ik vraag mij daar toch ook af wat dat allemaal inhoudt. En of het incl of excl BTW is...
Want daar zou je toch serieus mee moeten kunnen verbouwen?

Maar ik vind het wel grappig dat het een "duurzame verbouwing" moet voorstellen. Die elektriciteit stelde niks voor en is in no-time verouderd. Overal gyproc rechtstreeks op metalstuds (je kan dus nergens in dat huis iets zwaar bevestigen aan de muur he...)

Ik vraag mij daar toch ook af wat dat allemaal inhoudt. En of het incl of excl BTW is...
Want daar zou je toch serieus mee moeten kunnen verbouwen?

Maar ik vind het wel grappig dat het een "duurzame verbouwing" moet voorstellen. Die elektriciteit stelde niks voor en is in no-time verouderd. Overal gyproc rechtstreeks op metalstuds (je kan dus nergens in dat huis iets zwaar bevestigen aan de muur he...)
Den tv houdt het toch :unsure:

Ik denk dat in die prijzen ook alle meubels en decoratie zit? Want anders kan dat idd nooit zoveel kosten

Ook nergens tegels want ja op 8d dat gaat niet he die vloer moet liggen en meteen beloopbaar zijn (laakdal zei die parket leggen maar was toch laminaat?)
Hopelijk ook die vinyl-vloer juiste gekozen voor de VV

En in Lokeren hangt die op 10sec een gordijn? Dat is met col gedaan ofzo?

Den tv houdt het toch :unsure:

Ik denk dat in die prijzen ook alle meubels en decoratie zit? Want anders kan dat idd nooit zoveel kosten

Ook nergens tegels want ja op 8d dat gaat niet he die vloer moet liggen en meteen beloopbaar zijn (laakdal zei die parket leggen maar was toch laminaat?)
Hopelijk ook die vinyl-vloer juiste gekozen voor de VV

En in Lokeren hangt die op 10sec een gordijn? Dat is met col gedaan ofzo?
Achter den tv zullen ze wel een houten plaat gehangen hebben om die te bevestigen, omdat ze dat voorzien dat daar iets gaat hangen. Maar als je ooit op een "onvoorziene" plek iets wilt hangen, is het een no-go.

Terug
Bovenaan