Huis Gemaakt 2025

Conclusie, het programma hangt met haken en ogen aan elkaar. De reden waarom ik afgelopen seizoen ben afgehaakt. Dit heeft niets meer met een verbouwprogramma te maken.

Voor mij is het gewoon een scripted reality soap waar een los bouwscenario aan gekoppeld is met een stevige hand van de sponsoren en het waakzame oog van ERA. Dat ze het seizoen 50% langer hebben gemaakt is een manier om zendtijd te vullen met nieuwe content voor de Vlaming met de baksteen in de maag. Met toch nog 650.000 kijkers is VTM geslaagd in haar missie.

De spanning van een wedstrijd is al enkele seizoenen weg. De tijdslijn klopte nooit in het programma maar hier is er waarlijk met de klak naar gegooid.

Lummen die, ondanks dat ze weer niet klaar zijn, niet laatste zijn want "styling"...
Das imo puur Bart...Cerina was redelijk duidelijk "niet af is niet af" en Bea weet goed genoeg dat ge heel dat huis in een neutrale tint moogt gaan schilderen voor verkoop.
En die ganse muur met bloembak en panelen....allez ja, voelde toch erg jaren ´90 sporthalcafetaria aan imo.

Maar het valt toch echt wel op dat de productie jaar na jaar achteruit gaat en, om whose line te citeren, where the rules are made up and the points don´t matter.
Weekends van 2 of 3 dagen, geen hulp (maar soms mag de papa wel bijspringen of de zus het land doorkruisen voor een halve pot verf).
Johnny de werfleider als bijstand ma niemand legt ff het verschil tss een schroefboor- en klopboormachine uit

Ben blij dat deze belangrijke kwestie ook is opgehelderd:

LmYyvmu.png

Ik dacht dat Lummen nog een inhaalslag ging doen maar het ziet er idd een lastig parket uit. Mss verricht Bartel nog een mirakel, een verloren pand dat onverkocht raakt is een moeilijker verhaal voor ERA. Mss een tactiek om overal cactussen te zetten zodat mensen afgestompt worden om verder te kijken 😅

Zit nog 3 afleveringen achter, heeft die Emiel intussen al z'n conclusies getrokken? Woon met zo'n mens samen zeg, daar moet ge echt ne sloef voor zijn.

Terug
Bovenaan