Huis Gemaakt 2025

Ik vond het ook triestig dat VTM letterlijk over heel het beeld plekken heeft toegevoegd toen ze die kamer laten zien.

Zelfs op bv het raam waren die 'plekken' te zien.:rofl:
Mijn vrouw moest ook lachen toen ze het zag.

Doe dan op zijn minst wat moeite als ge de kijkers wilt bedotten.

De kamers leken voor mij toch iets te veel op de Juntoo folders te lijken (hoewel ze deze editie geen sponsor lijken). De maatkasten komen her en der wat terug in de toekomstige kamers dus ook nog meer van hetzelfde.

De kamer van Emiel & Ashley gaat een iets andere richting uit maar welk koppel daar ook verder gaat de druk om een standaardlook te realiseren zal wss terug boven komen.

Ik vond de kast van de bekende sponsor toch niet zo goed op maat. Net genoeg ruimte om met de plumeau het stof weg te halen tussen de muur en de kast, dat wel.

Ik vond de kast van de bekende sponsor toch niet zo goed op maat. Net genoeg ruimte om met de plumeau het stof weg te halen tussen de muur en de kast, dat wel.
Die kasten zijn nooit tot op de centimeter, dat zijn vaak modules met vaste maten. Het is de bedoeling dat je daar ofwel in mdf of in het materiaal van je kast nog een lat op maat voor zaagt om te vullen eens je kast er staat.

De sponsor zal nog eens in beeld mogen komen om hun oplossing voor te stellen: paslatten staat op hun website.

Die kasten zijn nooit tot op de centimeter, dat zijn vaak modules met vaste maten. Het is de bedoeling dat je daar ofwel in mdf of in het materiaal van je kast nog een lat op maat voor zaagt om te vullen eens je kast er staat.
Dus ook dat was niet fatsoenlijk afgewerkt. Van mij had de DJ er in mogen blijven 😀

Dus het zijn geen maatkasten.
Jawel, maatkasten zijn altijd modulair, bij keukens is dat ook zo. Dat zijn modules die werken per 10 centimeter ofzo. Echt maatwerk dat tot op de centimeter gemaakt wordt is enorm kostelijk en dat gebeurt bijna niet. En zelfs die kasten worden na het plaatsen nog aangesloten met mdf aan de muren want de muren zijn ook nergens even recht.
Dus ook dat was niet fatsoenlijk afgewerkt. Van mij had de DJ er in mogen blijven 😀
Ik denk dat dat nog moest uitgevoerd worden door een schrijnwerker.

Jawel, maatkasten zijn altijd modulair, bij keukens is dat ook zo. Dat zijn modules die werken per 10 centimeter ofzo. Echt maatwerk dat tot op de centimeter gemaakt wordt is enorm kostelijk en dat gebeurt bijna niet. En zelfs die kasten worden na het plaatsen nog aangesloten met mdf aan de muren want de muren zijn ook nergens even recht.

Ik denk dat dat nog moest uitgevoerd worden door een schrijnwerker.
Dus het is inderdaad geen echt maatwerk

Ik heb dit programma nu eens af en toe bekeken omdat er een huis in zit die hier 2 straten vanaf ligt maar sjezus, dat is toch bij iedereen echt triestig prutswerk.
Komt uiteraard wel deels door de tijdsdruk maar dan nog.
Enkel die Eros en zijn madame kunnen iets.

Standaard pakken die dacht ik 3cm rondom de muren. Deze werk je dan af met de geleverde paslat. Je kunt dan kiezen om de paslatten ook op maat geleverd te krijgen of iets extra zodat je ter plaatsen dit op maat kunt maken.

De kast was dus nog niet afgewerkt.

Laatst bewerkt:
Dus het zijn geen maatkasten.
Zijn wel maatkasten maar de paslatten waren gewoon niet geplaatst... ik heb er niet specifiek op gelet maar ik vermoed dat het opnieuw maatkastenonline is dat de kasten levert? Zij hebben 3 systemen voor hun paslatten: direct meeleveren op maat, meeleveren met overlengte zodat je zelf kan meten en afdoen eens de kast staat OF opmeten eens de kast staat en op maat laten naleveren. Bij kasten met een schuine wand zoals deze leveren ze die sowieso niet direct mee op maat (for whatever reason). Die paslatten gaan dus nog wel geplaatst worden op een later moment.

Wij hebben hier in ons berging zo'n kast staan... ik kan er weinig slecht over zeggen. Buiten het feit dat ze niet kunnen tellen en dan je bijna gegarandeerd gaat moeten bellen omdat ze te weinig voetjes of scharnieren of andere toebehoren hebben meegeleverd :laugh:

Het was wel duidelijk imo dat in Lummen het koppel dat de beste TV gaat opleveren door mocht hoor. Nico&Daisy waren gewoon teveel een geoliede machine, allez ja, snel,proper,goed en efficiënt werken zonder al te veel conflicten.... dat geeft saaie TV.
Inderdaad, want het is een tv programma. Mensen lijken dat altijd te vergeten. Extra: we doen het voor de kinderen had vorig jaar al mogen winnen.

Als ge puur de aangehaalde punten vergelijkt is hun kamer relatief vlot en goedkoop te fixen voor verkoop, hoogstens die schuine dagkant terug uitplamuren en wat retoucheren.
Begin bij het ander koppel die zwalpende muren maar eens weg te werken, die plinten opnieuw te doen, al die gelijmde(!!!!!) decoratie van de muur te trekken met gevolgschade. Alleen al dat terracotta herschilderen naar een neutrale verkoopsvriendelijke kleur wordt een heel karwei. Nog niet vergeten dat die kamer intussen een pak kleiner geworden is met die elfendertigmiljoen lagen verf
Dat kan je gemakkelijk oplossen door er het winnende koppel van te maken...
Vorig jaar was volgens mij het huis in Limburg ook significant meer waard.

Er is geen (vermoedelijk bewust) transparantie in het systeem, waardoor hln comments weer duidelijk laten zien hoe een open geest de Vlamingen hebben.
Ik ga zelf niet oordelen, maar het feit dat een jury gebriefd over het "sneller" klaar zijn toont
aan hoe objectief dingen verlopen.

Ik was ook verrast door de beslissing in Limburg, maar langs de andere kant gaf het geen al te beste indruk dat Daisy & Nico een dag voor de deadline "klaar" waren. Dan weet je dat ze ieder foutje dubbel zo streng gaan beoordelen.

Maar in die bedrukkende rode slaapkamer wakker worden, dan begin je toch ook niet ontspannen aan je dag...

Ik had die Nico zijne witte pelsjas wel eens met een klot bordeaux verf besmeurd moest em hier zo in zijn zondagse kleren aankomen.

Ik vond nog dit (niet zo accuraat) citaat van de vorige aflevering:

OLP8f0n.png

Mss bedoelde die "overal even ver van de wanden".

Je merkt toch dat er paar sponsors minder zijn. Geen Juntoo en vorig keer was er ook dat bedrijf voor de gordijnen... nu is alles via bol.com en je ziet het ook aan de goedkope voorwerpen in het interieur.

Terug
Bovenaan