Huis Gemaakt 2025

Dat kabbelt daar maar voort. Voor Nico & Daisy is nog eens een emo-moment ingelast over hun nieuw samengesteld gezin.

Twee panden zijn hun terras kwijt, dat vat de aflevering samen.

En plots lag er daar een heel verdiep bodemfolie en betonnetten en waren ze aan het doen alsof ze nog aan het afslijpen waren :LOL: .
Wel kut van die veranda natuurlijk maar ja wat hadden ze gedacht. Een extra aanbouw van 60k.

- Een halve aflevering gevuld met fake "actiebeelden" (vorig seizoen waren ze daar mee gestart zeker).
- Die vloerplaat die er van Johny plots uit moet want te dun voor een moderne woning op te zetten. Ze renoveren toch gewoon en gaan er geen nieuwbouw op zetten?
- Die Bowdy (is dat zelfs een echte naam?) kan ik dus niet uitstaan.

Hopelijk geen voorbode voor de rest van het seizoen, of 't zal het eerste zijn dat we niet uitkijken.

Met de ervaring van eerdere seizoenen lijkt het kluwen van sponsors zich stevig te zetten als gewapend beton rond de figurerende koppels. Die mogen zich bezig houden met inrichting en verwijderbare ingrepen.

Het zou me niet verbazen mochten het er meer dan vijftig zijn. Ik vond zelfs een sponsor voor de stickers op de combiwagens.

Alles centreert zich rond ERA die talrijke partners hebben voor architecten en totaalrenovatie. Die zullen wss tijdens de week bezig zijn. Cerina kwam bvb af met nieuwe plannen voor 1 van de panden, dat zal dan een gelukkig toeval zijn dat ze de kans konden grijpen om de indeling wat aan te passen naar beter verkoopbaar.

Die scheur in de buitenmuur dat ze met ankers kunnen fixen zal wss ook maar een begin zijn waarna sponsor van gevel- en dakrenovatie Kijzer het overneemt. Mss is het zelfs al ineens "dicht" gemaakt en zien we het als kijker helemaal niet hoe ze dat juist aanpakken.

Ik heb wss gemist of Juntoo nog een sponsor is, maar die dansende madame ben ik toch beu gezien dus ik ben er voorlopig niet rouwig om. De meubelen komen pas over 5-6 weken op het scherm dus er is nog tijd.

Ik maar denken, op wie lijkt Seppe nu toch...

In het midden van de nacht kwam het tot mij. Piers Morgan!

Mijn vrouw heeft gisteren alle afleveringen van die seizoen (tot hiertoe) erdoor gedraaid, ik heb met een half oog meegekeken.
Mannekes lief... al seizoenen lang vraag ik mij af hoe lang het gaat duren voor daar eens écht een serieus ongeval gaat gebeuren en ze bij VTM eens een beetje verantwoordelijkheidszin gaan ontwikkelen. In die laatste aflevering was het gvd héél nipt. Die gast komt al gigantisch goed weg dat hij niks serieus had aan zijn been maar als diejn boordsteen verkeerd valt...

Ondertussen staat diejn Johny daar toch van zijnen tak te maken over het feit dat er daar een paar zonder helm bezig zijn (who cares, er was niemand boven hun hoofd aan het werken). Ondertussen gaat hij dan eens laten zien wat de correcte PBM's zijn voor dat moordwapen van een slijpschijf, laat hij die mensen zich helemaal inpakken om dan doodleuk te verkondigen "ik zal het zelf doen, dit is te gevaarlijk". Ja Johny, inderdaad want met al u ervaring zou jij zeker moeten weten dat je géén handschoenen draagt bij machines met draaiende onderdelen (boren, freezen, slijpen...). Ondertussen staan die deelnemers daar dan voor pietsnot bij terwijl de kamer veranderd 1 een gigantische stofwolk. Why? De risico analyse houdt geen rekening met stof en mogelijks rondvliegende brokstukken? :unsure:

En laat ons niet beginnen over die Cerina... wat een irritant figuur, ik snap niet waarom ze die blijven opvoeren. Zo'n typisch white colar figuur dat denkt van bovenaf alle pietluttige details te moeten micromanagen.

Iedereen maar plannen maken met een nieuwe uitbouw die er nadien niet komt. De makers wisten dat vooraf al waarschijnlijk, dat ze dat dan eens communiceren voor ze die maquettes maken. Die zijn nu 0.0 meer waard want de volledige indeling veranderd. En plots komt Cerina daar met nieuwe plannen af die waarschijnlijk al klaar waren nog voor de maquettes gemaakt werden.

Die nieuwe plannen waren ingesteld zodat de koppels niks meer in de pap te brokken hebben. Anders stelden ze zich de vraag waarom ze zelf niks mochten kiezen en hun maquette afgewezen, nu kwam Cerina "met een goede oplossing".

In andere panden zullen ze achter de schermen eveneens mankementen aan de maquettes aanpassen om verkoopbare exemplaren te hebben. Hier en daar staan ze oogluikend een "frats" toe die ze meteen kunnen afbreken.

Die nieuwe plannen waren ingesteld zodat de koppels niks meer in de pap te brokken hebben. Anders stelden ze zich de vraag waarom ze zelf niks mochten kiezen en hun maquette afgewezen, nu kwam Cerina "met een goede oplossing".

In andere panden zullen ze achter de schermen eveneens mankementen aan de maquettes aanpassen om verkoopbare exemplaren te hebben. Hier en daar staan ze oogluikend een "frats" toe die ze meteen kunnen afbreken.
Het is wel grappig dat ze bij het voorstellen van die maquettes dan zo focussen op eigenheid en persoonlijke touch etc terwijl ze in realiteit eigenlijk gewoon een cookie cutter build willen die een zo breed mogelijk publiek aanspreekt.

in realiteit eigenlijk gewoon een cookie cutter build willen die een zo breed mogelijk publiek aanspreekt.
Volgens mij is het programma meer verworden tot een sleutel-op-de-deur totaalrenovatie waar de projectontwikkelaar afkomt met "ruime budgetten en volledig naar eigen smaak en wens in te richten", maar uiteindelijk ben je met vaste partners gebonden aan een nauw palet van keuzes (en een heleboel beslissingen worden extern bepaald).

Het grappigste vond ik nog de voorbije seizoenen waar een koppel de tuin wou inrichten met een kippenren maar de sponsor daar een gigantische warmtepomp neerpootte waardoor hun reeds kleine tuin nog ongezelliger werd.

Ze zijn daar volgende week nog altijd aan die ruwbouw bezig. In tegenstelling tot de vorige seizoenen persen ze het gedeelte met dubbel aantal koppels zoveel mogelijk uit, ik gok tot vijf weken lang in totaal.

Naar wat zitten we hier eigenlijk nog te kijken. Deze aflevering is echt pure brol. Jammer, ik vond het een goed programma, maar hier stopt het.

Nu pas valt mijne frank. Die Meaghan deed ooit mee met '100 dagen'. Een poppemieke die toen een fantastische danscarrière in het verschiet had...

"De fun is er volledig af" aldus Ruth

Voor de kijker ook zou ik zeggen, naar wat zit ik te kijken jongens :lol:

Nu pas valt mijne frank. Die Meaghan deed ooit mee met '100 dagen'. Een poppemieke die toen een fantastische danscarrière in het verschiet had...

"Ik heb echt veel stress en moet veel druk verdragen. Als ik een breakdown heb, is dat altijd omdat ik te veel stress heb. Ik heb soms veel faalangst."

Terug
Bovenaan