Huis Gemaakt 2023

Ze waren Kerst aan het vieren, dan waren het gisteren beelden van afgelopen weekend?
Zou wel straf zijn als ze zo dicht tegen de uitzending zouden zijn... en al helemaal aangezien er ook een preview van volgende aflevering was.
Ge kunt ook begin december kerstinkopen doen en doen alsof ge kerst viert :fingerguns:

Ge kunt ook begin december kerstinkopen doen en doen alsof ge kerst viert :fingerguns:
Dat zou ik al helemaal zot vinden. (Te) weinig tijd om alles in orde te zetten voor finale oplevering en dan nog tijd verliezen door een Kerstfeest te faken.
Ok, het was niet verplicht, Aalst vierde bijvoorbeeld niet. Maar toch.
Allee soit, ik moet misschien niet zoveel nadenken bij dergelijke programma's :unsure:

Het enige dat dichtbij de uitzenddatum wordt opgenomen is een deel van de laatste aflevering waar de winnaars worden getoond (en dan nog beslaat meer dan de helft van die aflevering oudere footage van flashbacks).

Afgaande op het beeldmateriaal van de "tweedehandse" kamer was de markt en de kledij zomers, dus hoogstens eind september. De beelden van de aflevering gisteren waren mistig en bewolkt dus er is een hele tijd over gegaan. Genoeg om de kabouters discreet aan het werk te zetten. De kersttrui aan doen kon gebeurd zijn in oktober of november zelfs.

De kijkdag was idd gepland voor 9 en 10 december.

Volgens de perstekst kan je vanavond stemmen tot middernacht:
Wanneer de finalisten gekozen zijn aan het einde van de aflevering op donderdag 28 december, ligt het finale lot van de finalisten deels in de handen van de kijker. Zij kunnen tot middernacht stemmen op hun favoriete finalist via VTM.be of SMS. Deze stem telt mee in de uiteindelijke beslissing, naast het oordeel van potentiële kopers en een groep van makelaars. Wie Huis Gemaakt wint, ontdekt Vlaanderen op dinsdag 2 januari bij VTM.
Ik denk dat het gaat tussen Antwerpen en Hasselt aangezien in Aalst geen emotioneel verhaal is. Als ze natuurlijk alles al op voorhand willen inblikken (om het oudjaar van de koppels niet te vergallen met opnames) komt Aalst pro forma opdraven en staat het klaar om uit te zenden dinsdag. Dat is ook een mogelijkheid.

Het lijkt toch wat op een sisser af te lopen, volgende week zal het een saaie boel zijn buiten de bekendmaking.

Nu ga ik er ook wel van uit dat zij zeker al naar de finale gaan. Anders zie ik geen reden om dit nieuws zo vroeg bekend te maken.
Normaal wordt een zwangerschap pas bekend gemaakt na de eerste echo na ongeveer 10 weken. Gezien ze het nu al bekend maken zijn ze ofwel zeer snel met het nieuws, ofwel is ze al een dikke twee maand zwanger en is dat met die predictor ook in scene gezet om een negatieve test te kunnen voorleggen voor de kijker. Zo een zwangerschapstest doe je trouwens het best 's ochtends. Ik denk dat ze dus kort na de werken aan die keuken zwanger is geworden.

Ik denk dat Aalst en Hasselt naar de finale gaan.
Kheb veel sympa voor A'pen, maar ik denk dat hun afwerkingsgraad lager zal liggen in vergelijking met de rest.

Ik snap Antwerpen ook wel hoor. Ze krijgen de feedback dat hun woonkamer op een toonzaal lijkt, en dan komt die Bart af om daar allemaal minispulletjes te gaan zetten en tafeltjes, terwijl ze als een huishouden met kinderen het eerder praktisch willen.

Of in Hasselt, waar ze 'een gezellige plaid' over een stoel moeten leggen. Er moet toch geleefd worden in een huis? Anders is het een... toonzaal?

Ik snap Antwerpen ook wel hoor. Ze krijgen de feedback dat hun woonkamer op een toonzaal lijkt, en dan komt die Bart af om daar allemaal minispulletjes te gaan zetten en tafeltjes, terwijl ze als een huishouden met kinderen het eerder praktisch willen.

Of in Hasselt, waar ze 'een gezellige plaid' over een stoel moeten leggen. Er moet toch geleefd worden in een huis? Anders is het een... toonzaal?
haha idd, tafeltjes aan de nieuwe zetel met kleine kinderen... om hun cecemel ofzo op te zetten? Nu ja, het mag het laatste seizoen zijn , het leuke is er ondertussen wel af

Ik denk dat Aalst en Hasselt naar de finale gaan.
Kheb veel sympa voor A'pen, maar ik denk dat hun afwerkingsgraad lager zal liggen in vergelijking met de rest.
Lijkt me ook de meest logische verklaring voor de shock/traantjes in de voorbeschouwing. Ze waren in de vorige aflevering al aan het foreshadowen dat het bij Antwerpen te veel op het gemak is en ze niet genoeg met de feedback over slaap- en woonkamer aan de slag gingen.

De project eigenaar zal wel content zijn dat dat huis op de markt komt. Afwerkingsgraad valt moeilijk te vergelijken als kijker, maar ze hebben toch niet zulke kemels geslagen als de andere 2? Die in Aalst moeten hun hele wc opnieuw uitbreken, terwijl de jury daar niets op aan te merken had. En als je hun toeren met o.a. de elektriciteitskast zag... Ik zou niet vertrouwen dat iets daar deftig gedaan is.

Die elektriciteit moet toch gekeurd worden, als dat echt slecht en onveilig gedaan raakt dat niet gekeurd en kan het dus ook niet verkocht worden.
De jury kon natuurlijk niets zeggen over die wc in Aalst gezien dat verborgen zat.

Die elektriciteit moet toch gekeurd worden, als dat echt slecht en onveilig gedaan raakt dat niet gekeurd en kan het dus ook niet verkocht worden.
De jury kon natuurlijk niets zeggen over die wc in Aalst gezien dat verborgen zat.
Dat het wc verborgen zat is juist mijn punt: als ze dingen die zichtbaar zijn al zo slordig afwerken (die tegels in de badkamer bijvoorbeeld), wat gaat daar dan nog aan verborgen verbreken inzitten? Niet alles gaat worden gekeurd, dus tenzij ze dat hele huis weer gaan open breken, zou ik me daar als koper niet aan wagen, of het zou heel democratisch geprijsd moeten zijn.

Dat het wc verborgen zat is juist mijn punt: als ze dingen die zichtbaar zijn al zo slordig afwerken (die tegels in de badkamer bijvoorbeeld), wat gaat daar dan nog aan verborgen verbreken inzitten? Niet alles gaat worden gekeurd, dus tenzij ze dat hele huis weer gaan open breken, zou ik me daar als koper niet aan wagen, of het zou heel democratisch geprijsd moeten zijn.
Een installatie wordt toch volledig gekeurd, want ze plaatsen ook een volledig nieuwe zekeringenkast en zo een keuringsattest is verplicht bij verkoop.

Blijkbaar is het huis sinds half november klaar. Begonnen in maart. 3 dagen per week gewerkt in het huis, dus niet alleen in het weekend. Niet alles is verbouwd, nog 3 kamers te verbouwen.

Terug
Bovenaan