Huis Gemaakt 2023

Ik vind het toch ook onbegrijpelijk hoe Aalst de keuken heeft gewonnen... De indeling van de keuken leek me op zich wel oké, maar die kasten leken eerder op een keuken uit de jaren 90 dan een nieuwe gesponsorde keuken. De gele tegels gingen niet mooi samen met hun keukenkasten.

Dat zitbankje in de keuken leek me oncomfortabel zitten, met die kleine ronde tafel. En hun eetkamer was gewoon een zwarte kast met dan een lichtbruine tafel (waarom je houtsoorten niet op mekaar afstemmen...), met een doos monopolie erop gezet. Die eetkamer is gewoon een verloren kamer als je het mij vraagt, daar gaan die nooit zitten. Da's de typische Vlaamse eetkamer, die in een uithoek van het huis zit waar enkel met Kerst aan wordt gegeten. Je moet ook vanuit de keuken eerst de woonkamer door om tot in die eetkamer te geraken. Ik begrijp echt niet waarom Bart zei dat ze een atypische Vlaamse woning hebben gemaakt... Meer koterij dan wat ze tot nu toe in iedere kamer hebben gedaan, gaat bijna niet.

Laatst bewerkt:
In die eetkamer van aalst zou ik echt een claustrofobisch gevoel krijgen, zo klein door die kast. En me zo een kast kan je u eetkamer toch ook nie echt decoreren, zoals me een dressoir of vitrinekast.

En dan zegt dien bart tegen antwerpen, wij willen in jullie eetkamer en keuken jullie roots zien. En wa doe aalst ze zetten dr ne monopoly op tafel en wa lego bloemen en tis gedecoreerd 🤣 allee lego is natuurlijk echt martin zn hobby aan de andere kant 😅🤣

Onterechte winnaars imo, nu ook me de vochtproblemen in hasselt, hadden ze die toch wat extra tijd mogen geven vind ik, ze hebben kunnen verderdoen aan de eetkamer, maar me da vocht hebben ze toch ook tijd verloren, ook al hebben ze het nie zelf moeten oplossen 😅

Werkverdeling bij Bavo/Kayleigh zit wel redelijk scheef afgaande van de beelden. Nog enorm veel werk en zij zit er bij op een stoeleke. Mens geeft zijne droom op voor dit en dan dit. Moest Bavo Anouk hebben qua werkkracht, t zou beter vooruit gaan. Enfin afgaande op de beelden eh
En ondertussen maar roepen doe voort als die nonkel of Peter in de tuin liep. Ongelofelijk

Dit jaar is de productie ook echt wel ondermaats als ge er een beetje op let. Hoeveel scènes out of sequence worden getoond, de chronologie die gewoon totaal niet duidelijk is,....
Ik verdenk de productie er dan ook zeer sterk van om Kayleigh bewust zo in beeld te brengen, zo ziet ge Bavo bvb ook zelden met een verfborstel ma ist wel allemaal geverfd dus ik vermoed dat dat iets is wat zij dan doet maar gewoon niet getoond wordt.

Dit jaar is de productie ook echt wel ondermaats als ge er een beetje op let. Hoeveel scènes out of sequence worden getoond, de chronologie die gewoon totaal niet duidelijk is,....
Ik verdenk de productie er dan ook zeer sterk van om Kayleigh bewust zo in beeld te brengen, zo ziet ge Bavo bvb ook zelden met een verfborstel ma ist wel allemaal geverfd dus ik vermoed dat dat iets is wat zij dan doet maar gewoon niet getoond wordt.
Het lag er ook wat vingerdik op dat ze switchten tussen 'mega luie' Kayleigh en Anouk die continu vanalles aan het doen was. Nu, het lijkt er ook wel echt gewoon op dat Bavo het merendeel van het werk mag doen, maar ze zullen het ook wel wat extra framen.

In Big Brother zeiden de deelnemers ook achteraf dat ze van iedereen een totaal ander beeld kunnen maken. Zolang je maar genoeg beeldmateriaal hebt, kan je iemand framen als lui, slim, dom, naïef, slordig, ...

Ik begrijp de montage van dit programma niet. All over the place. Geen idee wie hiervan de doelgroep moet zijn.

Hasselt gaat van een ruwbouw, geen isolatie in de vloer, geen chape, snelbouwsteen zichtbaar plots naar het plaatsen van de keuken in 1,2,3. Hebben die zelfs die vloer moeten leggen in die nieuwe uitbouw? Enkel even schilderwerk heb ik gezien. Ook niemand die iets van wanden gezet heeft overal stonden ze er.

Hasselt gaat van een ruwbouw, geen isolatie in de vloer, geen chape, snelbouwsteen zichtbaar plots naar het plaatsen van de keuken in 1,2,3. Hebben die zelfs die vloer moeten leggen in die nieuwe uitbouw? Enkel even schilderwerk heb ik gezien. Ook niemand die iets van wanden gezet heeft overal stonden ze er.
Ja met die vloer is Bavo bezig geweest

De vloer in de uitbouw (die terrazzo) hebben ze gedaan. Was het enige wat de konden doen voor dat het 'vocht' weg was. Ze hebben de vloer direct bedekt dan met dat zwarte zeil.

Ik vond het ook raar dat Martin verwees naar Bart als een 'verrader'. Ik dacht dat die opnames van huis gemaakt in de zomer gebeurde en de verraders is pas eind september op tv gekomen.

Toen het vochtprobleem opdook en de keuken twee dagen later niet gezet zou kunnen worden lag daar nog niet eens chape en waren de muren niet bepleisterd of was er geen gyproc geplaatst. Wetende dat chape enkele weken moet uitharden eer je kan vloeren zou de plaatsing van die keuken nooit acuut in het gedrang gekomen zijn door dat vochtprobleem (sorry, salpeterzuur).

Hebben ze die oude vloeren in de rest van de woning dan behouden, want daar was dan wel al gechapt had ik de indruk.

En ik denk dat ze Martin en Anouk ook veel marginaler framen dan ze zijn, ze wonen trouwens in Aaigem. Maar Aalst of haar inwoners als volstrekte marginale afbeelden scoort blijkbaar.

En ik denk dat ze Martin en Anouk ook veel marginaler framen dan ze zijn, ze wonen trouwens in Aaigem. Maar Aalst of haar inwoners als volstrekte marginale afbeelden scoort blijkbaar.
Heeft niets met framen te maken hoor. Als je als volwassen man besluit om, zonder dat er een geweer tegen het hoofd staat, uw fret te tongzoenen is er iets niet helemaal pluis in de bovenkamer.

Kayleigh was gisteren ook weer productief (in beeld gebracht). Ofwel hebben die producers iets tegen Kayleigh ofwel verdient Bavo een standbeeld. Het is 1 van de 2.
Maar betonlook en dan een witte pot verf precies, gene goeie reclame voor de mannen die verf leveren.

Terug
Bovenaan