House of the Dragon

Toch wel hoor. Zij valt van het paard, breekt haar rug en hij trapt nog eens goed op haar arm om het duidelijk te maken. Ze roept trouwens ook duidelijk craven (lafaard) als hij wegloopt. Cinematisch vind ik die jump naar het afhakken van de vissekop sterker dan pure gore onscreen.
Ik zal die scène nog eens goed bekijken straks.

En het had inderdaad wat die overgang, maar ik hield altijd van dat rauwe in GoT. En nu al de tweede keer op korte tijd een redlijk belangrijke moord offscreen. Niet mijn ding, maar dat zijn keuzes die ze maken.

De aflevering begon wat traag en snap de reacties die net dat iets meer willen MAAR vanaf het feest was er opnieuw die constante dreiging en sfeer. Fantastisch..

Het gaat toch echt te traag om echt een topserie te zijn imo. Wel leuke locaties enzo die geïntroduceerd worden, maar voorts. Kweet niet goed. Vorige aflevering zag ik het positiever in dan na afl 5.

Ik vind het de laatste afleveringen precies ook een tikkeltje te traag gaan, maar goed, liever dat dan het gerush van GoT op het eind. :unsure:

Het wordt tijd dat Viserys het loodje legt, dat zal alles wel in een stroomversnelling plaatsen zeker?

Nog steeds dezelfde noot van langzame opbouw. Dit is een prequel voor GOT, maar dit eerste seizoen op zich voelt aan als een prequel op zijn eigen grotere verhaal. Ik verwacht niet dat ze anime-stijl alles in 10 minuten exposition afratelen in s01e01. Het verhaal op zich is niet slecht, maar er zijn teveel "filler-moments" die ofwel niet genoeg bijdragen tot de algemene plot of geen echt goede dialoog bevatten.

GOT zat ook af en toe op zijn gat, maar dat nam je meestal niet kwalijk owv de kwalitatieve acteerprestaties en interessante gesprekken.

Die hele wedding-scene vat dit seizoen(tot op heden) samen in een notendop. Ja, het is gelijk GOT, maar dan de light-versie met minder spanning en te uitgerokken.

Ik moet denken aan die ene Honest Game trailer van Destiny indertijd "gaming's hottest 7 out of 10". Dit is de tv-versie daarvan. Iedereen lijkt wel te kijken en praten erover met animo, maar anderzijds is de kwaliteit gewoon "ok" :D

Als ik de trailer kijk van de volgende aflevering, denk ik dat het echte verhaal pas vanaf aflevering 6 begint. De eerste 5 afleveringen waren gewoon de basis/prologue voor deze reeks.
Vraag me wel af of ik ga kunnen viben met die nieuwe acteurs/actrices, in de trailer vond ik het alvast tegenvallen. Ik vond de huidige cast perfect en nu moeten we ineens op anderen hun hoofd gaan kijken. Deze beslissing kan wel eens verkeert uitdraaien, wordt hopelijk goed gecompenseerd door een versnellingsverhoging in het verhaal.

Ik snap die opmerkingen over het trage tempo toch echt niet. Op welke manier ervaren jullie dat dan? Ik vind juist dat het vrij snel gaat. Tis nog maar halfweg seizoen 1 en we zitten al met een machtstrijd om de troon (waar de hele serie over zou gaan afaik). Wat gaat er nog allemaal staan te gebeuren? Ik weet ook niet hoeveel seizoenen ze van plan zijn eigenlijk.

Ik snap die opmerkingen over het trage tempo toch echt niet. Op welke manier ervaren jullie dat dan? Ik vind juist dat het vrij snel gaat. Tis nog maar halfweg seizoen 1 en we zitten al met een machtstrijd om de troon (waar de hele serie over zou gaan afaik). Wat gaat er nog allemaal staan te gebeuren? Ik weet ook niet hoeveel seizoenen ze van plan zijn eigenlijk.
Exact. Ondertussen zijn er al wat kinderen geboren. Een aantal mensen gestorven en zitten we binnenkort 10 jaar verder. Ik zou eerder opvatten dat het wat snel gaat.

Timeskips gebruiken om 2 kinderen te baren tussen 2 queens op 5 afleveringen tijd... Ge zijt in mijn ogen dan aan het rushen door de effectieve plot vh boek(al moet k toegeven dat k het niet gelezen heb :p ). Als ge dan kijkt naar wat personages effectief ondernemen of hoe ze groeien tussen die timeskips door, vind ik het maar gewoon ok. Gelijk onze vriend Otto de schemer die ooh zo constant aan het schemen was, maar waar we nauwelijks iets van zagen.

In mijn ogen is uw betrokkenheid tot een bepaald verhaal afhankelijk van hoeveel betekenisvolle beslissingen en acties ondernomen worden door de hoofdspelers binnen een gegeven hoeveelheid tijd. Als ge kijkt naar series à la Breaking Bad, Sopranos, Blacklist dan zijt ge meestal meer geboeid omdat personages zonder hulp van *cheats* zoals timeskips of "this happened off-screen actually" meer belangrijke interacties hebben in 45 minuten televisie tegenover wat ze doen in House of the dragon

Nogmaals: ik vind het gewoon "ok", niet slecht. Mijn hoop is dat ze een plan hebben voor een beter verteld verhaal eens ze door hun prologue-fase heen zijn.

Het is mid gelijk de kids zeggen.

Laatst bewerkt:
Tis een rete saaie serie. Ik noem het gedrocht: The House of Boring.
Niets ala game of thrones...
Gewoon wat domme acteurs met afzichtige valse pruiken op en bijna geen draken.

Er zijn in HotD op 5 afleveringen al meer draken gepasseerd dan in heel GoT..
ff uit het hoofd: Caraxes (Daemon), Syrax (Rhaenyra), Seasmoke (Leanor), Meleys (Rhaenys)
en er komen er nog meer aan naar't schijnt dit seizoen

Ik vind sommige stukken wel te snel gaan waardoor ik mij ook niet zo goed kon inleven: bv Criston die head over heels verliefd is op Rhaenyra na 1x seks te hebben? Maar ik denk dat als je hele tijd gaat vergelijken met GOT je jezelf heel wat kijkplezier ontzegt.

Ser Harwin Strong tho'. :drool:
De memes na iedere aflevering vind ik ook wel zalig haha.

Ik denk eigenlijk dat Criston niet zo reageerde omdat hij verliefd is op Rhaenyra, maar omdat hij zijn oath heeft gebroken om geen relaties te hebben als deel van de Kingsguard. Criston is geen hoge nobleman, maar eerdere een ietwat gewone man. Zijn toetrede tot de Kingsguard was bij wijze van spreke het hoogste dat hij zou kunnen bereiken. Omdat Rhaenyra leet merken dat ze geen Queen wou worden dacht hij voor te stellen om samen weg te trekken zodat hij niet meer met de schuld van zijn oathbreaking wordt geconfronteerd door in de Kingsguard te zitten en Rhaenyra's boy toy te spelen. Ale, zo interpreteerde ik het toch. Ik denk dat hij daarom ook doorsloeg toen de boy toy van Laenor liet uitschijnen dat hij wist wat er gaande was.

@Hellsdinner

Oké, met je uitleg en die van Reddit snap ik het al beter en inderdaad, hij was ook tegen Alicent bezig over zelfmoord voor ze hem tegenhield en inlijfde en in de jachtepisode vertelde hij inderdaad hoe hij is opgeklommen in rank dankzij Rhaenyra. Denk dat ik me gewoon niet zo goed kan voorstellen dat je er zo kapot van bent dat je je kuisheidsbelofte verbroken hebt haha en hoe belangrijk honour/knighthood is. :p

Terug
Bovenaan